Polski eSky.pl kupi od Chińczyków brytyjską markę turystyczną Thomas Cook?

Polska Grupa eSky negocjuje zakup brytyjskiego internetowego biura podróży Thomas Cook - dowiadujemy się nieoficjalnie. Obie firmy nie potwierdzają, ale też nie zaprzeczają tym informacjom.

Publikacja: 23.11.2023 15:06

Polski eSky.pl kupi od Chińczyków brytyjską markę turystyczną Thomas Cook?

Foto: Fot. Bloomberg

Grupa eSky sprzedaje bilety lotnicze i pakiety z wycieczkami na 50 rynkach Europy i świata. Teraz chce mocniej zaistnieć również w Wielkiej Brytanii. Domena esky.co.uk funkcjonuje już od jakiegoś czasu, do firmy dołączył też Nicholas Smith jako dyrektor ds. produktu dynamicznego, który wcześniej związany był z dużym brytyjskim biurem podróży loveholidays.

Jedną z opcji rozwoju na rynku brytyjskim może być zakup istniejącego tam biura podróży - potencjalnym kandydatem jest Thomas Cook. Jak się nieoficjalnie dowiadujemy, negocjacje są w dość zaawansowanej fazie, obecnie prowadzona jest analiza biznesowa (due dilligence).

Thomasa Cooka kupili Chińczycy

Na nasze pytanie dyrektor ds. marki i PR na Europę w Thomasie Cooku David Child odpowiedział, że właściciel tej firmy, chiński koncern Fosun Tourism Group, już na początku tego roku informował, że analizuje różne warianty przyszłości Thomasa Cooka i jest otwarty na potencjalnych partnerów. - W ostatnich kilku miesiącach prowadził rozmowy z różnymi stronami, ale na razie nie ma żadnych nowych informacji w tej sprawie - odpowiada mejlowo.

Czytaj więcej

ESky: Nasze pakiety "city break" i "wakacje" konkurencją dla oferty touroperatorów

Poproszony o sprecyzowanie, czy jednym z rozmawiających jest Grupa eSky, odpisuje, że nie może zdradzić więcej szczegółów.

Brytyjski koncern turystyczny, najstarszy na świecie, Thomas Cook ogłosił upadłość we wrześniu 2019 roku. Fosun nabył wówczas nazwę i inne aktywa własności intelektualnej za 11 milionów funtów. Dużą część salonów sprzedaży przejęła natomiast brytyjska sieć agencyjną Hays Travel.

W raporcie finansowym za zeszły rok Grupa Fosun podała, że sprzedaż w brytyjskich oddziałach Thomasa Cooka była o 340 procent wyższa rok do roku - firma pozyskała 80 tysięcy rezerwacji. Informację tę w marcu 2023 roku podała telewizja Sky News.

Thomas Cook ma siedzibę w Wielkiej Brytanii, ale organizuje również wycieczki z Holandii i Belgii. Firma posiada zabezpieczenie dla organizatora wycieczek lotniczych Atol wydawane przez brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Czytaj więcej

Rekordowa sprzedaż Grupy eSky. „Budujemy przewagę konkurencyjną na pakietach”

Polska firma chce wzmocnić pozycję przez przejmowanie innych marek

„Od dłuższego czasu analizujemy rynek i rozglądamy się za celami akwizycyjnymi” – odpowiedział nam rzecznik prasowy eSky Deniz Rymkiewicz, poproszony o komentarz. „Jako polska firma o globalnym zasięgu wyszliśmy z największego kryzysu dla branży turystycznej - pandemii COVID-19 - obronną ręką, osiągając już w 2021 roku wyniki lepsze od innych firm z branży zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Nasza 5-letnia strategia zakłada objęcie pozycji platformy podróży pierwszego wyboru. Cel ten zamierzamy osiągnąć dwutorowo: [poprzez] wzrost organiczny oraz akwizycje, które mogą być motorem napędowym wzrostu firmy. Ten drugi środek pozwoli nam nie tylko wzmocnić naszą pozycję rynkową, lecz także ustanowić naszą pozycję na skalę globalną w momencie konsolidacji branży turystycznej.

Obecnie przyglądamy się kilku spółkom, prowadzimy rozmowy i cały czas analizujemy ich działalność, by w odpowiednim momencie podzielić się z rynkiem informacjami o naszych postępach”.

Grupa eSky sprzedaje bilety lotnicze i pakiety z wycieczkami na 50 rynkach Europy i świata. Teraz chce mocniej zaistnieć również w Wielkiej Brytanii. Domena esky.co.uk funkcjonuje już od jakiegoś czasu, do firmy dołączył też Nicholas Smith jako dyrektor ds. produktu dynamicznego, który wcześniej związany był z dużym brytyjskim biurem podróży loveholidays.

Jedną z opcji rozwoju na rynku brytyjskim może być zakup istniejącego tam biura podróży - potencjalnym kandydatem jest Thomas Cook. Jak się nieoficjalnie dowiadujemy, negocjacje są w dość zaawansowanej fazie, obecnie prowadzona jest analiza biznesowa (due dilligence).

Pozostało 84% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej