Reklama

Niemieccy agenci turystyczni nadal w złym nastroju

Choć niemiecki rząd łagodzi obostrzenia związane z epidemią koronawirusa, to nastroje wśród tamtejszych agentów turystycznych nadal są bardzo złe.

Publikacja: 21.05.2020 07:36

Niemieccy agenci turystyczni nadal w złym nastroju

Foto: Fot. AFP

Firma konsultingowa Dr. Fried & Partner prowadzi badania nastrojów w niemieckiej sieci sprzedaży usług turystycznych w każdym miesiącu już od 2005 roku. Z ostatniej analizy wynika, że 99,2 procent pytanych określa swoją bieżącą sytuację jako złą. To niewielka zmiana wobec kwietnia, kiedy takiej odpowiedzi udzieliło 100 procent respondentów. W maju 0,8 procent biur, które wzięły udział w ankiecie, mówi, że ich sytuacja jest zadowalająca.

CZYTAJ TEŻ: Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

Z porównania wyników z ostatnich dwóch-trzech miesięcy z zeszłorocznymi wynika, że sprzedaż załamała się całkowicie. W maju spadki zanotowało 98,4 procent pytanych, w kwietniu wskaźnik ten wyniósł 95 procent. Nikt nie wskazuje na wzrost sprzedaży, ale 1,6 procent mówi, że obroty z dwóch-trzech miesięcy nie zmieniły się w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku.

Agenci są też pesymistycznie nastawieni do przyszłości. 1,6 procent pytanych oczekuje, że popyt wzrośnie w ciągu najbliższego półrocza, dla porównania w kwietniu liczyło na to 0,8 procent pytanych. Jednocześnie 1,6 procent uważa, że w przyszłości zainteresowanie wyjazdami będzie takie jak przed rokiem. Także przy tym pytaniu widać poprawę – w kwietniu takiej odpowiedzi na nie udzieliło 0,8 procent osób. To oznacza jednak, że 96,9 procent respondentów jest przekonanych, że sprzedaż w najbliższych sześciu miesiącach będzie mniejsza niż przed rokiem. Odnosząc się do wysokości zarobków, 0,8 procent pytanych oczekuje poprawy, a 99,2 procent twierdzi, że będzie gorzej.

W majowym badaniu udział wzięło 127 biur agencyjnych, w kwietniowym 120.

Reklama
Reklama

Firma konsultingowa Dr. Fried & Partner prowadzi badania nastrojów w niemieckiej sieci sprzedaży usług turystycznych w każdym miesiącu już od 2005 roku. Z ostatniej analizy wynika, że 99,2 procent pytanych określa swoją bieżącą sytuację jako złą. To niewielka zmiana wobec kwietnia, kiedy takiej odpowiedzi udzieliło 100 procent respondentów. W maju 0,8 procent biur, które wzięły udział w ankiecie, mówi, że ich sytuacja jest zadowalająca.

CZYTAJ TEŻ: Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biura Podróży
Ważny wyrok TSUE. Turyście należy się zwrot całych kosztów wycieczki od biura podróży
Biura Podróży
Coral Travel nagrodził najlepszych sprzedawców. W tym roku osiągnie milion klientów
Biura Podróży
Enter Air będzie woził klientów ETI. „Przełamujemy monopol przewoźników egipskich”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Join UP! zwiększa gwarancję ubezpieczeniową. „Solidna podstawa do dalszej ekspansji”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama