Biuro podróży Orex Travel Polska realizuje zapowiadaną od jesieni zeszłego roku ekspansję na polskim rynku. Ta spółka, założona w 2015 roku, działała dotąd w niewielkiej skali, obsługując od kilku do kilkunastu tysięcy klientów rocznie. W zeszłym roku, najlepszym dotąd w jej historii, wysłała na wypoczynek około 20 tysięcy turystów. W piątek ogłosiła nowy plan - chce w tym roku obsłużyć 200 tysięcy klientów.
Orex to spółka należąca do tureckiej grupy Anex, największego touroperatora w Turcji i jednego z większych, pod względem obrotów, w Niemczech. Grupa Anex dysponuje biurami w ponad 30 krajach, hotelami w Turcji i własną linią lotniczą.
Do napaści w 2022 roku Rosji na Ukrainę to właśnie te dwa kraje – Rosja i Ukraina – były jej głównymi rynkami źródłowymi. Gdy ruch turystów z tych kierunków spadł o dwie trzecie, z większą intensywnością szuka klientów w innych krajach. W Niemczech, gdzie Anex kupił w 2019 roku biura podróży i marki po upadłym Thomasie Cooku – Bucher Reisen, Öger Tours i Neckermann Reisen – obsłużył w zeszłym roku 450 tysięcy klientów i miał 365 milionów euro obrotów.
W listopadzie 2022 roku na czele Orexu Travel stanął Ilker Adıgüzel, dotychczasowy szef Anexu na Ukrainie. Adıgüzel kieruje też z ramienia koncernu rynkami krajów nadbałtyckich – Litwy, Łotwy i Estonii.
Od jego przyjścia do Orexu rozwój tej spółki nabrał przyspieszenia. W ciągu kilku miesięcy firma zatrudniła ponad 30 osób, przeniosła się do nowej, większej siedziby, i otworzyła dwa własne oddziały – w Katowicach i Wrocławiu. Poszerzyła program i prowadzi intensywną kampanię reklamową w internecie. Docelowo zamierza zmienić nazwę na Anex, a w okresie przejściowym promuje się jako Orex by Anex.