Wyniki spółki ogłosił na konferencji prasowej 30 marca w Pradze zarząd Čedoka, prezentując jednocześnie plany biura podróży na sezon zimowy 2023/2024 - informuje Itaka w komunikacie.
W zeszłym roku z Čedokiem wyjechało na wakacje ponad 270 tysięcy klientów, co oznaczało wzrost o 111 procent w porównaniu z rokiem 2021. W tej sytuacji obroty touroperatora osiągnęły prawie 5 miliardów koron (prawie 999 milionów złotych), a EBITDA (zysk przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji) wyniosła prawie 72 miliony koron czeskich (14,4 miliona złotych).
Czytaj więcej
O tym, dlaczego Itaka zdecydowała się zaproponować klientom wyloty z Radomia, jaki ma plan na Węgry, czy jest zadowolona z wyników mijającego sezonu i jaką ma wizję przyszłego roku opowiada w rozmowie z serwisem Turystyka.rp.pl wiceprezes tego biura podróży Piotr Henicz.
Najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym wśród klientów Čedoka była Turcja, a następnie Grecja, Egipt i Hiszpania. W pierwszej dziesiątce odwiedzanych przez nich miejsc znalazły się kraje egzotyczne, jak Zanzibar, Dominikana i Madagaskar.
- Gdy kupowaliśmy Čedoka w 2016 roku, na pierwszej konferencji prasowej w Pradze mówiłem, że w ciągu trzech, czterech lat Čedok odzyska miano lidera na czeskim rynku. Jesteśmy tego już bardzo bliscy. Gdyby nie covid i skomplikowana sytuacja geopolityczna, cel ten już byśmy osiągnęli – komentuje, cytowany w komunikacie firmy, Piotr Henicz, wiceprezes zarządu Itaka Holdings.