Nekera chce urosnąć w rok o 100 procent. Zapowiada więcej czarterów

Przychody Nekery wzrosną w tym roku o 85 procent, a w przyszłym jeszcze o 100 procent - przewiduje prezes tego biura podróży Maciej Nykiel. Touroperator chce rosnąć, zwiększając liczbę kierunków i czarterów.

Publikacja: 06.11.2023 01:44

W szkoleniu wzięło udział około 200 agentów turystycznych

W szkoleniu wzięło udział około 200 agentów turystycznych

Foto: Filip Frydrykiewicz

Nekera szkoliła w piątek, 3 listopada, około 200 współpracujących z nią agentów turystycznych. Na miejsce spotkania wybrała hotel Intercontinental w Warszawie. Sprzedawcy mieli okazję posłuchać najważniejszych informacji o firmie i jej planach, spotkać się z przedstawicielami kilku kierunków (Malta, Bułgaria, Arabia Saudyjska, Gran Canaria), a wieczorem oklaskiwać odbierających pamiątkowe plakietki najlepszych ze swojego grona i bawić się przy muzyce dyskotekowej.

Czytaj więcej

Nekera sprzedaje już lato 2024. Dodała do oferty nowe kierunki

Polacy chcą wypoczywać z biurami podróży

Jak przypomniał dyrektor handlowy firmy Artur Rezner, Nekera jest biurem podróży stosunkowo młodym. Zarejestrowanym w 2019 roku, które ogłosiło start w 2020 roku, dwa tygodnie przed zamknięciem ruchu lotniczego na świecie z powodu pandemii koronawirusa.

Ponieważ startowało od zera (Nekerę stworzył zespół ludzi znających się z pracy w biurze podróży Neckermann, zamkniętym w 2019 roku w wyniku bankructwa spółki matki, Thomasa Cooka) i ma ambicje prowadzenia działalności szeroko zakrojonej – zarówno, jeśli chodzi o kierunki, jak i formy wyjazdów – może pochwalić się dynamicznym wzrostem, rok do roku.

Mijający rok również zaliczy do udanych. Wprawdzie prezes Maciej Nykiel nie chce mówić o liczbie klientów, ale deklaruje, że obroty firmy wzrosną o 85 procent i sięgną 65 milionów złotych.

Jego zdaniem to głównie wynik dużego popytu na wyjazdy zagraniczne wśród Polaków, którzy dzięki dobrej sytuacji polskiej gospodarki zachowali optymizm i nie bali się wydawać pieniędzy na wakacje. – To objaw zdrowego rynku. Polacy mają pieniądze, chcą z nich korzystać i nie boją się robić planów z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Widać też w ich zachowaniu coś, co nazwałbym naturalną higieną. Polacy przestali postrzegać zagraniczne wyjazdy jako zbyteczne dobro luksusowe. Doceniają, że jest to czas spędzony z rodziną, że mogą wtedy wypocząć i zadbać o zdrowie – mówi.

Dodaje, że organizatorom zagranicznych podróży pomogła stabilna, stosunkowo niewysoka cena ropy na światowych rynkach i umocnienie się złotego wobec dolara i euro. Mimo że wakacje w Nekerze były droższe niż rok wcześniej o prawie 19 procent, ludzie nie zwlekali z ich rezerwowaniem. Najwyraźniej zrozumieli, że w warunkach wysokiej inflacji robią dobrą inwestycję, gwarantując sobie cenę wiele miesięcy przed wyjazdem.

Czytaj więcej

Ranking biur podróży 2023: Itaka, TUI, Rainbow, Coral - dynamiczny powrót klientów

Nowość - Albania. Więcej Grecji i Turcji

Klienci Nekery najchętniej wyjeżdżali do Turcji, Grecji, Hiszpanii, Bułgarii i na Maltę. Duży udział w tym ruchu, bo 14-procentowy, miała też Polska.

Touroperatora cieszy, że optymizm konsumentów nie gaśnie. – Fenomenalnie, o ponad 100 procent, rośnie licząc rok do roku, sprzedaż kolejnego sezonu letniego – deklaruje Nykiel.

Dlatego Nekera dodała nowe kierunki: Albanię, Izmir w Turcji i kilka miejsc w Grecji, jak Patra na Peloponezie, Kefalonia, Karpatos, Lefkada, Lemnos i Preweza. Te ostatnie z lotem przewidującym przesiadkę w Atenach lub Monachium. Wśród nowych kierunków są też Włochy (Rzym Fiumicino i Katania), Francja (Paryż) i Litwa (Wilno).

Przygotowała też na 2024 rok więcej miejsc w samolotach czarterowych i dodała nowe miasta, z których można z nią polecieć (Burgas z Wrocławia, Gdańska, Rzeszowa i Radomia, Warna z Warszawy, Katowic, Radomia w każdy piątek), a także rozbudowała siatkę rezydentów.

Nowością będą również krótkie wypady do europejskich miast, tak zwane city breaki. Na liście z dojazdem własnym znalazły się wszystkie miasta w Polsce, Praga, Wilno, Budapeszt, Ateny i Stambuł, a z przelotem samolotem: Paryż, Rzym, Stambuł, Ateny, Barcelona i Wilno.

Produkt „z dojazdem własnym” touroperator wzbogacił o trzy kierunki, Słowenię, Bośnię i Hercegowinę oraz Francję, a egzotykę o Arabię Saudyjską, Katar, Mautritius i Bahrajn.

Czytaj więcej

Nekera: Wakacje 2024? Taniej nie będzie, ale będzie większy wybór i lepsza jakość

Zima z Adamem Małyszem

Wśród nowości znalazła się też sprzedaż samych biletów lotniczych w samolotach czarterowanych przez Nekerę, a także – taka możliwość dopiero jest szykowana – w maszynach linii lotniczych niskokosztowych i regularnych. Touroperator przygotował osobną wyszukiwarkę, za pośrednictwem której każdy jego agent będzie mógł „prosto, łatwo i bezpiecznie” kupić taki bilet swojemu klientowi.

Na sezon zimowy Nekera szykuje imprezy pod nazwą ski opening (otwarcie, 3-8 grudnia 2023 r. w Folgaridzie w Dolomitach) i ski closing (zamknięcie, 17-21 marca 2024 roku na słowackim Chopoku). Gwiazdą tych imprez ma być mistrz skoków narciarskich Adam Małysz.

Do oferty narciarskiej touroperator też dopisał nowy kierunek – Francję. Będzie to 60 hoteli i apartamentów dla narciarzy w Valloire, Chamonix i w Trzech Dolinach. 

Nekera szkoliła w piątek, 3 listopada, około 200 współpracujących z nią agentów turystycznych. Na miejsce spotkania wybrała hotel Intercontinental w Warszawie. Sprzedawcy mieli okazję posłuchać najważniejszych informacji o firmie i jej planach, spotkać się z przedstawicielami kilku kierunków (Malta, Bułgaria, Arabia Saudyjska, Gran Canaria), a wieczorem oklaskiwać odbierających pamiątkowe plakietki najlepszych ze swojego grona i bawić się przy muzyce dyskotekowej.

Polacy chcą wypoczywać z biurami podróży

Pozostało 92% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"