Do Polski wchodzi znane tureckie biuro podróży. Niskie ceny, własne samoloty

200 tysięcy klientów planuje obsłużyć w tym roku w Polsce tureckie biuro podróży Anex Tour. Tę ekspansję ogłosiło podczas wydarzenia, na które zaprosiło około 500 agentów turystycznych, przedstawicieli współpracujących z nim firm i dziennikarzy.

Publikacja: 19.03.2023 19:08

Do Polski wchodzi znane tureckie biuro podróży. Niskie ceny, własne samoloty

Foto: Aleksander Kramarz

Biuro podróży Orex Travel Polska realizuje zapowiadaną od jesieni zeszłego roku ekspansję na polskim rynku. Ta spółka, założona w 2015 roku, działała dotąd w niewielkiej skali, obsługując od kilku do kilkunastu tysięcy klientów rocznie. W zeszłym roku, najlepszym dotąd w jej historii, wysłała na wypoczynek około 20 tysięcy turystów. W piątek ogłosiła nowy plan - chce w tym roku obsłużyć 200 tysięcy klientów.

Orex to spółka należąca do tureckiej grupy Anex, największego touroperatora w Turcji i jednego z większych, pod względem obrotów, w Niemczech. Grupa Anex dysponuje biurami w ponad 30 krajach, hotelami w Turcji i własną linią lotniczą.

Do napaści w 2022 roku Rosji na Ukrainę to właśnie te dwa kraje – Rosja i Ukraina – były jej głównymi rynkami źródłowymi. Gdy ruch turystów z tych kierunków spadł o dwie trzecie, z większą intensywnością szuka klientów w innych krajach. W Niemczech, gdzie Anex kupił w 2019 roku biura podróży i marki po upadłym Thomasie Cooku – Bucher Reisen, Öger Tours i Neckermann Reisen – obsłużył w zeszłym roku 450 tysięcy klientów i miał 365 milionów euro obrotów.

W listopadzie 2022 roku na czele Orexu Travel stanął Ilker Adıgüzel, dotychczasowy szef Anexu na Ukrainie. Adıgüzel kieruje też z ramienia koncernu rynkami krajów nadbałtyckich – Litwy, Łotwy i Estonii.

Od jego przyjścia do Orexu rozwój tej spółki nabrał przyspieszenia. W ciągu kilku miesięcy firma zatrudniła ponad 30 osób, przeniosła się do nowej, większej siedziby, i otworzyła dwa własne oddziały – w Katowicach i Wrocławiu. Poszerzyła program i prowadzi intensywną kampanię reklamową w internecie. Docelowo zamierza zmienić nazwę na Anex, a w okresie przejściowym promuje się jako Orex by Anex.

Oferuje, poza Turcją (Riwiera Turecka), wyjazdy do Egiptu, Hiszpanii, Grecji, Bułgarii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz do dalekich krajów – Tajlandii, Tanzanii, Sri Lanki, Dominikany i na Malediwy.

Czytaj więcej

Anex Tour będzie armatorem

Biuro podróży inwestuje w nowe kierunki i produkty. Punktem kulminacyjnym działań skierowanych do agentów turystycznych była piątkowa impreza. W klubie Moxo w Fabryce Norblina w Warszawie zgromadziło się ponad 500 gości, którzy bawili się przy muzyce zespołów Hit Hunters, Terytoria i muzyce DJ-a Alexa Reda - Komodo. Gwiazdą wieczoru był Krzysztof Zalewski, a spotkanie prowadził Conrado Moreno. Z Turcji na to wydarzenie przyjechał sam założyciel i właściciel Anexu, Neşet Koçkar.

Jak ogłosił podczas imprezy Ilker Adıgüzel, Orex sprowadzi w tym roku do Polski samoloty należącej do Anexu linii lotniczej Mavi Gok Aviation i będzie zabierać klientów na wakacje z sześciu polskich miast – Warszawy, Katowic, Poznania, Wrocławia, Gdańska i Rzeszowa. Przy czym z Warszawy do Antalyi, w środy, czwartki, soboty i niedziele rejsy będzie odbywać nietypowym dla takich przelotów samolotem, boeingiem 777-300 ER, zabierającym na pokład 390 pasażerów (popularny w ruchu czarterowym boeing 737 ma zwykle 179 foteli dla pasażerów). Co ciekawe, w samolocie tego modelu Orex będzie sprzedawać miejsca w klasie biznes. Takiej usługi w czarterach na trasach wakacyjnych do krajów basenu Morza Śródziemnego nie oferuje żadne inne biuro podróży.

W ramach promocji do końca marca touroperator zaoferował sprzedawcom wyższą o kilka procent niż przeciętna na rynku, stawkę prowizji. Na swoje wyjazdy ma też wyjątkowo niskie ceny. Efekty tych działań widać już w systemie rezerwacyjnym MerlinX – imprezy turystyczne Orexa otwierają zwykle listę ofert uszeregowanych według ceny, a sprzedaż tego marginalnego dotąd touroperatora gwałtownie idzie w górę.


Biuro podróży Orex Travel Polska realizuje zapowiadaną od jesieni zeszłego roku ekspansję na polskim rynku. Ta spółka, założona w 2015 roku, działała dotąd w niewielkiej skali, obsługując od kilku do kilkunastu tysięcy klientów rocznie. W zeszłym roku, najlepszym dotąd w jej historii, wysłała na wypoczynek około 20 tysięcy turystów. W piątek ogłosiła nowy plan - chce w tym roku obsłużyć 200 tysięcy klientów.

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"