Styczeń to tradycyjnie miesiąc, w którym klienci brytyjskich biur podróży robią najwięcej rezerwacji w przedsprzedaży na lato. Tamtejsza organizacja branży turystycznej, ABTA, podpowiada im wtedy, dokąd warto w tym roku wyjechać. W tym roku na liście „Kierunków wartych zobaczenia w 2024 roku” (Destinations to watch 2024) umieściła Albanię, hiszpański region Estramadura, Zambię, hrabstwo Shropshire, Kretę, Arubę, Mauritius, Saksonię, Tyrol i Wietnam.
Wakacje kupuj u profesjonalnych agentów i organizatorów
Z najnowszego badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie ABTA wynika, że 47 procent osób planuje odwiedzić kurort lub miasto, w którym nigdy wcześniej nie były – w 2022 roku wskaźnik ten wynosił jeszcze 43 procent - a 41 procent chce wybrać się do nowego kraju (wzrost z 38 procent w 2022 roku). Raport ujawnia też, że 64 procent pojedzie za granicę, 58 procent zamierza spędzić urlop w Wielkiej Brytanii. Ponieważ wiele osób wypoczywa w ciągu roku i za granicą i we własnym kraju, w tegorocznym rankingu miejsc wartych odwiedzenia pojawiło się też brytyjskie hrabstwo Shropshire.
Czytaj więcej
Po 10 latach przerwy biuro podróży Itaka ponownie wysyła klientów czarterami do Sri Lanki. Oferuje ponad 20 hoteli i wycieczki prowadzone według autorskich programów. „Mamy najbardziej kompletną ofertę wyjazdów do tego kraju”.
ABTA uważa, że Brytyjczycy jak zwykle będą rezerwować wyjazdy w biurach podróży i u agentów, a to, czego będą szukać, to, przede wszystkim, najkorzystniejszy stosunek ceny do jakości.
– Pierwsza sobota stycznia, znana w branży turystycznej jako „słoneczna sobota”, to jeden z najbardziej pracowitych dni w roku dla rezerwujących wakacje. Klienci chcą skorzystać z dużej różnorodności, atrakcyjnych ofert – zapewnia dyrektor ds. komunikacji w ABTA Graeme Buck.