OSAT do Greków: Poprawcie wydawanie kodów QR. Za dużo z tym stresu

Opóźnienie kodu powoduje, że turysta zostaje na lotnisku - wskazują agenci. Fot. Filip Frydrykiewicz

System generowania turystom kodu QR koniecznego do przekroczenia granicy pozostawia wiele do życzenia. Apelujemy o jego usprawnienie – pisze do ambasady Grecji w Polsce Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych.

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych wysłało pismo do ambasady Grecji w Polsce z apelem o przekazanie władzom w Atenach postulatu poprawienia systemu wydawania turystom kodów QR. Agenci zwracają uwagę, że na kod, po wypełnieniu formularza w internecie, trzeba czekać czasem nawet kilka godzin. Klienci biur podróży przeżywają stres, nie wiedząc, czy kod nadejdzie na czas i czy wylecą w związku z tym na wakacje.

CZYTAJ TEŻ: Grecja aktualizuje zasady wjazdu. Zmiana wieku testowania dzieci

System zostawia wiele do życzenia – piszą agenci – przysyłanie kodów QR po godzinie 23. w dniu poprzedzającym wylot wprowadza chaos i zamieszanie. Część podróżnych dostaje kod kiedy jest już w drodze na lotnisko, kiedy nie mają dostępu do internetu.

– Według naszych szacunków co tydzień kilkadziesiąt osób nie wylatuje z tego powodu na wakacje do Grecji – mówi prezes OSAT Marcin Wujec.

„W dobie pandemii Covid-19 oczekiwanie na kod QR powoduje dodatkowy stres wśród naszych Klientów. Co więcej, na bieżąco monitorujemy sytuację i bardzo często widzimy, iż pasażerowie lecący do kraju Hellady nie mogą zrealizować swojego wymarzonego wypoczynku, ponieważ nie posiadają smartfonów, które umożliwiają wyświetlenie kodu QR i w konsekwencji nie są w stanie przejść odprawy na lotnisku. Ten problem szczególnie dotyczy osób starszych. Przedstawiciele starszego pokolenia często nie mają drukarek w domu, aby wydrukować kod QR w nocy. Poza tym nie są też biegli w korzystaniu z nowoczesnych technologii, tak jak młodzież. Mało tego, niektórzy z naszych Klientów mają problem z logowaniem się z domen takich jak: wp.pl, op.pl czy interia.pl i czekają po kilka godzin na link weryfikacyjny” – opisują w liście agenci.

„Gorąco apelujemy o uproszczenie systemu, by kod QR generował się od razu po przesłaniu danych” – piszą i dodają, że inne państwa, jak na przykład Hiszpania i Turcja, tak właśnie rozwiązały ten problem.

„Pandemia Covid-19 wywróciła nasz świat do góry nogami, dlatego kluczowe dla branży turystycznej stało się dostosowywanie działalności do warunków związanych z obostrzeniami. Doskonale rozumiemy konieczność wypełniania takich formularzy. Jednak zdecydowanie stoimy na stanowisku, że nie mogą przy tym cierpieć nasi Klienci i Wasi potencjalni Goście. Dobro naszych wspólnych turystów jest najważniejsze, dlatego liczymy na zrozumienie i dialog w tej kwestii” – kończą.

List podpisał w imieniu organizacji prezes Marcin Wujec. Ma dwie wersje językowe – polską i angielską.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Smog odcina Pekin od świata

Chińska stolica przywitała 2017 rok spowita smogiem. Mieszkańców Pekinu i turystów w najbliższych dniach ...

Lotnisko w Bydgoszczy po rekordowym roku szykuje inwestycje

Lotniska regionalne nie mogą opierać się wyłącznie na ruchu pasażerskim, ale muszą różnicować źródła ...

Tureckie Bodrum podzielone na dwie strefy

Wydzielenie w Bodrum części cichej i głośnej to pomysł władz miasta na zwiększenie komfortu ...

Portugalia zaprasza na plaże od 6 czerwca

Muzea, zabytki, galerie sztuki, restauracje, kawiarnie, cukiernie są już otwarte. Portugalia weszła w poniedziałek ...

Rok 2017 rekordowy w turystyce na świecie

W ubiegłym roku w podróż udało się ponad 1,3 miliarda ludzi. To najwięcej w ...

Air Canada: U nas nie ma „pań” i „panów”

Narodowe linie lotnicze Kanady nie będą już witać „pań i panów” na pokładzie. Odnoszenie ...