HLX, biuro, które obsługuje działalność touroperatorską kilku firm, w tym należącej do Grupy Lufthansa linii lotniczej Eurowings, chce wykorzystywać do obsługi klientów sztuczną inteligencję. - W ciągu najbliższych trzech tygodni dopracujemy szczegóły i przeprowadzimy testy. W maju będziemy korzystać już z ChatGPT - mówi prezes HLX Karlheinz Kogel, cytowany przez niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9.

Nowa technologia ma pojawić się między innymi na Eurowings Holidays, ale także na innych portalach zarządzanych przez HLX. - Mamy już spore doświadczenia w zautomatyzowanej obsłudze klientów, która mimo wszystko jest nakierowana na jego potrzeby - twierdzi. Prezes nie zamierza jednak korzystać tylko z ChatGPT, będzie również opierał się na połączeniu jej z nowoczesnymi systemami rezerwacyjnymi oraz rozwiązaniami dostarczanymi przez niemiecką firmę technologiczną Peakwork.

Czytaj więcej

Lecisz na wakacje? Kup w samolocie wycieczkę - proponuje TUI

Jak to ma działać w praktyce? Kiedy klient wyśle e-mail z konkretnymi życzeniami, wiadomość będzie odczytana automatycznie. W ciągu kilku minut sztuczna inteligencja przygotuje i prześle klientowi do pięciu ofert. E-mail ma być dodatkowo spersonalizowany. Dzięki temu skróci się czas reakcji na zapytanie, będzie można także uniknąć czasochłonnej wymiany informacji między biurem a turystą. W każdym momencie pracownicy będą oczywiście mogli włączyć się w proces komunikacji i przejąć rozmowę, na przykład żeby wybrać oferty albo dołożyć własne propozycje.

ChatGPT ma nie tylko ułatwić rozmowy z klientami, ale także poprawić wskaźnik konwersji - liczby zakupów do liczby zapytań. Kogel twierdzi, że systemy HLX już dziś potrafią rozpoznać, że klient chce opuścić stronę, wówczas od razu przechodzą do rozmowy z nim. Poza tym, żeby dopasować ofertę, tekst i obrazy, potrzeba niewielu informacji. Klientom z dziećmi systemy pokazują hotele rodzinne i parki rozrywki, podróżującym w pojedynkę poza odpowiednimi obiektami prezentują podpowiedzi dotyczące barów, dyskotek, atrakcji sportowych i kulturalnych.