Anex Tour: Ostatnie zmiany wylotów, to tylko chwilowe niedogodności

Agenci turystyczni niezadowoleni z serii zmian lotów biura podróży Anex. Touroperator: Przerosło nas zainteresowanie klientów naszą ofertą.

Publikacja: 31.05.2023 09:50

Już niedługo samoloty Anexu będą latać jak w zegarku - zapewniili agentów Ilker Adıgüzel i Dominika

Już niedługo samoloty Anexu będą latać jak w zegarku - zapewniili agentów Ilker Adıgüzel i Dominika Jurkowska

Foto: Filip Frydrykiewicz

Ostatnie dni przyniosły serię zmian godzin wylotów samolotów linii lotniczej Mavi Gok Aviation, należącej do grupy Anex Tour i zapewniającej transport klientom biura podróży Anex Tour Poland. Konieczność informowania klientów o przesunięciu godzin wylotów (czasem o kilkanaście godzin) zaniepokoiło agentów turystycznych sprzedających oferty Anexu. Jak zwykle w takich sytuacjach, wielu komentowało tę sytuację na forach w mediach społecznościowych.

Interweniowały też Wakacje.pl i Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych.

Największa sieć agencyjna napisała uspokajający komunikat do swoich sprzedawców. "W ostatnim czasie mamy do czynienia ze wzmożonymi zmianami operacyjnymi w Anex Tour. Wiemy, że to bardzo niekomfortowe - zarówno dla Państwa jako doradców turystycznych, jak i dla klientów, którzy mają zaplanowane urlopy. Wystosowaliśmy do Anex Tour notę, prosząc o wyjaśnienie sytuacji. Pojawiające się zmiany to korekty rozkładów lotów nanoszone przez przewoźników w momencie rozpoczynania lotów w ramach danej siatki połączeń. Takie informacje muszą być komunikowane przez Organizatora jak najwcześniej z wyprzedzeniem, by minimalizować ryzyko roszczeń odszkodowawczych" - czytamy w komunikacie departamentu produktu Wakacje.pl, rozesłanym do sprzedawców. Dalej autorzy wyjaśniają, czego dowiedzieli się od touroperatora (między innymi, że z przyczyn niezależnych od touroperatora nastąpiło "uziemienie samolotu") i przekazują, że po 8 czerwca "sytuacja ma się unormować".

"Prosimy Państwa o wyrozumiałość i tłumaczenie klientom przyczyn możliwych zmian" - kończą.

Czytaj więcej

Anex Tour: Na razie testujemy polski rynek, jesienią pokażemy, na co nas stać

Temat podjęło też kierownictwo OSAT-u podczas spotkania ze stojącym na czele Anexu Tour Poland Ilkerem Adıgüzelem i jego zastępczynią Dominiką Jurkowską, do jakiego doszło w piątek w siedzibie biura podróży w Warszawie. Spotkanie nie było spowodowane bezpośrednio tą sytuacją, miało służyć wzajemnemu poznaniu się - Anex Tour jest stosunkowo nową firmą na polskim rynku, a do tego zaplanował wyjątkowo dynamiczną ekspansję na najbliższy sezon - temat wypłynął jednak ze względu na skargi zgłaszane przez członków OSAT-u.

- Mamy ustną gwarancję kierownictwa Anexu, że po 6 czerwca wszystko będzie jak w zegarku. Po prostu jako nowa firma mieli na starcie sezonu niefart, bo dwa samoloty wypadły im z siatki - wyjaśnia, co usłyszeli przedstawiciele organizacji członek zarządu OSAT Marcin Chiliński. - Zapewniono nas, że to chwilowe zachwianie rozkładem lotów. Po uregulowaniu sytuacji Anex obiecuje ogłosić wszystkie godziny wylotów i dotrzymać ich do końca sezonu, co wcale nie jest powszechną praktyką na naszym rynku - dodaje Chiliński.

Poprosiliśmy o wyjaśnienie sytuacji też samą firmę.

- Jesteśmy na początku drogi w Polsce, a jak wiadomo początki nie zawsze są łatwe. Spodziewaliśmy się, że wejdziemy na polski rynek bardzo mocno, ale że będzie aż tak duże zainteresowanie naszymi usługami przerosło nasze najśmielsze marzenia. Chcąc sprostać temu wyzwaniu i temu, żeby zabrać na wakacje wszystkich chętnych turystów czasem potrzebne są zmiany samolotów na większe. Stąd przesunięcia. Do tej pory nie było z naszej strony żadnych anulacji, a zmiany godzin dotyczą tylko części naszych operacji - mówi Dominika Jurkowska.

- Ponieważ najważniejsi są dla nas klienci, dajemy im rekompensaty za duże opóźnienia lotów, mimo że jak wiemy pierwszy i ostatni dzień imprezy turystycznej to tak zwane dni operacyjne. Jednocześnie pragnę zapewnić, że w przyszłym tygodniu do Polski przylecą kolejne dwa nasze duże samoloty, które zabiorą turystów na wykupione wakacje. To powinno wyeliminować chwilowe niedogodności.

Czytaj więcej

Do Polski wchodzi znane tureckie biuro podróży. Niskie ceny, własne samoloty

- Jednocześnie wdrażamy nowe rozwiązania dla agentów, jesteśmy z nimi w stałym kontakcie. Zapytań jest bardzo dużo dlatego stworzyliśmy szybki formularz kontaktowy, żeby usprawnić komunikację. Słuchamy także uwag naszych partnerów – niektóre zmiany wymagają czasu, nie da się zmienić wszystkiego z dnia na dzień. Pracujemy jednak nad nowymi rozwiązaniami.

Jak dodaje Jurkowska, biuro podróży cały czas zwiększa też zatrudnienie, żeby podołać obsłudze rosnącej liczby klientów. - Mamy otwarte rekrutacje, zatrudniamy nowe osoby, które mają doświadczenie w branży - podkreśla.

Ostatnie dni przyniosły serię zmian godzin wylotów samolotów linii lotniczej Mavi Gok Aviation, należącej do grupy Anex Tour i zapewniającej transport klientom biura podróży Anex Tour Poland. Konieczność informowania klientów o przesunięciu godzin wylotów (czasem o kilkanaście godzin) zaniepokoiło agentów turystycznych sprzedających oferty Anexu. Jak zwykle w takich sytuacjach, wielu komentowało tę sytuację na forach w mediach społecznościowych.

Interweniowały też Wakacje.pl i Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych.

Pozostało 90% artykułu
Biura Podróży
Turyści chcą latać z biurami podróży za granicę, ale rezygnują z ich usług w kraju
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Biura Podróży
Klienci upadłego biura podróży dostaną pieniądze po wakacjach. Czeka 250 tysięcy ludzi
Biura Podróży
Biuro podróży planuje wozić klientów na prywatną wyspę. Ma już statki i hotele
Biura Podróży
Niemiecka firma turystyczna otwiera przedstawicielstwo w Polsce. W planach cała Europa
Biura Podróży
Korekta cen w biurach podróży. Wakacje tanieją, a najbardziej te w Turcji