Nowy wiceprezes obejmie zarządzanie Departamentem Produktu, który tworzy 16 osób i będzie bezpośrednio odpowiedzialny przed prezesem Dariuszem Górznym. Zastąpi na stanowisku dyrektora ds. produktu Jolantę Kołodzieczyk.

Dominik Miłowski ostatnie pięć lat kierował biurem podróży Itaka Lietuwa, spółką należąca do Itaka Holding, stworzoną do obsługi klientów z Litwy i krajów ościennych. Wcześniej kierował sprzedażą zewnętrzną w centrali Itaki. W sumie przepracował tam 11 lat, a jeszcze wcześniej związany był z TUI Poland.

Jest absolwentem Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył też studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej w zakresie logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw.

Czytaj więcej

Ranking biur podróży. Którzy touroperatorzy zarobili najwięcej?

- Rok 2022 był dla nas historyczny pod względem wyniku sprzedaży i wzrostu udziału w rynku – mówi Górzny, cytowany w komunikacie tej firmy. - Dążąc do dalszego rozwoju, efektywniejszej współpracy z partnerami i zapewnienia lepszych wrażeń klientom, zaprosiłem do współpracy Dominika. Wierzę, że jego zrozumienie potrzeb touroperatorów i wieloletnie doświadczenie we współpracy z rynkiem agencyjnym, w zestawieniu z naszą zwinnością biznesową w obszarze e-commerce oraz umiejętnością propagowania oferty na rynku, istotnie wzmocni relacje z naszymi partnerami i dostawcami.

- Wakacje.pl są jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek na rynku - mówi Dominik Miłowski. - Cieszę się, że mogłem dołączyć do silnego technologicznie zespołu mającego ambitną strategię rozwoju. Wierzę, że moje 17-letnie doświadczenie w działalności touroperatorskiej, zrozumienie wagi relacji produktu z kanałami sprzedażowymi i jego dopasowanie do trendów rynkowych w znaczący sposób przyczyni się do realizacji celów organizacji. Jakość produktu w działalności agencyjnej jest oczywiście strategicznym elementem, który musi być jednocześnie szeroki i wyważony, szczegółowy i łatwo dostępny, a także zautomatyzowany. Zależy mi na rozwoju rynku jako takiego i wspólnym motywowaniu całej branży do automatyzacji procesów sprzedaży. Tutaj też między innymi upatruję swojej roli w Wakacje.pl.

Przyjście Dominika Miłowskiego do Wakacje.pl to kolejne w krótkim czasie wzmocnienie Departamentu Produktu w tej firmie. Jesienią 2022 roku do zespołu dołączyli znani w branży turystycznej menedżerowie - Piotr Chojnowski (wcześniej TUI Poland, Tourasia, onHolidays) i Jacek Skrzypkowski (wcześniej Travelist.pl i eSky.pl). W 2023 roku firma zapowiada dalsze wzmocnienia w tym obszarze.

Jak czytamy w komunikacie, multiagent intensywnie pracuje nad zwiększeniem liczby produktów, które może oferować klientom. Z tym wiąże się z kolei nowa rola Jolanty Kołodziejczyk, która do tej pory pełniła funkcję dyrektora ds. produktu w Wakacje.pl. Od stycznia 2023 roku Kołodziejczyk obejmuje stanowisko dyrektor zarządzającej odpowiedzialnej za „produkt dedykowany”. „Skupi też swoją uwagę na rozwoju platformy Parklot.pl, której oferta obejmuje dostarczenie miejsc parkingowych przy lotniskach w całej Polsce, a także w Niemczech i w Czechach”.

Czytaj więcej

Dwie znane menedżerki na czele sprzedaży i produktu w Wakacje.pl

W związku z tą ostatnią nominacją współpracę ze spółką Wakacje.pl kończy dotychczasowy prezes zarządu Parklot.pl Damian Ozga, wcześniej założyciel i właściciel franczyzowej sieci agencyjnej MyTravel, którą w 2018 roku odkupiły od niego Wakacje.pl.

- Z końcem stycznia Damian Ozga kończy współpracę z Wakacje.pl, pozostawiając serwis Parklot.pl, podobnie jak dwa lata temu sieć stacjonarną, w bardzo dobrej kondycji i po rekordowym roku pod względem dynamiki wzrostów sprzedaży – mówi cytowany w komunikacie Górzny. - To była prawdziwa przyjemność mieć przez ostatnie 4,5 roku w swoim zespole tej klasy menedżera co Damian. Parklot.pl trafia w bardzo dobre ręce. Jestem przekonany, że Jolanta będzie skutecznie prowadzić działania związane ze skalowaniem Parklot.pl w Polsce i za granicą, jak i realizować ambitną strategię rozwoju półki produktowej.