Olechnowicz odchodzi po 15 latach z Ecco Holiday

Menedżer do spraw marketingu i public relations w Ecco Holiday, Aleksandra Olechnowicz, odchodzi z biura podróży i w ogóle z pracy w turystyce. Na pożegnanie napisała list do wszystkich, z którymi współpracowała przez ostatnie 15 lat.

Publikacja: 04.02.2021 14:59

Olechnowicz odchodzi po 15 latach z Ecco Holiday

Foto: Fot. materiały prasowe

Aleksandra Olechnowicz była związana z poznańskim touroperatorem od 2006 roku, przez ten czas pełniła obowiązki kierownika działu marketingu i zajmowała się PR-em – czytamy w komunikacie Ecco Holiday, ostatnim zredagowanym przez samą Olechnowicz. Dzieli się ona w nim swoimi refleksami z pracy w biurze podróży.

– Po 15 latach przyszedł czas na zmianę – wspomina Olechnowicz. – Marketing w turystyce bardzo zmienił się przez ten czas. Pamiętam, jak dawniej co tydzień robiliśmy reklamy do gazet. Z mutacjami lokalnymi było ich kilkanaście wersji, a w nich oferta kilkudziesięciu hoteli z terminem i ceną, które w dniu publikacji były najczęściej nieaktualne. Tak się wówczas zbierało „leady sprzedażowe”.

CZYTAJ TEŻ: Ecco Holiday z nową gwarancją

– Zmieniła się też sama turystyka. Przełomowy był rok 2012, kiedy rynek oczyścił się po upadłości kilkunastu touroperatorów. Był to idealny moment na wprowadzenie alternatywy dla określanych mianem wysokiego ryzyka czarterów – tanich linii i dynamicznego pakietowania. Zmiany zaszły również w samym Ecco Holiday – spółka pozyskała nowego właściciela, członków zarządu, a z czasem nową siedzibę. Ecco Holiday zamieniło czartery na low costy, Ecco Travel (spółka używa dwóch marek turystycznych do różnych produktów – red.) stało się liderem w egzotycznych programach objazdowych. Firma zaczęła dywersyfikować źródła przychodów i stanęła na podium wśród touroperatorów z największym zyskiem (zysk Ecco Holiday pochodził w lwiej części ze sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, nie z turystyki – red.). Dzięki temu dziś, mimo kryzysu w turystyce, spółka jest w bardzo dobrej kondycji finansowej. To dla mnie osobiście bardzo ważne, że nie opuszczam statku, który tonie. Owszem, trochę buja od jakiegoś czasu, ale wiem, że firma wyjdzie z tej burzy bez uszczerbku.

– Rozstaję się również z turystyką, zachowując ogromny sentyment, piękne wspomnienia, zdjęcia z wielu fantastycznych podróży i znajomości, które, mam nadzieję, przetrwają. Dokąd zmierzam? W nieznane (dla mnie). To będzie zupełnie nowe doświadczenie, budowanie wszystkiego od podstaw. Mam nadzieję, że z perspektywy czasu ocenię tę decyzję jako właściwą – kończy Olechnowicz.

Aleksandra Olechnowicz odchodzi do branży przemysłowej, gdzie będzie zajmować się bezpieczeństwem i higieną pracy.

Aleksandra Olechnowicz była związana z poznańskim touroperatorem od 2006 roku, przez ten czas pełniła obowiązki kierownika działu marketingu i zajmowała się PR-em – czytamy w komunikacie Ecco Holiday, ostatnim zredagowanym przez samą Olechnowicz. Dzieli się ona w nim swoimi refleksami z pracy w biurze podróży.

– Po 15 latach przyszedł czas na zmianę – wspomina Olechnowicz. – Marketing w turystyce bardzo zmienił się przez ten czas. Pamiętam, jak dawniej co tydzień robiliśmy reklamy do gazet. Z mutacjami lokalnymi było ich kilkanaście wersji, a w nich oferta kilkudziesięciu hoteli z terminem i ceną, które w dniu publikacji były najczęściej nieaktualne. Tak się wówczas zbierało „leady sprzedażowe”.

Biura Podróży
Turyści chcą latać z biurami podróży za granicę, ale rezygnują z ich usług w kraju
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Biura Podróży
Klienci upadłego biura podróży dostaną pieniądze po wakacjach. Czeka 250 tysięcy ludzi
Biura Podróży
Biuro podróży planuje wozić klientów na prywatną wyspę. Ma już statki i hotele
Biura Podróży
Niemiecka firma turystyczna otwiera przedstawicielstwo w Polsce. W planach cała Europa
Biura Podróży
Korekta cen w biurach podróży. Wakacje tanieją, a najbardziej te w Turcji