Niemieccy agenci turystyczni nadal w złym nastroju

Protest niemieckich agentów turystycznych 13 maja w Berlinie
Protest niemieckich agentów turystycznych 13 maja w Berlinie
Fot. AFP

Choć niemiecki rząd łagodzi obostrzenia związane z epidemią koronawirusa, to nastroje wśród tamtejszych agentów turystycznych nadal są bardzo złe.

Firma konsultingowa Dr. Fried & Partner prowadzi badania nastrojów w niemieckiej sieci sprzedaży usług turystycznych w każdym miesiącu już od 2005 roku. Z ostatniej analizy wynika, że 99,2 procent pytanych określa swoją bieżącą sytuację jako złą. To niewielka zmiana wobec kwietnia, kiedy takiej odpowiedzi udzieliło 100 procent respondentów. W maju 0,8 procent biur, które wzięły udział w ankiecie, mówi, że ich sytuacja jest zadowalająca.

CZYTAJ TEŻ: Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

Z porównania wyników z ostatnich dwóch-trzech miesięcy z zeszłorocznymi wynika, że sprzedaż załamała się całkowicie. W maju spadki zanotowało 98,4 procent pytanych, w kwietniu wskaźnik ten wyniósł 95 procent. Nikt nie wskazuje na wzrost sprzedaży, ale 1,6 procent mówi, że obroty z dwóch-trzech miesięcy nie zmieniły się w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku.

Agenci są też pesymistycznie nastawieni do przyszłości. 1,6 procent pytanych oczekuje, że popyt wzrośnie w ciągu najbliższego półrocza, dla porównania w kwietniu liczyło na to 0,8 procent pytanych. Jednocześnie 1,6 procent uważa, że w przyszłości zainteresowanie wyjazdami będzie takie jak przed rokiem. Także przy tym pytaniu widać poprawę – w kwietniu takiej odpowiedzi na nie udzieliło 0,8 procent osób. To oznacza jednak, że 96,9 procent respondentów jest przekonanych, że sprzedaż w najbliższych sześciu miesiącach będzie mniejsza niż przed rokiem. Odnosząc się do wysokości zarobków, 0,8 procent pytanych oczekuje poprawy, a 99,2 procent twierdzi, że będzie gorzej.

W majowym badaniu udział wzięło 127 biur agencyjnych, w kwietniowym 120.

ZOBACZ TAKŻE: Niemieccy agenci turystyczni wychodzą na ulice protestować

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

TUI – na 2,1 miliona klientów tylko garstka zakażonych

Od lipca do połowy października na wakacje z touroperatorami należącymi do Grupy TUI wyjechało ...

Gości zaczynają już obsługiwać roboty

W hotelarstwie dokonuje się transformacja technologiczna. Gości obsługują wirtualni asystenci, klucze do pokoju zastępowane ...

Polscy hotelarze chcą pozbyć się plastiku

„Hotel bez plastiku” – pod tym hasłem Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zamierza nakłaniać hotelarzy ...

Pandemia szansą dla Enter Aira?

Wiele europejskich linii lotniczych przeżywa poważne turbulencje. Polski przewoźnik szuka w tym szansy na ...

InterContinental zapowiada nowy hotel we Wrocławiu

InterContinental Hotels (IHG) podpisał umowę franczyzową z IMS Budownictwo i firmą zarządzającą Hotel Professionals ...

Z okolic Elbrusu ewakuowano 525 turystów

Rosyjskie służby ratownicze ewakuowały helikopterami 525 turystów, którzy utknęli w górach Kabardo-Bałkarii na Północnym ...