Ostatnie dni przyniosły serię zmian godzin wylotów samolotów linii lotniczej Mavi Gok Aviation, należącej do grupy Anex Tour i zapewniającej transport klientom biura podróży Anex Tour Poland. Konieczność informowania klientów o przesunięciu godzin wylotów (czasem o kilkanaście godzin) zaniepokoiło agentów turystycznych sprzedających oferty Anexu. Jak zwykle w takich sytuacjach, wielu komentowało tę sytuację na forach w mediach społecznościowych.
Interweniowały też Wakacje.pl i Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych.
Największa sieć agencyjna napisała uspokajający komunikat do swoich sprzedawców. "W ostatnim czasie mamy do czynienia ze wzmożonymi zmianami operacyjnymi w Anex Tour. Wiemy, że to bardzo niekomfortowe - zarówno dla Państwa jako doradców turystycznych, jak i dla klientów, którzy mają zaplanowane urlopy. Wystosowaliśmy do Anex Tour notę, prosząc o wyjaśnienie sytuacji. Pojawiające się zmiany to korekty rozkładów lotów nanoszone przez przewoźników w momencie rozpoczynania lotów w ramach danej siatki połączeń. Takie informacje muszą być komunikowane przez Organizatora jak najwcześniej z wyprzedzeniem, by minimalizować ryzyko roszczeń odszkodowawczych" - czytamy w komunikacie departamentu produktu Wakacje.pl, rozesłanym do sprzedawców. Dalej autorzy wyjaśniają, czego dowiedzieli się od touroperatora (między innymi, że z przyczyn niezależnych od touroperatora nastąpiło "uziemienie samolotu") i przekazują, że po 8 czerwca "sytuacja ma się unormować".
"Prosimy Państwa o wyrozumiałość i tłumaczenie klientom przyczyn możliwych zmian" - kończą.
Czytaj więcej
Dopiero uczymy się polskiego rynku, testujemy go. Tak naprawdę będziemy gotowi z całym naszym potencjałem od jesieni. Do tego czasu otworzymy też w największych miastach dwadzieścia naszych salonów - zapowiada Ilker Adıgüzel, dyrektor generalny biura podróży Anex Tour Poland.