Exim Tours postanowił zrezygnować z tradycyjnych katalogów. Jeszcze w zeszłym roku wydał ich cztery. W tym roku przygotował „Exim Tours Menu”, czyli magazyn, w którym 60 procent miejsca zajmują teksty o różnych aspektach podróżowania i poznawania świata, a tylko 20 procent opisy hoteli z oferty Eximu. 10 procent to reklamy i informacje ogólne.
– Klasyczne katalogi przestały spełniać swoją rolę – mówi kierownik marketingu w Exim Tours Małgorzata Kozakowska. – Od lat powtarzają się w nich schematy, sposób prezentacji i zawartość. Do tego coraz więcej sprzedajemy ofert pakietowanych, ceny często się zmieniają, wszystkich ofert jest tak dużo, że nie da się ich zmieścić w wydawnictwach drukowanych.
CZYTAJ TEŻ: Exim Tours: Rośniemy 30 procent
Materiały promocyjne
– Czuliśmy więc, że potrzebujemy zmiany, czegoś nowego i świeżego. Z jednej strony mamy silne przyzwyczajenia klientów, że znajdą katalogi na półkach w biurach agencyjnych. Z drugiej – wiemy, że życie katalogów jest krótkie. Chcieliśmy stworzyć coś co nie wyląduje szybko w koszu, ale zostanie z klientem na dłużej. Stąd pomysł na stworzenie magazynu, który zaprasza czytelnika do podróży i rozsmakowania się w kierunkach, kulturze, obyczajach – wyjaśnia Kozakowska.