Reklama

Agenci turystyczni dostają prowizję od… klientów

Niemieccy agenci donoszą, że klienci sami proponują im wypłatę prowizji, a właściciele lokali odraczają płatność za wynajem.

Publikacja: 24.03.2020 09:01

Agenci turystyczni dostają prowizję od… klientów

Foto: Fot. Adobe Stock

Doświadczenia niemieckich agentów pokazują, że nie wszyscy klienci mają w obliczu kryzysu postawę roszczeniową – pisze portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Już całkiem sporo biur potwierdza, choć Touristik Aktuell nie podaje, ile konkretnie, że turyści sami proponują im wypłatę utraconej prowizji za anulowaną wycieczkę.

CZYTAJ TEŻ: Agenci turystyczni też potrzebują pomocy

Jak mówi Britta Hillebrand-Manthey z biura Hillebrand und Weber w Menden, ma to być wynagrodzenie za pracę, którą przez cały czas wykonywali. Inne biura chwalą właścicieli wynajmowanych lokali, bo nie przychodzą po pieniądze, mimo że nadszedł czas zapłaty. Przeciwnie, sami sugerują prolongatę spłaty zobowiązań.

Biura, które mają takie doświadczenia, zachęcają kolegów po fachu, by zwracali się do wynajmujących z prośbą o przesunięcie płatności na późniejszy termin. Na pewno część z nich przystanie na taką propozycję.

Na koniec wspomnijmy o akcji, o której pisaliśmy przed kilkoma dniami – 20 agentów przygotowało paczki ze słodyczami, które wysłali do sztabów kryzysowych touroperatorów, by podziękować im za wysiłki i dodać otuchy w tym trudnym czasie.

Reklama
Reklama

Doświadczenia niemieckich agentów pokazują, że nie wszyscy klienci mają w obliczu kryzysu postawę roszczeniową – pisze portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Już całkiem sporo biur potwierdza, choć Touristik Aktuell nie podaje, ile konkretnie, że turyści sami proponują im wypłatę utraconej prowizji za anulowaną wycieczkę.

CZYTAJ TEŻ: Agenci turystyczni też potrzebują pomocy

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Dwa nowe salony Join UP! Polska. Tym razem w Poznaniu i Wrocławiu
Biura Podróży
Nowy szef marketingu w Urlop.pl. "Wiem jak stworzyć markę z charakterem"
Biura Podróży
Pokój w wakacyjnym hotelu inny niż obiecywało biuro podróży? Klient może nie jechać
Biura Podróży
Unia Europejska zaostrza przepisy dotyczące turystyki. „Klienci uciekną z biur podróży”
Reklama
Reklama