Itaka przedłuża przerwę w wyjazdach i daje vouchery na 105 procent

Publikacja: 01.04.2020 18:56

Itaka przedłuża przerwę w wyjazdach i daje vouchery na 105 procent

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

W związku z decyzją o przywróceniu granic, wstrzymaniem międzynarodowego ruchu lotniczego i sytuacją związaną z pandemią kornonawirusa Itaka przedłuża przerwę w organizowaniu wyjazdów. Prosi klientów o wyrozumiałość i… dodaje im 5 procent wartości wycieczki.

Biuro podróży ogłosiło dzisiaj, że przedłuża zawieszenia wszystkich wyjazdów do 31 maja 2020 roku. Wcześniej, 13 marca, Itaka informowała o zawieszeniu organizowania wyjazdów do 15 kwietnia.

Jak informuje touroperator, klienci, którzy mają zarezerwowany wyjazd przed 31 maja zostaną powiadomieni o zawieszeniu wyjazdów przez pracowników biur, w których rezerwowali wycieczki. Itaka apeluje zarazem do nich, by zmienili termin rezerwacji, co „nie tylko pozwoli nam dopełnić podjęte zobowiązania”, ale też wesprze branżę turystyczną, w tym linie lotnicze, hotele, pilotów i inne podmioty, jak muzea i zabytki.
Jeżeli klient nie skorzysta z tej możliwości, będzie miał możliwość rozliczenia kwoty wpłaconej na poczet rezerwacji w formie bonu wakacyjnego o wartości 105 procent wpłaconej kwoty (odpowiednio zaliczki lub całości). Bon będzie ważny przez rok od dnia, w którym miała się odbyć (rozpocząć) impreza turystyczna, za którą bon jest wystawiony. Jego wykorzystanie będzie możliwe wyłącznie w biurze, w którym została założona pierwotna rezerwacja. Bon jest zabezpieczony przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny – wyjaśnia Itaka.
Organizator nawiązuje tym samym do rozwiązań, które znalazły się w tak zwanej tarczy antykryzysowej, którą wczoraj uchwalił ostatecznie Sejm i podpisał prezydent Andrzej Duda, a dzisiaj weszła w życie. Zakłada ona między innymi możliwość rozliczenia się z klientami, którzy wpłacili zaliczki na wakacje w formie bonu (vouchera). Taki bon nie może mieć wartości niższej niż wpłacona suma, ale organizator zawsze może ją podnieść, na przykład, gdyby chciał zapewnić większą satysfakcję swojemu klientowi.
„W ciągu 31 lat działalności pokonaliśmy wiele sytuacji kryzysowych i chociaż aktualne wydarzenia mają charakter bezprecedensowy, zapewniamy że dokładamy wszelkich starań, aby po przywróceniu ruchu turystycznego nasi Klienci wyjeżdżali z ITAKĄ w kolejne piękne podróże” – czytamy w komunikacie.
""

Foto: turystyka.rp.pl

Z kolei biuro TUI Poland w pismach rozsyłanych do klientów informuje, że odwołuje imprezy turystyczne do 30 kwietnia. Wcześniej biuro podróży zdecydowało się na zawieszenie wyjazdów do 31 marca.
Pozostało 100% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej