Reklama

Sąd: Biuro podróży nie musi przypominać klientowi o paszporcie. „To oczywistość”

Touroperator nie ma obowiązku informowania klientów, że aby wyjechać za granicę, muszą oni mieć ważny paszport, uważa sąd w Monachium. Zdaniem sędziego biuro podróży musi natomiast zwrócić podróżnemu uwagę na kwestie, które mogą być mu zupełnie nieznane.

Publikacja: 15.08.2023 17:32

Sąd: Biuro podróży nie musi przypominać klientowi o paszporcie. „To oczywistość”

Foto: Adobe Stock

Jeden z niemieckich turystów podał do sądu touroperatora, bo ten nie chciał mu zwrócić 2,2 tysiąca euro za wyjazd, który nie doszedł do skutku. Chodziło o podróż do Dubaju - żeby ją odbyć, klient musiał mieć ważny paszport, pisze gazeta „Die Zeit” w swoim elektronicznym wydaniu.

Turysta argumentował, że agent, u którego kupował wycieczkę, nie powiedział mu ani o wymogu posiadania paszportu i wizy, ani o terminach uzyskania tych dokumentów.

Czytaj więcej

TUI: Platformy turystyczne też powinny ewakuować klientów w sytuacji kryzysowej

Sąd w Monachium odrzucił wniosek i stwierdził, że zarówno agent, jak i touroperator nie zaniechali w tym wypadku swoich obowiązków informacyjnych.

Co prawda organizator musi poinformować podróżnych o ogólnych wymogach dotyczących posiadania paszportu i wiz przy wyjeździe do danego kraju, łącznie z przybliżonymi terminami ich wyrobienia, ale jeśli zostanie to przekazane w wystarczający sposób i w odpowiednimi czasie, podróżny ma obowiązek je samodzielnie pozyskać. Jednak informacja o ważnym paszporcie nie wchodzi w ten zakres informacyjny, bo chodzi o rzecz oczywistą.

Reklama
Reklama

Biuro podróży musi natomiast zwrócić uwagę podróżnych na okoliczności, które mogą być dla nich całkowicie nieznane, bo turysta, realizując wycieczkę, może chcieć poznać nieznane mu terytorium. Wyrok zapadł 12 lipca i jeszcze się nie uprawomocnił.

Jeden z niemieckich turystów podał do sądu touroperatora, bo ten nie chciał mu zwrócić 2,2 tysiąca euro za wyjazd, który nie doszedł do skutku. Chodziło o podróż do Dubaju - żeby ją odbyć, klient musiał mieć ważny paszport, pisze gazeta „Die Zeit” w swoim elektronicznym wydaniu.

Turysta argumentował, że agent, u którego kupował wycieczkę, nie powiedział mu ani o wymogu posiadania paszportu i wizy, ani o terminach uzyskania tych dokumentów.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grupa Anex – miliard euro w zasięgu ręki, chociaż klienci liczą na tanie last minute
Biura Podróży
Bułgaria nie była jeszcze tak droga, a Egipt tak tani – nowe rekordy cen w biurach podróży
Biura Podróży
Biura podróży ciągle rosną – jest nowy rekord sprzedanych wycieczek
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biura Podróży
Rainbow z większą gwarancją. Zwiększenie obrotów wymusiło 440 milionów złotych
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama