Expedia: Zarezerwuj wycieczkę, którą oglądasz na ekranie

Platforma streamingowa, na której można oglądać programy turystyczne i jednocześnie rezerwować pobyty w miejscach przedstawianych na ekranie, to najnowszy pomysł Expedii na pozyskanie klientów.

Publikacja: 04.05.2023 09:53

Organzacja Brand USA dostarczyła Expedii filmy przedstawiające m.in. rzekę Potomac, którą bohaterowi

Organzacja Brand USA dostarczyła Expedii filmy przedstawiające m.in. rzekę Potomac, którą bohaterowie przemierzają na kajakach

Foto: Xinhua/Photoshot, Zhang Jun

Expedia Group Media Solutions stworzyła platformę streamingową, na której internauci mogą oglądać programy podróżnicze. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że przy okazji na ekranie wyświetla się mapa prezentująca przebieg podróży, a tuż obok wyświetlają się obiekty noclegowe w omawianych regionach.

Pierwszym partnerem, który współpracuje z Expedią przy tym projekcie, jest Brand USA, narodowa organizacja turystyczna Stanów Zjednoczonych. Promuje ona kraj poprzez najnowszą kampanię GoUSA - informuje wiceprezes Media Studio w Expedia Group Media Solutions Angelique Miller na swoim blogu firmowym. Wśród pierwszych filmów znalazły się te prowadzące przez pustynię w Kalifornii, wzdłuż rzeki Potomac, którą bohaterowie przemierzają na kajakach, i spotkanie z twórcą filmowym Spikem Lee, z którym rozmawiają o Brooklynie.

Czytaj więcej

Biuro podróży wykorzystuje w obsłudze klientów ChatGPT

Poprzez filmy kierunki turystyczne mogą dokładniej zaprezentować wybrane miejsca i pokazać, w jaki sposób można spędzać w nich czas. Jednocześnie internauci mogą zarezerwować przelot, zakwaterowanie czy atrakcje na miejscu, a to z kolei dostarcza danych, na podstawie których łatwo zmierzyć, w jakim zakresie treści angażują oglądających i jaki mają wpływ na podejmowanie przez nich decyzji.

Kampania GoUSA na razie jest dostępna na amerykańskiej i kanadyjskiej wersji serwisu, ale wkrótce ma być wprowadzona na inne rynki. Firma zamierza współpracować przy tworzeniu podobnych treści także z innymi partnerami.

Miller podkreśla, że filmy mają bardzo duży wpływ na decyzje turystów, co widać po wzroście zainteresowania kierunkami pokazywanymi w znanych produkcjach. Ostatnim tego przykładem może być duża popularność Sycylii w związku z emisją serialu „Biały lotos” na Netfliksie. Wiceprezes powołuje się też na badania, z których wynika, że 39 procent podróżnych na świecie wybrało na swoje wakacje miejsce, które zobaczyło w programie telewizyjnym lub filmie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty