Jubileusz biura podróży Rego-Bis. 30 lat bałkańskich marzeń

Pasja, ciężka praca i wspaniali ludzie w zespole i w otoczeniu – to zdaniem szefowej biura podróży Rego-Bis przepis na sukces. Jej firma kończy w tym roku 30 lat, a mijający sezon był kolejnym, który przyniósł jej rozwój.

Publikacja: 19.10.2023 18:48

Gabriela Mańka-Sokullu (druga z lewej) z najbliższymi współpracownikami

Gabriela Mańka-Sokullu (druga z lewej) z najbliższymi współpracownikami

Foto: Materiały Rego-Bis

W tym roku biuro podróży Rego-Bis obchodzi 30-lecie działalności. Z tej okazji zaprosiło do jednego z hoteli w Sarandzie, w Albanii 150 gości z Polski i ze świata. Wśród nich swoich najlepszych agentów turystycznych, przedstawicieli, kontrahentów i pracowników. 5 października, podczas uroczystej gali z koncertem muzyki na żywo, wspominano udany sezon i wszystkie minione lata, wręczano pamiątkowe nagrody i bawiono się.

Czytaj więcej

Rego-Bis podwoił gwarancję ubezpieczeniową. "Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu"

Przecieranie bałkańskich ścieżek

Założycielką i prezeską Rego-Bis jest Gabriela Mańka-Sokullu. Chociaż biuro podróży powstało jako organizator wyjazdów do Turcji, szybko zainteresowało się też Bałkanami, co wtedy było na polskim rynku wyjątkowe i co, jak się okazało, miało je przez lata wyróżniać. Przez 30 lat obsłużyło 1,4 miliona klientów, a dzisiaj organizuje wyloty z 9 lotnisk w Polsce. Chociaż znane jest głównie z wjazdów do Turcji, Albanii, Czarnogóry, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Bułgarii i Macedonii, w ofercie ma też wiele innych popularnych kierunków europejskich (Hiszpania, Cypr, Grecja, Portugalia) i dalekich, egzotycznych. W sumie to ponad 700 hoteli z czego 100 na wyłączność na polskim rynku.

Rego Bis współpracuje z 1700 punktami sprzedaży.

Rego-Bis odegrał znaczącą rolę we wprowadzaniu na polski rynek nowych kierunków i przecieranie szlaków. Pierwszy uruchomił loty czarterowe do Albanii, Macedonii i do Bośni i Hercegowiny. Jak wspomina prezes Mańka-Skullu, szczególnie czartery do Tirany, które wystartowały 10 czerwca 2015 roku, były brzemienne w skutki. Otworzyły bowiem szerzej albański rynek na turystykę z Polski. Już w następnym roku do Tirany zaczął latać inny duży touroperator z Polski, a w ostatnim sezonie letnim tygodniowo latało tam tygodniowo 15 czarterów, nie licząc licznych połączeń Wizz Aira. Jesienią do Albanii rusza też Ryanair.

- Można powiedzieć, że zmienialiśmy rynek turystyczny w Albanii. Pamiętam, jak uczyłam Albańczyków, o co chodzi z all inclusive. Oobecnie 90 procent hoteli oferuje taką usługę. Dzięki takim touroperatorom jak Rego-Bis, powstały w Albanii nowe hotele o wysokim standardzie, nowe drogi, deptaki, restauracje, i cała infrastruktura, potrzebna, aby turysta mile spędził czas – wspomina Mańka-Skollu.

Gdy w 2001 roku firma rozpoczęła sprzedaż biletów lotniczych, znacznie zwiększyła zasięg działalności i zyskała możliwość organizowania wakacji na całym świecie. W 2021 roku dołączyła do tego możliwość tak zwanego pakietowania dynamicznego.

Pionierskie czasy

- Kiedy zaczynałam działalność jako touroperator, 30 lat temu, żyliśmy w zupełnie innej rzeczywistości niż dzisiaj. Nie było przecież internetu, telefonów komórkowych, systemów rezerwacyjnych, floty samolotów i autokarów. Podstawowym narzędziem w naszej pracy był zwykły telefon i faks. Dzisiaj młodzież nawet pewnie nie zna takiego urządzenia. Turystyka wtedy raczkowała. Przeszliśmy więc długą drogę, nawiązując kolejne kontakty za granicą, ucząc się i implementując nowe technologie, a także dostosowując się do zmieniających się przepisów regulujących działalność organizatorów turystyki i wzmacniających zabezpieczenia konsumentów – wspomina Gabriela Mańka Sokullu.

- Moja pasja do poznawania świata i nowych kultur przerodziła się w biznes. Chciałam, żeby to, co sama miałam okazję zobaczyć i poznać, było dostępne także dla innych ludzi, aby mogli podróżując, poczuć te same emocje i przyjemności - deklaruje.

Jak podkreśla, sukces w tej branży nie byłby możliwy bez tej pasji, odrobiny szaleństwa i podejmowania ryzyka, a przede wszystkim wielkiego wysiłku jej samej i całego zespołu, który zbudowała w firmie oraz ludzi, jakich przez te 30 lat spotkała na zawodowej drodze i zawartych dzięki temu przyjaźni. – Wiele osiągnęliśmy, dlatego patrząc wstecz jestem dumna z tego, co zbudowałam i mogę powiedzieć, że jestem osobą spełnioną – mówi dzisiaj Mańka Sokullu.

Czytaj więcej

Rego-Bis świętuje 30-lecie i rusza ze sprzedażą lata 2024. "Mamy wiele pomysłów i promocji"

W czasie 30 lat Rego-Bis osiągnęło silną pozycję na rodzimym rynku turystycznym. Według badania Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata dla „Rzeczpospolitej” zajęło w 2022 roku pod względem obrotów dziewiąte miejsce w kraju z przychodami ponad 81 milionów złotych i dynamiką wzrostu 35 procent rok do roku.

Biuro podróży było wielokrotnie nagradzane i wyróżniane, a sama Gabriela Mańka Sokullu w 2022 roku odebrała tytuł Orła Turystyki „Rzeczpospolitej” za zawodowe osiągnięcia i za zasługi dla całej branży turystycznej.

Ostatni sezon przyniósł kolejny rozwój. – Wprowadziliśmy dużo nowości, rozbudowaliśmy naszą ofertę w Czarnogórze, Albanii i na południu Turcji, a także wprowadziliśmy więcej animacji w naszych klubach dla dzieci pod nazwą RegoMeli. Sukcesu nie mierzę jednak ilością, choć rzeczywiście wysłaliśmy na wakacje więcej klientów niż rok wcześniej. Wolę raczej mówić o jakości, czyli o zadowoleniu klientów. To nam się udało dobrze zaznaczyć w mijającym sezonie – podkreśla.

W tym roku biuro podróży Rego-Bis obchodzi 30-lecie działalności. Z tej okazji zaprosiło do jednego z hoteli w Sarandzie, w Albanii 150 gości z Polski i ze świata. Wśród nich swoich najlepszych agentów turystycznych, przedstawicieli, kontrahentów i pracowników. 5 października, podczas uroczystej gali z koncertem muzyki na żywo, wspominano udany sezon i wszystkie minione lata, wręczano pamiątkowe nagrody i bawiono się.

Przecieranie bałkańskich ścieżek

Pozostało 92% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"