Firma konsultingowa Dr. Fried & Partner prowadzi badania nastrojów w niemieckiej sieci sprzedaży usług turystycznych w każdym miesiącu już od 2005 roku. Z ostatniej analizy wynika, że 99,2 procent pytanych określa swoją bieżącą sytuację jako złą. To niewielka zmiana wobec kwietnia, kiedy takiej odpowiedzi udzieliło 100 procent respondentów. W maju 0,8 procent biur, które wzięły udział w ankiecie, mówi, że ich sytuacja jest zadowalająca.
CZYTAJ TEŻ: Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd
Z porównania wyników z ostatnich dwóch-trzech miesięcy z zeszłorocznymi wynika, że sprzedaż załamała się całkowicie. W maju spadki zanotowało 98,4 procent pytanych, w kwietniu wskaźnik ten wyniósł 95 procent. Nikt nie wskazuje na wzrost sprzedaży, ale 1,6 procent mówi, że obroty z dwóch-trzech miesięcy nie zmieniły się w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku.
Agenci są też pesymistycznie nastawieni do przyszłości. 1,6 procent pytanych oczekuje, że popyt wzrośnie w ciągu najbliższego półrocza, dla porównania w kwietniu liczyło na to 0,8 procent pytanych. Jednocześnie 1,6 procent uważa, że w przyszłości zainteresowanie wyjazdami będzie takie jak przed rokiem. Także przy tym pytaniu widać poprawę – w kwietniu takiej odpowiedzi na nie udzieliło 0,8 procent osób. To oznacza jednak, że 96,9 procent respondentów jest przekonanych, że sprzedaż w najbliższych sześciu miesiącach będzie mniejsza niż przed rokiem. Odnosząc się do wysokości zarobków, 0,8 procent pytanych oczekuje poprawy, a 99,2 procent twierdzi, że będzie gorzej.
W majowym badaniu udział wzięło 127 biur agencyjnych, w kwietniowym 120.