Lidl nie zabierze już w podróż

Lidl zamknął internetowy sklep z wycieczkami – Lidl-Podróże.pl.

Publikacja: 20.12.2019 13:58

Lidl nie zabierze już w podróż

Foto: Bloomberg

Nie powiódł się projekt sprzedawania klientom sieci sklepów Lidl wyjazdów szykowanych dla nich specjalnie przez biura podróży. Lidl ogłosił, że zamyka tę działalność. Przeprosił w komunikacie klientów i zapewnił, że ci którzy już kupili wycieczki, pojadą na nie.

Portal z wycieczkami Lidl uruchomił we wrześniu 2017 roku. Liczył na masową sprzedaż wyjazdów przygotowywanych specjalnie dla niego przez touroperatorów. Stale współpracowały z Lidlem Volare Travel, Prestige Tours i Unique Moments. Początkowo zaangażowały się w ten projekt też Rainbow i Neckermann. Później jednak odstąpiły od niego, widząc że to kanał sprzedaży mało skuteczny, jak na ich oczekiwania.

„Pierwszy katalog Lidl Podróże pojawi się w sklepach 12 września. W ofercie znajdą się kierunki egzotyczne – Seszele, Malediwy czy Senegal, ale także włoskie Alpy dla narciarzy i regionalne polskie spa. Najtańszy wyjazd będzie kosztował 309 zł (weekend w Zakopanem), a najdroższy 10 999 zł (wyprawa na Kilimandżaro)” – pisaliśmy wtedy.

CZYTAJ: Po wakacje do sklepu? Lidl zaczyna sprzedaż wycieczek

Start Lidla Podróże nie obył się bez konfliktu – agenci turystyczni zarzucili niektórym touroperatorom, że dają Lidlowi specjalne warunki na te same imprezy, które są w ofercie wszystkich agentów. Rainbow tłumaczył, że tylko próbuje nowego kanału sprzedaży, a Travelplanet zerwał współpracę z Volare Travel na tym tle.

Zapytaliśmy biuro prasowe Lidla o przyczyny zamknięcia portalu z wycieczkami. – Po 2,5 roku działalności Lidl Podróże jesteśmy zadowoleni z doświadczenia, jakie zdobyliśmy na tym polu – odpowiada rzeczniczka firmy Aleksandra Robaszkiewicz. – Jednak ze względu na konieczność rozwoju innych obszarów biznesu podjęliśmy decyzję o niekontynuowaniu tego projektu. W 2020 roku planujemy dalszy rozwój sprzedaży w sklepach stacjonarnych, jak również usług online i mobile. Co jest dla nas szczególnie istotne, wszystkim pracownikom zatrudnionym w ramach projektu Lidl Podróże, w centrali naszej firmy, zaoferowaliśmy możliwość kontynuowania zatrudnienia w innych działach Lidl Polska. Ich wiedza i doświadczenie będą cenne przy rozwoju kolejnych projektów.

CZYTAJ: Travelplanet zrywa umowę z Volare Travel

Rok temu Lidla Podróże rozstał się z jednym z twórców portalu i jegocszefem, Adamem Dudzińskim. Jak wtedy dowiedziała się Turystyka.rp.pl, portal nie miał sukcesu finansowego.

CZYTAJ: Założyciel Lidla Podróże odszedł z firmy

Oto treść komunikatu dla klientów Lidl Podróże.

„Szanowni Państwo,

chcielibyśmy poinformować, że podjęliśmy decyzję o niekontynuowaniu projektu Lidl Podróże.

Bardzo dziękujemy za wspólny czas pełen wspaniałych podróży i wspomnień.
Była to dla nas nieoceniona szansa zbierania nowych doświadczeń.

Zapewniamy, że wszyscy Klienci, którzy kupili wycieczkę lub ubezpieczenie w ramach Lidl-podróże.pl, będą mogli je zrealizować zgodnie z zawartymi umowami. Każdy Klient zostanie objęty opieką bezpośrednio przez organizatora wycieczki, którą wykupił. Każdy z Klientów otrzyma bezpośrednio informacje za pośrednictwem poczty elektronicznej i/lub telefonicznie.

Zapraszamy do korzystania z naszej szerokiej oferty online: lidl-sklep.pl, winnicalidla.pl, Lidl Plus lub zakupów w naszych sklepach stacjonarnych.
Zespół Lidl Polska”

Nie powiódł się projekt sprzedawania klientom sieci sklepów Lidl wyjazdów szykowanych dla nich specjalnie przez biura podróży. Lidl ogłosił, że zamyka tę działalność. Przeprosił w komunikacie klientów i zapewnił, że ci którzy już kupili wycieczki, pojadą na nie.

Portal z wycieczkami Lidl uruchomił we wrześniu 2017 roku. Liczył na masową sprzedaż wyjazdów przygotowywanych specjalnie dla niego przez touroperatorów. Stale współpracowały z Lidlem Volare Travel, Prestige Tours i Unique Moments. Początkowo zaangażowały się w ten projekt też Rainbow i Neckermann. Później jednak odstąpiły od niego, widząc że to kanał sprzedaży mało skuteczny, jak na ich oczekiwania.

Biura Podróży
DER Touristik: Turyści kupują wcześniej, wybierają luksusy, jadą na dłużej
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Biura Podróży
Grupa TUI zadowolona z kończącego się lata. "Doganiamy wyniki sprzed pandemii"
Biura Podróży
Exim Tours rozpoczął sprzedaż lata 2024. Więcej połączeń do Egiptu i Tunezji
Biura Podróży
Koncern TUI wchodzi do Czech... przez Polskę
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Biura Podróży
TUI: Obsłużyliśmy już milion klientów w tym roku
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej