TUI Deutschland poprawia system rozliczeń z agentami

Fot. AFP

Prowizja nie będzie uzależniona od obrotu osiągniętego w poprzednim roku. TUI rezygnuje też z ograniczania wynagrodzenia za sprzedaż przecenionych ofert i wprowadza opłatę rezerwacyjną, której wysokość agenci ustalą samodzielnie.

TUI Deutschland ogłosił nowy system rozliczeń prowizyjnych, informuje niemiecki portal branży turystycznej Travel Talk. Dyrektor sprzedaży Peter Wittmann podkreśla, że przy tworzeniu nowych zasad touroperator kierował się sugestiami agentów. Zmian jest kilka: wysokość prowizji nie będzie już zależała od sprzedaży osiągniętej w poprzednim roku rozliczeniowym. Dzięki temu agenci nie muszą się obawiać, że w kolejnym będą zarabiać mniej niż dotychczas.

CZYTAJ TEŻ: Niemieccy agenci: Trzeba zmienić zasady wypłacania prowizji

Touroperator rezygnuje też z ograniczenia wysokości prowizji do 10 procent przy ofertach promocyjnych. Teraz będzie można zarobić na tym produkcie do 15 procent. Nowością jest też system TUI Stars, który od listopada tego roku zastąpi dotychczasowy TUI-Value, który zakładał, że wybrane produkty, na przykład pobyty w hotelach własnych TUI, były premiowane wyżej niż podstawowe. Koncepcja TUI Stars jest podobna, różnica polega na tym, że systemem nie są objęte raz określone produkty, ale różne oferty, które będą się pojawiać w każdym miesiącu. Z dużym prawdopodobieństwem nadal będą to wycieczki do obiektów zarządzanych przez koncern lub realizowane jego liniami lotniczymi, ale mówi się też o innych pakietach. Udział produktu TUI Stars w programie TUI będzie stanowił co najmniej 20 procent.

Z całkowitego obrotu wyłączone będą rejsy realizowane przez TUI Cruises – tu już od zeszłego roku obowiązywał oddzielny system rozliczeń. Touroperator ograniczył też tabelę prowizyjną z 7 do 5 stopni. Agenci nie otrzymają natomiast nawet cząstkowego wynagrodzenia w wypadku anulowania wyjazdu. TUI rozumie oczekiwania sieci sprzedaży, ale tłumaczy, że on sam zarabia tylko wtedy, kiedy turysta faktycznie wyjedzie na wakacje.

ZOBACZ TAKŻE: Agenci: 5 procent prowizji niezależnie od wyniku

W zamian organizator wprowadzi całkowitą nowość – agenci będą mogli dopisać do ceny podróży dodatkową opłatę serwisową. Jej wysokość określą samodzielnie. Zostanie ona ujęta w systemie rezerwacyjnym, dzięki czemu automatycznie pojawi się na rozliczeniu. Co prawda ma być wyszczególniona jako oddzielna pozycja, ale doradcy nie będą musieli jej pobierać w formie gotówki od klienta, ten ostatni ureguluje ją wraz z całą należnością za imprezę. Ta funkcjonalność zacznie działać pod koniec roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tunezyjska turystyka do polityków: Poszukajcie pieniędzy za granicą

Zdaniem tunezyjskich przedsiębiorców turystycznych bez silnego wsparcia rządu i organizacji międzynarodowych ta branża nie ...

Maxy nie wrócą na lato

Nasi klienci polecą boeingami 737 Max dopiero pod koniec lata, a nie na początku ...

Focus wkracza do Warszawy

Sieć Focus Hotels, należąca do Grupy Kapitałowej Immobile, otworzy hotel w Warszawie. Obiekt stanie ...

Amerykanin skazany za niszczenie Auschwitz

Karę roku więzienia w zawieszeniu na dwa lata wymierzył oświęcimski sąd Amerykaninowi Raphaelowi A., ...

Wizz Air wybiera się za Atlantyk

Z Irlandii do USA lata już Norwegian. Z Islandii dwie islandzkie linie – WOW! ...

Betlej: Agentom turystycznym po drodze z Itaką

Jeśli porównać, ile największe biura podróży sprzedają ofert same, a ile za pośrednictwem agentów ...