Jubileusz biura podróży Rego-Bis. 30 lat bałkańskich marzeń

Pasja, ciężka praca i wspaniali ludzie w zespole i w otoczeniu – to zdaniem szefowej biura podróży Rego-Bis przepis na sukces. Jej firma kończy w tym roku 30 lat, a mijający sezon był kolejnym, który przyniósł jej rozwój.

Publikacja: 19.10.2023 18:48

Gabriela Mańka-Sokullu (druga z lewej) z najbliższymi współpracownikami

Gabriela Mańka-Sokullu (druga z lewej) z najbliższymi współpracownikami

Foto: Materiały Rego-Bis

W tym roku biuro podróży Rego-Bis obchodzi 30-lecie działalności. Z tej okazji zaprosiło do jednego z hoteli w Sarandzie, w Albanii 150 gości z Polski i ze świata. Wśród nich swoich najlepszych agentów turystycznych, przedstawicieli, kontrahentów i pracowników. 5 października, podczas uroczystej gali z koncertem muzyki na żywo, wspominano udany sezon i wszystkie minione lata, wręczano pamiątkowe nagrody i bawiono się.

Czytaj więcej

Rego-Bis podwoił gwarancję ubezpieczeniową. "Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu"

Przecieranie bałkańskich ścieżek

Założycielką i prezeską Rego-Bis jest Gabriela Mańka-Sokullu. Chociaż biuro podróży powstało jako organizator wyjazdów do Turcji, szybko zainteresowało się też Bałkanami, co wtedy było na polskim rynku wyjątkowe i co, jak się okazało, miało je przez lata wyróżniać. Przez 30 lat obsłużyło 1,4 miliona klientów, a dzisiaj organizuje wyloty z 9 lotnisk w Polsce. Chociaż znane jest głównie z wjazdów do Turcji, Albanii, Czarnogóry, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Bułgarii i Macedonii, w ofercie ma też wiele innych popularnych kierunków europejskich (Hiszpania, Cypr, Grecja, Portugalia) i dalekich, egzotycznych. W sumie to ponad 700 hoteli z czego 100 na wyłączność na polskim rynku.

Rego Bis współpracuje z 1700 punktami sprzedaży.

Rego-Bis odegrał znaczącą rolę we wprowadzaniu na polski rynek nowych kierunków i przecieranie szlaków. Pierwszy uruchomił loty czarterowe do Albanii, Macedonii i do Bośni i Hercegowiny. Jak wspomina prezes Mańka-Skullu, szczególnie czartery do Tirany, które wystartowały 10 czerwca 2015 roku, były brzemienne w skutki. Otworzyły bowiem szerzej albański rynek na turystykę z Polski. Już w następnym roku do Tirany zaczął latać inny duży touroperator z Polski, a w ostatnim sezonie letnim tygodniowo latało tam tygodniowo 15 czarterów, nie licząc licznych połączeń Wizz Aira. Jesienią do Albanii rusza też Ryanair.

- Można powiedzieć, że zmienialiśmy rynek turystyczny w Albanii. Pamiętam, jak uczyłam Albańczyków, o co chodzi z all inclusive. Oobecnie 90 procent hoteli oferuje taką usługę. Dzięki takim touroperatorom jak Rego-Bis, powstały w Albanii nowe hotele o wysokim standardzie, nowe drogi, deptaki, restauracje, i cała infrastruktura, potrzebna, aby turysta mile spędził czas – wspomina Mańka-Skollu.

Gdy w 2001 roku firma rozpoczęła sprzedaż biletów lotniczych, znacznie zwiększyła zasięg działalności i zyskała możliwość organizowania wakacji na całym świecie. W 2021 roku dołączyła do tego możliwość tak zwanego pakietowania dynamicznego.

Pionierskie czasy

- Kiedy zaczynałam działalność jako touroperator, 30 lat temu, żyliśmy w zupełnie innej rzeczywistości niż dzisiaj. Nie było przecież internetu, telefonów komórkowych, systemów rezerwacyjnych, floty samolotów i autokarów. Podstawowym narzędziem w naszej pracy był zwykły telefon i faks. Dzisiaj młodzież nawet pewnie nie zna takiego urządzenia. Turystyka wtedy raczkowała. Przeszliśmy więc długą drogę, nawiązując kolejne kontakty za granicą, ucząc się i implementując nowe technologie, a także dostosowując się do zmieniających się przepisów regulujących działalność organizatorów turystyki i wzmacniających zabezpieczenia konsumentów – wspomina Gabriela Mańka Sokullu.

- Moja pasja do poznawania świata i nowych kultur przerodziła się w biznes. Chciałam, żeby to, co sama miałam okazję zobaczyć i poznać, było dostępne także dla innych ludzi, aby mogli podróżując, poczuć te same emocje i przyjemności - deklaruje.

Jak podkreśla, sukces w tej branży nie byłby możliwy bez tej pasji, odrobiny szaleństwa i podejmowania ryzyka, a przede wszystkim wielkiego wysiłku jej samej i całego zespołu, który zbudowała w firmie oraz ludzi, jakich przez te 30 lat spotkała na zawodowej drodze i zawartych dzięki temu przyjaźni. – Wiele osiągnęliśmy, dlatego patrząc wstecz jestem dumna z tego, co zbudowałam i mogę powiedzieć, że jestem osobą spełnioną – mówi dzisiaj Mańka Sokullu.

Czytaj więcej

Rego-Bis świętuje 30-lecie i rusza ze sprzedażą lata 2024. "Mamy wiele pomysłów i promocji"

W czasie 30 lat Rego-Bis osiągnęło silną pozycję na rodzimym rynku turystycznym. Według badania Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata dla „Rzeczpospolitej” zajęło w 2022 roku pod względem obrotów dziewiąte miejsce w kraju z przychodami ponad 81 milionów złotych i dynamiką wzrostu 35 procent rok do roku.

Biuro podróży było wielokrotnie nagradzane i wyróżniane, a sama Gabriela Mańka Sokullu w 2022 roku odebrała tytuł Orła Turystyki „Rzeczpospolitej” za zawodowe osiągnięcia i za zasługi dla całej branży turystycznej.

Ostatni sezon przyniósł kolejny rozwój. – Wprowadziliśmy dużo nowości, rozbudowaliśmy naszą ofertę w Czarnogórze, Albanii i na południu Turcji, a także wprowadziliśmy więcej animacji w naszych klubach dla dzieci pod nazwą RegoMeli. Sukcesu nie mierzę jednak ilością, choć rzeczywiście wysłaliśmy na wakacje więcej klientów niż rok wcześniej. Wolę raczej mówić o jakości, czyli o zadowoleniu klientów. To nam się udało dobrze zaznaczyć w mijającym sezonie – podkreśla.

W tym roku biuro podróży Rego-Bis obchodzi 30-lecie działalności. Z tej okazji zaprosiło do jednego z hoteli w Sarandzie, w Albanii 150 gości z Polski i ze świata. Wśród nich swoich najlepszych agentów turystycznych, przedstawicieli, kontrahentów i pracowników. 5 października, podczas uroczystej gali z koncertem muzyki na żywo, wspominano udany sezon i wszystkie minione lata, wręczano pamiątkowe nagrody i bawiono się.

Przecieranie bałkańskich ścieżek

Pozostało 92% artykułu
Biura Podróży
Rewolucyjna decyzja Bookinga - rezygnuje z klauzuli najniższej ceny
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Biura Podróży
UOKiK: Travelist poprawi informację dla klientów i przyzna im po 50 złotych
Biura Podróży
Coral Travel szkolił i bawił agentów turystycznych podczas Summer Fest 2024
Biura Podróży
Upadłe biuro podróży odwołuje wszystkie wyjazdy. 175 tys. poszkodowanych klientów
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Biura Podróży
Polacy coraz chętniej dzielą wakacje na odcinki. Dokąd wyjadą i ile zapłacą?
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży