Jak pisze touroperator w komunikacie, wycofanie się jednego z jej lotniczych kontrahentów spowodowało, że musiała odwołać część lotów, a w związku z koniecznością wypełnienia luki, część z nich przesunąć.

Czytaj więcej

Brytyjski rząd luzuje przepisy. Linie lotnicze będą mogły pożyczać sobie sloty

Biuro podróży przeprosiło klientów i zadeklarowała, że wszystkim, którym anulowała przelot, zaproponuje "oferty alternatywne z możliwością zmiany bez dopłaty różnicy w cenie w wysokości 20% ceny całkowitej anulowanej imprezy". Z kolei klientom, którzy nie zdecydują się na skorzystanie z propozycji zastępczych, gwarantuje szybki zwrot pieniędzy (według ustawy o imprezach turystycznych ma na to 14 dni).

Chodzi głównie o turystów mających lecieć lub już wypoczywających na Gran Canarii, Zakintos, Dżerbie i Marsa Alam. - To kilka połączeń w skali tygodnia, które stanowią około 5 procent wszystkich letnich połączeń realizowanych przez biuro podróży - tłumaczy wiceprezes Itaki Piotr Henicz. Jak dodaje, część turystów, którzy są za granicą przyjęli przymusowe przedłużenie pobytu na koszt touroperatora z zadowoleniem. 

Publikujemy cały komunikat Itaki

"W związku z koniecznością wprowadzenia pilnych zmian w siatce połączeń czarterowych na sezon Lato 22, a co za tym idzie anulacją pojedynczych wylotów, przepraszamy naszych Klientów za wszelkie niedogodności spowodowane tym faktem.

Powyższe działania są niezbędne do aktualizacji siatki połączeń, do czego zmusiły nas nagłe okoliczności, spowodowane wycofaniem się jednego z przewoźników z obsługi naszych operacji czarterowych.

Niestety po trudnym okresie pandemii branża lotnicza, która w tym czasie mocno zredukowała zatrudnienie, tego lata boryka się z poważnymi problemami kadrowymi, co bezpośrednio wpływa zarówno na dostępność załóg samolotów, jak i obsługi naziemnej. Potwierdzają to liczne sytuacje kryzysowe i chaos, do których dochodzi na lotniskach w większości krajów Europy. Istniejące procedury nie zezwalają na wykonywanie lotów bez spełnienia określonych procedur, gdzie czynnik ludzki ma znaczenie kluczowe, w związku tym część zaplanowanych lotów nie może być zrealizowana.

Niedawny gwałtowny wzrost liczby strajków lub czasowych zamknięć przestrzeni powietrznej (jak w zeszłym tygodniu w Tunezji, Amsterdamie, Szwajcarii itp.) spowodował reakcję łańcuchową nie tylko na regularne loty w Europie, ale także na zmiany w lotach czarterowych.

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Przed rozpoczęciem sezonu Lato 22, kierując się dużym zainteresowaniem Klientów i wyraźnie wzmożonym popytem, zawarliśmy dodatkowe umowy na przeloty czarterowe, czemu towarzyszyły dodatkowe kontrakty gwarancyjne na hotele.

Niestety, mimo zawarcia stosownych umów, jeden z przewoźników czarterowych wycofał się z zawartej umowy, powodując „efekt domina” w precyzyjnie skonstruowanej siatce połączeń zaktualizowanej o dodatkowe przeloty. Ten właśnie fakt wpłynął na konieczność podjęcia niezmiernie trudnej decyzji, jaką jest anulacja wybranych rejsów na progu szczytu sezonu Lata 22, oraz liczne zmiany w rozkładzie lotów.

👉 Wszystkim Klientom, którzy są objęci anulacją przelotów, proponujemy oferty alternatywne z możliwością zmiany bez dopłaty różnicy w cenie w wysokości 20% ceny całkowitej anulowanej imprezy.

👉 Klientom, którzy nie zdecydują się na skorzystanie z propozycji zastępczych, gwarantujemy zwrot wpłaconych środków w trybie pilnym.

Jednocześnie informujemy, że 90% naszych zaplanowanych przelotów nie jest dotknięta skutkami okoliczności jak powyżej, co nie wyklucza jednak pewnych zmian operacyjnych. Są to przeloty realizowane przez PLL LOT, Enter Air, Smart Wings, Electra Airlines, BUZZ (Ryanair Sun), European Air Charter, Nouvelair, Sky Express, Alba Wings.

Wyrażając najwyższe wyrazy ubolewania za wszelakie niedogodności i stres wywołany zaistniałą sytuacją informujemy, że aktualnie przekierowaliśmy całą logistykę firmy na definitywne rozwiązanie zaistniałej sytuacji.

Opracowujemy zaktualizowaną siatkę połączeń czarterowych, co mimo wytężonej pracy wielu zespołów może zając kilka następnych dni.

Naszą najwyższą troską są objęci także Klienci, którzy podczas pobytu za granicą otrzymali informację o zmianie powrotnego rozkładu lotu.

Serdecznie dziękujemy naszym Klientom i współpracującym biurom za okazane zaufanie i zrozumienie".

Czytaj więcej

Made in Poland – prestiżowa nagroda dla Itaki