Exim Tours inspiruje do podróżowania

Do agentów turystycznych trafił właśnie pierwszy numer „Exim Tours Menu” – magazynu o podróżach, wydanego przez biuro podróży. Zamiast kolejnego katalogu.

Publikacja: 02.03.2020 00:20

Exim Tours inspiruje do podróżowania

Foto: Fot. materiały reklamowe

Exim Tours postanowił zrezygnować z tradycyjnych katalogów. Jeszcze w zeszłym roku wydał ich cztery. W tym roku przygotował „Exim Tours Menu”, czyli magazyn, w którym 60 procent miejsca zajmują teksty o różnych aspektach podróżowania i poznawania świata, a tylko 20 procent opisy hoteli z oferty Eximu. 10 procent to reklamy i informacje ogólne.

– Klasyczne katalogi przestały spełniać swoją rolę – mówi kierownik marketingu w Exim Tours Małgorzata Kozakowska. – Od lat powtarzają się w nich schematy, sposób prezentacji i zawartość. Do tego coraz więcej sprzedajemy ofert pakietowanych, ceny często się zmieniają, wszystkich ofert jest tak dużo, że nie da się ich zmieścić w wydawnictwach drukowanych.

CZYTAJ TEŻ: Exim Tours: Rośniemy 30 procent

""

Materiały promocyjne

Foto: turystyka.rp.pl

– Czuliśmy więc, że potrzebujemy zmiany, czegoś nowego i świeżego. Z jednej strony mamy silne przyzwyczajenia klientów, że znajdą katalogi na półkach w biurach agencyjnych. Z drugiej – wiemy, że życie katalogów jest krótkie. Chcieliśmy stworzyć coś co nie wyląduje szybko w koszu, ale zostanie z klientem na dłużej. Stąd pomysł na stworzenie magazynu, który zaprasza czytelnika do podróży i rozsmakowania się w kierunkach, kulturze, obyczajach – wyjaśnia Kozakowska.

– Poprzez nasz magazyn chcemy zainspirować czytelników do podróżowania. Mówimy mu zobacz, jak ciekawy i różnorodny jest świat poza hotelem i plażą. Podsycamy apetyt na poznawanie innych miejsc i wierzymy, że wybierze którąś z naszych propozycji – dodaje.

Koncepcja magazynu, w tym nawet tematów poszczególnych artykułów, powstała w samym Eximie. Stronę organizacyjną i techniczną touroperator powierzył jednak wyspecjalizowanej firmie reklamowej, Valkea Media.

W pierwszym numerze magazynu – Exim już pracuje nad koncepcją kolejnego, tym razem zimowego numeru – znalazło się 24 materiałów napisanych specjalnie na zamówienie wydawcy przez dziennikarzy i blogerów. Chociaż tematyka jest bardzo różnorodna, wszystkie tytuły nawiązują do tytułu samego magazynu „Exim Tours Menu. Serwujemy najlepsze wspomnienia”. Numer otwiera więc rozmowa „Zachłanni świata” z podróżnikami, blogerami i zarazem agentami Izabelą i Grzegorzem Kołłb-Sieleckimi. Dalej znajdują się między innymi teksty „Lody o smaku mango” o kierunkach podróży rodzinnych, „Smak zaklęty w muszlach” o kuchniach wykorzystujących owoce morza, „Uczta na miarę szejka” o największych atrakcjach Dubaju, czy „Catering na planie” – o tunezyjskich plenerach filmowych. Są teksty o oliwie, winie, przyprawach, a nawet wspomnienie, jak za granicę podróżowano w czasach PRL. – W artykule „Rozsmakuj się w Polsce” opisujemy też uroki naszego kraju. Jednym słowem jest o czym poczytać! – zachwala Kozakowska.

ZOBACZ TAKŻE: Rainbow: Archipelag Beztroski i znowu masz 20 lat

Czytelnik znajdzie tam też krótkie wypowiedzi agentów i pracowników Eximu, a przy niektórych tekstach symbole, zastępujące popularny dawniej kod QR, dzięki którym za pomocą aplikacji Viuu obejrzy film o danym miejscu.

Exim ma w sumie 2500 agentów turystycznych. To do nich rozesłał większość 50-tysięcznego nakładu magazynu.

„Exim Tours Menu” liczy 100 stron. Cztery katalogi (egzotyka, dojazd własny, narty, wyjazdy samolotowe) liczyły od kilkudziesięciu do nawet 250 stron każdy. Ich nakład był podobny. Jednak, jak przyznaje Kozakowska, wydanie dwóch magazynów w roku będzie kosztowniejsze niż czterech katalogów.

""

Materiały promocyjne

Foto: turystyka.rp.pl

Exim Tours postanowił zrezygnować z tradycyjnych katalogów. Jeszcze w zeszłym roku wydał ich cztery. W tym roku przygotował „Exim Tours Menu”, czyli magazyn, w którym 60 procent miejsca zajmują teksty o różnych aspektach podróżowania i poznawania świata, a tylko 20 procent opisy hoteli z oferty Eximu. 10 procent to reklamy i informacje ogólne.

– Klasyczne katalogi przestały spełniać swoją rolę – mówi kierownik marketingu w Exim Tours Małgorzata Kozakowska. – Od lat powtarzają się w nich schematy, sposób prezentacji i zawartość. Do tego coraz więcej sprzedajemy ofert pakietowanych, ceny często się zmieniają, wszystkich ofert jest tak dużo, że nie da się ich zmieścić w wydawnictwach drukowanych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"