Čedok w rękach Itaki odnosi sukcesy w Czechach i na Słowacji

Čedok, czeskie biuro podróży, należące od 2016 roku do grupy spółek polskiego holdingu Itaka Holdings, osiągnął w zeszłym roku najwyższy zysk od roku 1989.

Publikacja: 11.04.2023 11:17

Zarząd Cedoka pochwalił się wynikami podczasa spotkania z dziennikarzami w Pradze

Zarząd Cedoka pochwalił się wynikami podczasa spotkania z dziennikarzami w Pradze

Foto: Itaka

Wyniki spółki ogłosił na konferencji prasowej 30 marca w Pradze zarząd Čedoka, prezentując jednocześnie plany biura podróży na sezon zimowy 2023/2024 - informuje Itaka w komunikacie.

W zeszłym roku z Čedokiem wyjechało na wakacje ponad 270 tysięcy klientów, co oznaczało wzrost o 111 procent w porównaniu z rokiem 2021. W tej sytuacji obroty touroperatora osiągnęły prawie 5 miliardów koron (prawie 999 milionów złotych), a EBITDA (zysk przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji) wyniosła prawie 72 miliony koron czeskich (14,4 miliona złotych).

Czytaj więcej

Piotr Henicz: W trudnych czasach Itaka stawia na stabilny rozwój i wysoką jakość

Najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym wśród klientów Čedoka była Turcja, a następnie Grecja, Egipt i Hiszpania. W pierwszej dziesiątce odwiedzanych przez nich miejsc znalazły się kraje egzotyczne, jak Zanzibar, Dominikana i Madagaskar.

- Gdy kupowaliśmy Čedoka w 2016 roku, na pierwszej konferencji prasowej w Pradze mówiłem, że w ciągu trzech, czterech lat Čedok odzyska miano lidera na czeskim rynku. Jesteśmy tego już bardzo bliscy. Gdyby nie covid i skomplikowana sytuacja geopolityczna, cel ten już byśmy osiągnęli – komentuje, cytowany w komunikacie firmy, Piotr Henicz, wiceprezes zarządu Itaka Holdings.

- Szeroka oferta wyjazdów, uruchamianie nowych kierunków i ekspansja na lotniskach regionalnych, a do tego efekt synergii ze współpracy z Itaką są kluczem do naszego sukcesu – podkreśla dyrektor finansowy i członek zarządu Čedoka Tomáš Kosař.

- Aby wykorzystać nasze ubiegłoroczne wyniki i w tym roku przyciągnąć więcej klientów, uruchomiamy nowe kierunki, zarówno tego lata, jak i na zimę. Największą innowacją, nad którą obecnie pracujemy jest rozszerzenie oferty rejsów do dalekich krajów z Pragi i Bratysławy. Przygotowujemy się również do uruchomienia bezpośrednich lotów czarterowych z praskiego lotniska do tureckiego ośrodka narciarskiego Kayseri – informuje prezes Čedoka Stanislav Zeman.

Egzotyczne destynacje stały się częścią głównej oferty Čedoka. Popyt na bezpośrednie połączenia i nieodkryte kierunki wśród Czechów stale rośnie. W związku z tym touroperator planuje przez całą zimę oferować loty z Pragi na Dominikanę, do Zanzibaru, Krabi w Tajlandii i, pierwszy raz, do ponownie otwierającego się dla turystyki Kolombo na Sri Lance.

Czytaj więcej

Itaka: Ruszyła sprzedaż zimy 2023/24. Nowość - brazylijskie Wybrzeże Kokosowe

W części sezonu kolejny raz klienci touroperatora będą mogli korzystać z podróży na Madagaskar, a na początku 2024 roku – do Mombasy w Kenii. Tej zimy na Sri Lankę i Zanzibar będą też latać z Bratysławy z Čedokiem Słowacy.

Jeszcze na ten sezon letni biuro podróży zaplanowało m.in. uruchomienie lotów z lotniska w Czeskich Budziejowicach, otwarcie bazy w Brnie i wznowienie obecności na Słowacji.

- Myślę, że gdyby Itaka nie kupiła siedem lat temu Čedoka, nie byłoby nas już tutaj dzisiaj, niezależnie od pandemii. Dzięki temu, że polski touroperator kupił czeską firmę w odpowiednim momencie i zainwestował w nią, możemy nadal pracować nad tą marką, która ma już ponad 102-letnią tradycję, i ją rozwijać – dodaje Zeman.

Wyniki spółki ogłosił na konferencji prasowej 30 marca w Pradze zarząd Čedoka, prezentując jednocześnie plany biura podróży na sezon zimowy 2023/2024 - informuje Itaka w komunikacie.

W zeszłym roku z Čedokiem wyjechało na wakacje ponad 270 tysięcy klientów, co oznaczało wzrost o 111 procent w porównaniu z rokiem 2021. W tej sytuacji obroty touroperatora osiągnęły prawie 5 miliardów koron (prawie 999 milionów złotych), a EBITDA (zysk przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji) wyniosła prawie 72 miliony koron czeskich (14,4 miliona złotych).

Pozostało 85% artykułu
Biura Podróży
Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja
Biura Podróży
Wierzyciele upadłego giganta turystycznego dostaną pieniądze. Czekali pięć lat
Biura Podróży
Nasz raport. Samolotem na wakacje – tam dolecisz czarterem z Polski
Biura Podróży
Tydzień podwyżek w biurach podróży. Cena Grecji przebiła kolejną barierę
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biura Podróży
All inclusive, czyli ile Polacy są gotowi dopłacić do beztroskich wakacji?
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą