Założyciel Lidla Podróże odszedł z firmy

Pierwszy szef internetowego sklepu z wycieczkami dla klientów sklepów Lidla, Lidl Podróże, Adam Dudziński rozstał się z tą firmą

Publikacja: 06.11.2018 07:34

Założyciel Lidla Podróże odszedł z firmy

Foto: Materiały promocyjne

Adam Dudziński, założyciel Lidl Podróże, rozstał się z firmą. Jak sam przyznaje, nastąpiło to po dłuższej, kilkumiesięcznej jego nieobecności w pracy, spowodowanej chorobą. Zastrzega, że to nie znaczy, że Lidl Podróże kończy żywot. Projekt będzie teraz jednak włączony do działu e-commerce. – Nie ma tam bezkrólewia. Będą go dalej prowadzić pracownicy, których przygotowałem do tej roli, mają też wsparcie z Niemiec – wyjaśnia Dudziński.

Czytaj też: „Travelplanet zrywa umowę z Volare Travel”.

Lidl Podróże powstał rok temu. Na początku budził kontrowersje wśród agentów turystycznych, którzy obawiali się, że Lidl Podróże będzie kolejnym agentem internetowym i będzie sprzedawał oferty biur podróży na specjalnych prawach – dostanie od touroperatorów niższe ceny. Początkowo można było znaleźć taką ofertę, ale później zasady się zmieniły i Lidl Podróże oferował klientom sieci sklepów jedynie imprezy turystyczne przygotowane specjalnie dla nich przez nieduże biura podróży jak Prestige Tours i Volare Travel z Krakowa czy Unique Moments z Wrocławia. Są tam też standardowe wyjazdy znanych biur podróży jak Rainbow, Neckermann czy Exim Tours, ale w zwykłych, tych samych co wszędzie, cenach.

Zobacz: „Agenci kontra Rainbow – poróżnił ich bon Lidla”.

Według Dudzińskiego firma sprzedała na razie kilka tysięcy wyjazdów. Najchętniej klienci supermarketów kupują zagraniczne wycieczki objazdowe, wypoczynek w Polsce, rejsy i wycieczki egzotyczne.

Lidl Podróże nie przynosi jeszcze zysków. – Od początku było założenie, że rentowność nie przyjdzie od razu, na to trzeba czasu, tym bardziej, że koszt wejścia na rynek, reklamy (gazetki dla klientów i internet) i koszty stałe ie są małe – wyjaśnia. – Ale ten projekt ma przyszłość – zapewnia. Przyznaje zarazem, że jednym z efektów, jakie koncern Lidl chciał osiągnąć, zakładając „biuro podróży” miał być efekt wizerunkowy. – Nieoceniony jest wpływ na postrzeganie marki, jaki ma prowadzenie usług kojarzących się z czymś przyjemnym – wskazuje.

Sam Dudziński zamierza za kilka miesięcy wrócić do turystyki, w której pracuje od lat. Jego doświadczenia wiążą się z firmami zagranicznymi – niemieckimi, austriackimi i z czeską, w których przepracował wiele lat. Jak mówi, widzi „gigantyczny potencjał” w wykorzystaniu baz klientów, jakie posiadają duże sieci i sklepy internetowe, jak Allegro, Mango, Biedronka czy Ceneo. – Jeszcze nie wiem, czy podejmę współpracę z kimś, czy może założę własny start up – zapowiada.

Adam Dudziński, założyciel Lidl Podróże, rozstał się z firmą. Jak sam przyznaje, nastąpiło to po dłuższej, kilkumiesięcznej jego nieobecności w pracy, spowodowanej chorobą. Zastrzega, że to nie znaczy, że Lidl Podróże kończy żywot. Projekt będzie teraz jednak włączony do działu e-commerce. – Nie ma tam bezkrólewia. Będą go dalej prowadzić pracownicy, których przygotowałem do tej roli, mają też wsparcie z Niemiec – wyjaśnia Dudziński.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty