Rego-Bis: Zmieniamy proporcje – w tym roku Turcja przegoni Albanię

Nowe hotele w Turcji, Bułgarii, Czarnogórze i Albanii. Więcej lotów czarterowych i więcej animacji dla dzieci i dorosłych – to nowości w programie biura podróży Rego-Bis na najbliższe lato.

Publikacja: 07.04.2023 02:30

W tegorocznych prezentacjach wzięło udział ponad 400 agentów turystycznych. Spotkania odbywały się w

W tegorocznych prezentacjach wzięło udział ponad 400 agentów turystycznych. Spotkania odbywały się w większych miastach Polski, od Poznania do Rzeszowa. Na zdjęciu - zamykająca cały cykl impreza w Katowicach

Foto: Filip Frydrykiewicz

Touroperator ze Śląska, Rego-Bis, zakończył właśnie serię spotkań z agentami turystycznymi, podczas których prezentował im swoje nowości na najbliższe miesiące. Firma przygotowała dużo większy program niż w roku poprzednim.

W zeszłym roku przychody firmy sięgnęły 104 milionów złotych, a z usług biura skorzystało 46 tysięcy klientów, w tym 35,1 tysiąca tych, którzy polecieli czarterami (w 2021 roku – 18,2 tysiąca). Pozostali wykupili pakiety dynamiczne i polecieli jedną z regularnych linii lotniczych lub pojechali na wakacje autokarem (touroperator utrzymuje – co jest coraz rzadsze na rynku – przejazdy autokarowe, dwa tygodniowo do Chorwacji i po jednym do Macedonii, Albanii i Czarnogóry).

Plan na 2023 rok zakłada zwiększenie liczby klientów czarterowych do 56 tysięcy, a razem z pakietami dynamicznymi i pasażerami autokarów, nawet do ponad 70 tysięcy. To całkiem realna prognoza, bo jak ujawnia w rozmowie z serwisem Turystyka.rp.pl prezes Gabirela Mańka-Sokullu, wzrost sprzedaży imprez na ten rok sięga już, porównując z tym samym okresem roku poprzedniego, prawie 300 procent.

W tym roku Rego-Bis obchodzi 30-lecie. Zespół ciągle się rozwija. Od początku prowadzi go Gabriela M

W tym roku Rego-Bis obchodzi 30-lecie. Zespół ciągle się rozwija. Od początku prowadzi go Gabriela Mańka-Sokullu (w okularach).

Foto: Materiały prasowe Rego-Bisu

Produkt na dwóch nogach

Rego-Bis to firma stojąca produktowo na dwóch nogach. Pierwsza to kraje bałkańskie, a druga to Turcja.

Najwięcej klientów wybiera od lat wyjazdy do Albanii. W zeszłym roku było to 37,5 procent tych, którzy skorzystali z pakietu czarterowego. Na drugim miejscu pod względem popularności była Turcja (22,5 procent), na trzecim Macedonia (13,2 procent), na czwartym Chorwacja (9,4 procent), na piątym Czarnogóra (8,9 procent), a na szóstym Bułgaria (7,7, procent). W każdym z kierunków czarterowych firma zapewnia opiekę polskich rezydentów.

- W tym roku proporcje nieco się zmienią – zapowiada Mańka-Sokullu. - Na pierwsze miejsce, przed Albanię, wysunie się Turcja. Do tego kraju samoloty będą latać z Warszawy, Katowic, Wrocławia i Rzeszowa. Nie tylko do Antalyi, ale też nad Morze Egejskie, bo rozwinęliśmy produktowo ten region – okolice Bodrum i Dalamanu (nowy kierunek, samolot poleci tam z Katowic).

W sumie w ofercie Rego-Bisu na 2023 rok jest 700 hoteli, przy czym częściowo są to obiekty, na które touroperator zapewnił sobie na polskim rynku wyłączność.

W tym roku firma dodała do oferty 179 hoteli. Najwięcej, bo 65 w Turcji (27 pięciogwiazdkowych, 29 czterogwiazdkowych i 9 trzygwiazdkowych) . Oprócz tego 39 w Bułgarii (5 pięciogwiazdkowych, 26 czterogwiazdkowych i 8 trzygwiazdkowych), 29 w Czarnogórze, 22 w Albanii, 16 w Chorwacji i 8 w Macedonii Północnej. Do tego 122 nowe obiekty znalazły się w ofercie pakietowania dynamicznego.

Czytaj więcej

Orły Turystyki "Rzeczpospolitej" trafiły do wybitnych przedstawicieli branży

Te zmiany oznaczają, że przybyło w ofercie 38 hoteli o najwyższym, pięciogwiazdkowym, standardzie, 101 czterogwiazdkowych i 40 trzygwiazdkowych. - Tworząc ofertę na 2023 rok dobieraliśmy hotele, na które jest największy popyt, czyli cztero- i pięciogwiazdkowe z pokojami rodzinnymi 2+2, 2+3, a nawet 2+4. W czternastu z nich działać będą nasi animatorzy, prowadzący zajęcia dla dzieci, a czasem i dla dorosłych, w ramach RegoMeli Clubów – wyjaśnia Mańka-Sokullu.

- A ponieważ pracujemy z ludźmi, nie z hotelami, nasi klienci mają tam wyjątkową obsługę - podkreśla.

Paleta kierunków jest szersza niż Turcja i Bałkany. Rego-Bis ma w niej – i jak zapewnia, dobrze się te kierunki sprzedają – także Cypr Północny, Majorkę i wybrzeże Hiszpanii kontynentalnej (Costa Brava). Z dojazdem własnym sprzedaje też pobyt w hotelach polskich.

Dynamiczny wzrost dynamicznego pakietowania

Za zwiększeniem bazy hotelowej musiało iść zwiększenie możliwości transportowych. Touroperator zaplanował na lato tego roku 16 lotów czarterowych tygodniowo (do Turcji, Albanii, Macedonii, Czarnogóry, Bośni i Hercegowiny, Chorwacji, Bułgarii), o cztery więcej niż rok wcześniej. Podpisał na nie umowy z polskim LOT-em, tureckimi liniami Corendon Airlines i Pegasus Airlines, czarnogórskimi Air Montenegro i bułgarskimi Bulgarian Air Charters.

- Jestem też pod wrażeniem, jak szybko przybywa klientów na pakiety dynamiczne. Pakiety dynamiczne, tworzone w oparciu najczęściej o przeloty tanich linii lotniczych, znakomicie uzupełniają sprzedaż pakietów podstawowych. Ich zaletą jest możliwość elastycznego kształtowania podróży pod względem terminów, długości wypoczynku i budżetu. To ludziom odpowiada. Na przykład sprzedaż dynamicznie pakietowanej Bułgarii idzie łeb w łeb ze sprzedażą tej czarterowej. Bardzo dobrze sprzedają się też Hiszpania, Cypr i Cypr Północny – relacjonuje Mańka-Sokullu.

Czytaj więcej

Ranking biur podróży. Którzy touroperatorzy zarobili najwięcej?

– Pakietowanie dynamiczne w biurze podróży jest bardzo korzystne dla turystów indywidualistów, którzy do tej pory sami sobie składali wyjazdy z przelotem lowcostami. Teraz przychodzą do nas, bo u nas zyskują spokój. Jak się lot wysypie lub w hotelu coś jest nie tak, to martwi się o to organizator, a nie turysta. Tymczasem wcześniej klient był zdany sam na siebie, o czym najboleśniej przekonał się w pandemii, bo na przykład nie dostał pieniędzy za odwołany lot lub dostał zwrot w voucherze na kolejną usługę – dodaje.

Biuro podróży Rego-Bis się rozrasta. – Kiedy mamy więcej ofert i więcej pracy, musimy nadążać z obsługą, żeby nie nawalić z jakością. W ciągu roku przybyło nam 11 pracowników, zatrudniamy teraz 33 osoby i nadal rekrutujemy ludzi do pracy. Poszukuję właśnie dla nich nowej siedziby. Chętnie kupię lokal o powierzchni 400 metrów kwadratowych w Katowicach, koniecznie z parkingiem – ogłasza Gabriela Mańka-Sokullu.

Touroperator ze Śląska, Rego-Bis, zakończył właśnie serię spotkań z agentami turystycznymi, podczas których prezentował im swoje nowości na najbliższe miesiące. Firma przygotowała dużo większy program niż w roku poprzednim.

W zeszłym roku przychody firmy sięgnęły 104 milionów złotych, a z usług biura skorzystało 46 tysięcy klientów, w tym 35,1 tysiąca tych, którzy polecieli czarterami (w 2021 roku – 18,2 tysiąca). Pozostali wykupili pakiety dynamiczne i polecieli jedną z regularnych linii lotniczych lub pojechali na wakacje autokarem (touroperator utrzymuje – co jest coraz rzadsze na rynku – przejazdy autokarowe, dwa tygodniowo do Chorwacji i po jednym do Macedonii, Albanii i Czarnogóry).

Pozostało 89% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"