Expedia we współpracy z Hotels.com i Vrbo opublikowała raport „Unpack ‘25”, w którym analizuje najważniejsze, jej zdaniem, trendy nadchodzącego sezonu turystycznego.
Raport powstał na podstawie danych własnych tych platform i badania przeprowadzonego wśród 25 tysięcy respondentów z 19 krajów, którzy podróżowali w celach wypoczynkowych w zeszłym roku lub planują to zrobić w ciągu najbliższych trzech lat.
Z raportu wynika, że turyści z pokolenia Z (urodzeni po 1995 roku) wcale nie odżegnują się, jak można by się spodziewać, od wakacji w formule all inclusive. Aż 42 procent ankietowanych młodych urlopowiczów woli ośrodki all inclusive od innych rodzajów zakwaterowania, a jedna trzecia twierdzi, że ich postrzeganie ofert all inclusive zmieniło się na lepsze.
W okresie od 1 stycznia do 1 lipca 2024 roku wyszukiwania z użyciem filtra „all inclusive” w serwisie Hotels.com wzrosły o 60 procent w porównaniu z drugim półroczem 2023 roku. Co ciekawe, hasztag #allinclusive zyskuje coraz większy zasięg na TikToku.
Głównymi powodami, dla których „zetki” skłaniają się ku all inclusive, są „minimalny stres” podczas wakacji (41 procent wskazań), łatwość rezerwacji (39 procent) i skojarzenia z luksusem (38 procent).