Niemieccy agenci liczą na last minute

Bloomberg

Sprzedaż u niemieckich agentów jest w tym roku słabsza niż w zeszłym – donosi portal FVW. Zainteresowania nie wzbudziły duże przeceny wyjazdów w ramach wczesnej rezerwacji. Teraz branża może tylko liczyć na dobrą sprzedaż w ostatniej chwili

Właściwie trudno wyjaśnić przyczyny spowolnienia – eksperci podkreślają, że sytuacja ekonomiczna kraju jest stabilna, nastroje konsumenckie dobre, nie ma też żadnych dużych wydarzeń sportowych, które mogłyby zatrzymać turystów w domach. Jedyna niewiadoma to pogoda – wysokie temperatury przypominają o upalnym lecie 2018 roku.

Z danych statystycznych wynika jednak, że liczba rezerwacji jest mniejsza niż przed rokiem. Skumulowany wynik sprzedaży podany przez instytut badawczy GfK wskazuje na dwuprocentowy spadek. Co prawda w 2018 roku przedsprzedaż szła świetnie, ale później, wiosną, popyt mocno spadł. W tym roku jest jeszcze gorzej.

Czytaj też: „Niemieccy agenci turystyczni tracą optymizm”.

– Nie umiemy tego wyjaśnić. 2018 rok był idealny w kontekście wyjazdów – mówi Werner Sülberg z DER Touristik, przewodniczący komisji ds. badań w DRV (Deutscher ReiseVerband, odpowiednik naszej PIT). Z jego obserwacji wynika, że zarówno touroperatorzy, jak i agenci na koniec maja notowali mniejszą sprzedaż niż przed rokiem. Zainteresowania nie wzbudziły wysokie przeceny wyjazdów oferowane w ramach wczesnej rezerwacji, teraz branża może tylko liczyć na dobrą sprzedaż w ostatniej chwili.

Z analizy danych firmy Trevo Trend wynika, że liczba rezerwacji założonych w maju na wyjazd w czerwcu i lipcu była mniejsza niż rok wcześniej o odpowiednio 4 i 3 procent, mimo że te dwa miesiące 2018 roku były uznane za słabe.

Na rynku już teraz pojawia się wiele atrakcyjnych ofert od touroperatorów i organizatorów rejsów wycieczkowych. To z pewnością przełoży się na wyniki finansowe, zwłaszcza że dziś wielu klientów decyduje się na wyjazd do Turcji i Egiptu, które są tańsze, podczas gdy Hiszpania i Grecja notują spadki liczone dwucyfrowo. – Jeśli sprawy potoczą się dobrze, wyjdziemy na zero, choć nie będziemy wiedzieć, dlaczego tak się stało – konkluduje Sülberg.

Zobacz też: „Niemieccy agenci sprzedają więcej rejsów”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Airbnb inwestuje w atrakcje

Od 2016 roku Airbnb zwiększył liczbę oferowanych atrakcji z 500 do ponad 30 tysięcy. ...

Rzym: Przyjedź, obejrzyj pomysły Leonarda

50 maszyn zaprojektowanych przez Leonarda da Vinci i jego rękopisy można oglądać w otwartym ...

Śniadanie w stylu włoskim

Każda podróż to nowe doświadczenia i doznania – również te kulinarne. Pobyty w renomowanych ...

Tunezja nie dla Emirates

Tunezja zawiesiła wszystkie loty linii lotniczej Emirates do Tunisu, po tym jak w ubiegłym ...

Betlej: Sezon zimowy pod znakiem nowych zachorowań?

W jednych wakacyjnych krajach (Włochy, Hiszpania) koronawirus się cofa, w innych wraca (Albania, Bułgaria). ...

Prezes Wakacji.pl: Musimy przewidywać potrzeby turystów

Automaty i roboty jeszcze długo nie zastąpią agentów turystycznych. Ale na rynku następować będzie ...