Szczycące się prawie 180-letnią historią, największe na świecie, biuro podróży Thomas Cook ogłosiło upadłość we wrześniu 2019 roku. Większość jego salonów sprzedaży przejęła duża brytyjska sieć agencyjna Hays Travel. Prawa do marki kupili zaś, za 11 milionów funtów, Chińczycy – a konkretnie chiński konglomerat turystyczny Fosun, który już wcześniej był większościowym udziałowcem Thomasa Cooka.
Czytaj więcej
Spośród blogów podróżniczych w serwisach e-commerce blog biura podróży Rainbow przyciąga najwięcej czytelników - wynika z raportu firmy Elephate.
W pandemii nowi właściciele uruchomili pod starą marką w Wielkiej Brytanii internetowe biuro podróży, które sprzedaje pakiety tworzone dynamicznie. Z pełnego raportu rocznego za 2022 rok wynika, że sprzedaż wzrosła o 340 procent, rok do roku, co przełożyło się na dodatkowe 80 tysięcy klientów.
O tym jednak, że Fosun chce sprzedać Thomasa Cooka, słychać już od dawna. Głośno zrobiło się o tym w czasie londyńskich targów turystycznych WTM, jesienią zeszłego roku. Turystyka.rp.pl donosiła o tych planach już pod koniec listopada. Wczoraj napisała o tym w swoim serwisie brytyjska telewizja Sky News, która podaje, że „najbardziej znana w Wielkiej Brytanii marka kojarzona z wycieczkami zorganizowanymi zostanie sprzedana przez chińską Grupę Fosun polskiemu eSky, firmie z kapitałem prywatnym”.
Stacja powołuje się na źródło z finansowego centrum Londynu, City, które twierdzi, że rozmowy są zaawansowane. Finału rozmów można spodziewać się w najbliższych tygodniach. Informator zaznacza jednak, że ostatecznie strony mogą nie dojść do porozumienia.