Čedok w rękach Itaki odnosi sukcesy w Czechach i na Słowacji

Čedok, czeskie biuro podróży, należące od 2016 roku do grupy spółek polskiego holdingu Itaka Holdings, osiągnął w zeszłym roku najwyższy zysk od roku 1989.

Publikacja: 11.04.2023 11:17

Zarząd Cedoka pochwalił się wynikami podczasa spotkania z dziennikarzami w Pradze

Zarząd Cedoka pochwalił się wynikami podczasa spotkania z dziennikarzami w Pradze

Foto: Itaka

Wyniki spółki ogłosił na konferencji prasowej 30 marca w Pradze zarząd Čedoka, prezentując jednocześnie plany biura podróży na sezon zimowy 2023/2024 - informuje Itaka w komunikacie.

W zeszłym roku z Čedokiem wyjechało na wakacje ponad 270 tysięcy klientów, co oznaczało wzrost o 111 procent w porównaniu z rokiem 2021. W tej sytuacji obroty touroperatora osiągnęły prawie 5 miliardów koron (prawie 999 milionów złotych), a EBITDA (zysk przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji) wyniosła prawie 72 miliony koron czeskich (14,4 miliona złotych).

Czytaj więcej

Piotr Henicz: W trudnych czasach Itaka stawia na stabilny rozwój i wysoką jakość

Najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym wśród klientów Čedoka była Turcja, a następnie Grecja, Egipt i Hiszpania. W pierwszej dziesiątce odwiedzanych przez nich miejsc znalazły się kraje egzotyczne, jak Zanzibar, Dominikana i Madagaskar.

- Gdy kupowaliśmy Čedoka w 2016 roku, na pierwszej konferencji prasowej w Pradze mówiłem, że w ciągu trzech, czterech lat Čedok odzyska miano lidera na czeskim rynku. Jesteśmy tego już bardzo bliscy. Gdyby nie covid i skomplikowana sytuacja geopolityczna, cel ten już byśmy osiągnęli – komentuje, cytowany w komunikacie firmy, Piotr Henicz, wiceprezes zarządu Itaka Holdings.

- Szeroka oferta wyjazdów, uruchamianie nowych kierunków i ekspansja na lotniskach regionalnych, a do tego efekt synergii ze współpracy z Itaką są kluczem do naszego sukcesu – podkreśla dyrektor finansowy i członek zarządu Čedoka Tomáš Kosař.

- Aby wykorzystać nasze ubiegłoroczne wyniki i w tym roku przyciągnąć więcej klientów, uruchomiamy nowe kierunki, zarówno tego lata, jak i na zimę. Największą innowacją, nad którą obecnie pracujemy jest rozszerzenie oferty rejsów do dalekich krajów z Pragi i Bratysławy. Przygotowujemy się również do uruchomienia bezpośrednich lotów czarterowych z praskiego lotniska do tureckiego ośrodka narciarskiego Kayseri – informuje prezes Čedoka Stanislav Zeman.

Egzotyczne destynacje stały się częścią głównej oferty Čedoka. Popyt na bezpośrednie połączenia i nieodkryte kierunki wśród Czechów stale rośnie. W związku z tym touroperator planuje przez całą zimę oferować loty z Pragi na Dominikanę, do Zanzibaru, Krabi w Tajlandii i, pierwszy raz, do ponownie otwierającego się dla turystyki Kolombo na Sri Lance.

Czytaj więcej

Itaka: Ruszyła sprzedaż zimy 2023/24. Nowość - brazylijskie Wybrzeże Kokosowe

W części sezonu kolejny raz klienci touroperatora będą mogli korzystać z podróży na Madagaskar, a na początku 2024 roku – do Mombasy w Kenii. Tej zimy na Sri Lankę i Zanzibar będą też latać z Bratysławy z Čedokiem Słowacy.

Jeszcze na ten sezon letni biuro podróży zaplanowało m.in. uruchomienie lotów z lotniska w Czeskich Budziejowicach, otwarcie bazy w Brnie i wznowienie obecności na Słowacji.

- Myślę, że gdyby Itaka nie kupiła siedem lat temu Čedoka, nie byłoby nas już tutaj dzisiaj, niezależnie od pandemii. Dzięki temu, że polski touroperator kupił czeską firmę w odpowiednim momencie i zainwestował w nią, możemy nadal pracować nad tą marką, która ma już ponad 102-letnią tradycję, i ją rozwijać – dodaje Zeman.

Wyniki spółki ogłosił na konferencji prasowej 30 marca w Pradze zarząd Čedoka, prezentując jednocześnie plany biura podróży na sezon zimowy 2023/2024 - informuje Itaka w komunikacie.

W zeszłym roku z Čedokiem wyjechało na wakacje ponad 270 tysięcy klientów, co oznaczało wzrost o 111 procent w porównaniu z rokiem 2021. W tej sytuacji obroty touroperatora osiągnęły prawie 5 miliardów koron (prawie 999 milionów złotych), a EBITDA (zysk przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji) wyniosła prawie 72 miliony koron czeskich (14,4 miliona złotych).

Pozostało 85% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"