Expedia: Zarezerwuj wycieczkę, którą oglądasz na ekranie

Platforma streamingowa, na której można oglądać programy turystyczne i jednocześnie rezerwować pobyty w miejscach przedstawianych na ekranie, to najnowszy pomysł Expedii na pozyskanie klientów.

Publikacja: 04.05.2023 09:53

Organzacja Brand USA dostarczyła Expedii filmy przedstawiające m.in. rzekę Potomac, którą bohaterowi

Organzacja Brand USA dostarczyła Expedii filmy przedstawiające m.in. rzekę Potomac, którą bohaterowie przemierzają na kajakach

Foto: Xinhua/Photoshot, Zhang Jun

Expedia Group Media Solutions stworzyła platformę streamingową, na której internauci mogą oglądać programy podróżnicze. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że przy okazji na ekranie wyświetla się mapa prezentująca przebieg podróży, a tuż obok wyświetlają się obiekty noclegowe w omawianych regionach.

Pierwszym partnerem, który współpracuje z Expedią przy tym projekcie, jest Brand USA, narodowa organizacja turystyczna Stanów Zjednoczonych. Promuje ona kraj poprzez najnowszą kampanię GoUSA - informuje wiceprezes Media Studio w Expedia Group Media Solutions Angelique Miller na swoim blogu firmowym. Wśród pierwszych filmów znalazły się te prowadzące przez pustynię w Kalifornii, wzdłuż rzeki Potomac, którą bohaterowie przemierzają na kajakach, i spotkanie z twórcą filmowym Spikem Lee, z którym rozmawiają o Brooklynie.

Czytaj więcej

Biuro podróży wykorzystuje w obsłudze klientów ChatGPT

Poprzez filmy kierunki turystyczne mogą dokładniej zaprezentować wybrane miejsca i pokazać, w jaki sposób można spędzać w nich czas. Jednocześnie internauci mogą zarezerwować przelot, zakwaterowanie czy atrakcje na miejscu, a to z kolei dostarcza danych, na podstawie których łatwo zmierzyć, w jakim zakresie treści angażują oglądających i jaki mają wpływ na podejmowanie przez nich decyzji.

Kampania GoUSA na razie jest dostępna na amerykańskiej i kanadyjskiej wersji serwisu, ale wkrótce ma być wprowadzona na inne rynki. Firma zamierza współpracować przy tworzeniu podobnych treści także z innymi partnerami.

Miller podkreśla, że filmy mają bardzo duży wpływ na decyzje turystów, co widać po wzroście zainteresowania kierunkami pokazywanymi w znanych produkcjach. Ostatnim tego przykładem może być duża popularność Sycylii w związku z emisją serialu „Biały lotos” na Netfliksie. Wiceprezes powołuje się też na badania, z których wynika, że 39 procent podróżnych na świecie wybrało na swoje wakacje miejsce, które zobaczyło w programie telewizyjnym lub filmie.

Expedia Group Media Solutions stworzyła platformę streamingową, na której internauci mogą oglądać programy podróżnicze. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że przy okazji na ekranie wyświetla się mapa prezentująca przebieg podróży, a tuż obok wyświetlają się obiekty noclegowe w omawianych regionach.

Pierwszym partnerem, który współpracuje z Expedią przy tym projekcie, jest Brand USA, narodowa organizacja turystyczna Stanów Zjednoczonych. Promuje ona kraj poprzez najnowszą kampanię GoUSA - informuje wiceprezes Media Studio w Expedia Group Media Solutions Angelique Miller na swoim blogu firmowym. Wśród pierwszych filmów znalazły się te prowadzące przez pustynię w Kalifornii, wzdłuż rzeki Potomac, którą bohaterowie przemierzają na kajakach, i spotkanie z twórcą filmowym Spikem Lee, z którym rozmawiają o Brooklynie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej