Olechnowicz odchodzi po 15 latach z Ecco Holiday

Menedżer do spraw marketingu i public relations w Ecco Holiday, Aleksandra Olechnowicz, odchodzi z biura podróży i w ogóle z pracy w turystyce. Na pożegnanie napisała list do wszystkich, z którymi współpracowała przez ostatnie 15 lat.

Publikacja: 04.02.2021 14:59

Olechnowicz odchodzi po 15 latach z Ecco Holiday

Foto: Fot. materiały prasowe

Aleksandra Olechnowicz była związana z poznańskim touroperatorem od 2006 roku, przez ten czas pełniła obowiązki kierownika działu marketingu i zajmowała się PR-em – czytamy w komunikacie Ecco Holiday, ostatnim zredagowanym przez samą Olechnowicz. Dzieli się ona w nim swoimi refleksami z pracy w biurze podróży.

– Po 15 latach przyszedł czas na zmianę – wspomina Olechnowicz. – Marketing w turystyce bardzo zmienił się przez ten czas. Pamiętam, jak dawniej co tydzień robiliśmy reklamy do gazet. Z mutacjami lokalnymi było ich kilkanaście wersji, a w nich oferta kilkudziesięciu hoteli z terminem i ceną, które w dniu publikacji były najczęściej nieaktualne. Tak się wówczas zbierało „leady sprzedażowe”.

CZYTAJ TEŻ: Ecco Holiday z nową gwarancją

– Zmieniła się też sama turystyka. Przełomowy był rok 2012, kiedy rynek oczyścił się po upadłości kilkunastu touroperatorów. Był to idealny moment na wprowadzenie alternatywy dla określanych mianem wysokiego ryzyka czarterów – tanich linii i dynamicznego pakietowania. Zmiany zaszły również w samym Ecco Holiday – spółka pozyskała nowego właściciela, członków zarządu, a z czasem nową siedzibę. Ecco Holiday zamieniło czartery na low costy, Ecco Travel (spółka używa dwóch marek turystycznych do różnych produktów – red.) stało się liderem w egzotycznych programach objazdowych. Firma zaczęła dywersyfikować źródła przychodów i stanęła na podium wśród touroperatorów z największym zyskiem (zysk Ecco Holiday pochodził w lwiej części ze sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, nie z turystyki – red.). Dzięki temu dziś, mimo kryzysu w turystyce, spółka jest w bardzo dobrej kondycji finansowej. To dla mnie osobiście bardzo ważne, że nie opuszczam statku, który tonie. Owszem, trochę buja od jakiegoś czasu, ale wiem, że firma wyjdzie z tej burzy bez uszczerbku.

– Rozstaję się również z turystyką, zachowując ogromny sentyment, piękne wspomnienia, zdjęcia z wielu fantastycznych podróży i znajomości, które, mam nadzieję, przetrwają. Dokąd zmierzam? W nieznane (dla mnie). To będzie zupełnie nowe doświadczenie, budowanie wszystkiego od podstaw. Mam nadzieję, że z perspektywy czasu ocenię tę decyzję jako właściwą – kończy Olechnowicz.

Aleksandra Olechnowicz odchodzi do branży przemysłowej, gdzie będzie zajmować się bezpieczeństwem i higieną pracy.

Aleksandra Olechnowicz była związana z poznańskim touroperatorem od 2006 roku, przez ten czas pełniła obowiązki kierownika działu marketingu i zajmowała się PR-em – czytamy w komunikacie Ecco Holiday, ostatnim zredagowanym przez samą Olechnowicz. Dzieli się ona w nim swoimi refleksami z pracy w biurze podróży.

– Po 15 latach przyszedł czas na zmianę – wspomina Olechnowicz. – Marketing w turystyce bardzo zmienił się przez ten czas. Pamiętam, jak dawniej co tydzień robiliśmy reklamy do gazet. Z mutacjami lokalnymi było ich kilkanaście wersji, a w nich oferta kilkudziesięciu hoteli z terminem i ceną, które w dniu publikacji były najczęściej nieaktualne. Tak się wówczas zbierało „leady sprzedażowe”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty