Reklama

Rekordowa sprzedaż Grupy eSky. „Budujemy przewagę konkurencyjną na pakietach”

W pierwszych trzech kwartałach 2023 roku przychody Grupy eSky ze sprzedaży wzrosły o 33 procent względem 2022 roku i wyniosły 2,8 miliarda złotych. To najlepszy wynik w historii firmy, który udało się osiągnąć dzięki m.in. lepszej sprzedaży pakietów dynamicznych, która wzrosła średnio o 90 procent, a w Europie Środkowo-Wschodniej aż o 226 procent.

Publikacja: 07.11.2023 11:39

Nasze aktualne wyniki finansowe odzwierciedlają znacznie lepszą efektywność działania w porównaniu z

Nasze aktualne wyniki finansowe odzwierciedlają znacznie lepszą efektywność działania w porównaniu z okresem sprzed pandemii - mówi prezes Grupy eSky Łukasz Habaj

Foto: Grupa eSky

O jedną trzecią zwiększyła się sprzedaż Grupy eSky, właściciela platformy do rezerwacji podróży, w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku, osiągając poziom 2,8 miliarda złotych. To najlepszy historycznie wynik - pisze Grupa eSky w komunikacie.

Zysk EBITDA wzrósł w tym czasie o 3 procent do 73 milionów złotych. Wolniejsze niż w poprzednich latach tempo wzrostu wynika ze zwiększonych nakładów inwestycyjnych na marketing, rozwój technologii i zatrudnienie wielu nowych specjalistów - tłumaczy eSky.

Foto: Grupa eSky

Po dziewięciu miesiącach 2023 roku firma zanotowała też o 47 procent wyższy poziom przychodów wyrażonych w Total Transaction Value (TTV) niż w 2019 roku. Zysk operacyjny jest natomiast większy o 145 procent wobec 2019 roku.

Do góry poszły również wskaźniki niefinansowe. Na przykład liczba obsłużonych rezerwacji w serwisach Grupy eSky wyniosła w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku prawie 1,8 miliona, czyli o 23 procent więcej niż rok wcześniej, podczas gdy liczba klientów przebiła 2,7 miliona, co oznacza 24-procentowy wzrost względem ubiegłego roku.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Grupa eSky i Aegean: Usprawniamy komunikację i obsługę klienta

- Nasze aktualne wyniki finansowe odzwierciedlają znacznie lepszą efektywność działania w porównaniu z okresem sprzed pandemii - mówi prezes Grupy eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.

- Spodziewamy się jednak, że zarówno czwarty kwartał, jak i cały przyszły rok będą trudniejsze dla branży, szczególnie w porównaniu z ostatnimi dwoma latami, kiedy to ludzie „odreagowywali” po pandemii, co przełożyło się na zwiększony popyt na podróże. To z kolei spowodowało wzrost cen. Jeśli dodamy do tego możliwe spowolnienie gospodarcze, to wydaje się, że sytuacja w naszej branży w kolejnym roku może być nieco bardziej wymagająca dla wszystkich - tłumaczy.

Foto: Grupa eSky

Europa to trzy czwarte sprzedaży Grupy eSky

Największe obroty ze sprzedanych produktów i usług firma niezmiennie generuje w Europie. Co istotne, to właśnie jej środkowo-wschodnia część na czele z Polską odpowiada za 33 procent całej sprzedaży grupy w trzech kwartałach tego roku, odnotowując wzrost sprzedaży na poziomie 40 procent, licząc rok do roku.

Jednocześnie spółka umocniła swoją pozycję na innych rynkach, zwłaszcza w zachodnioeuropejskim, który pod względem sprzedaży urósł rok do roku o niemal połowę, a sprzedaż w tej części Europy stanowiła około 42 procent łącznej wartości przychodów grupy w pierwszych trzech kwartałach (wzrost o 3 p.p., licząc rok do roku).

Reklama
Reklama

Trzeci największy rynek dla Grupy eSky to Ameryka Łacińska, gdzie w omawianym okresie firma zarobiła 14 procent więcej niż w 2022 roku, ale z uwagi na większą dynamikę rozwoju sprzedaży w Europie jej udział w przychodach zmalał o 3 p.p. względem zeszłego roku, do 17 procent. Dwa razy mniej, bo 8 procent łącznej wartości TTV, spółka wygenerowała w Stanach Zjednoczonych, poprawiając lokalne wyniki sprzedażowe o ponad 15 procent w skali roku. Udział Afryki, Azji i Pacyfiku w strukturze przychodów grupy to niecały 1 procent.

Foto: Grupa eSky

Po dziewięciu miesiącach 2023 roku najwięcej obsłużonych rezerwacji - 37,5 procent - przypada na Europę Zachodnią. Tuż za nią plasuje się Europa Środkowo-Wschodnia z 37-procentowym udziałem. W analizowanym okresie transakcje w Ameryce Łacińskiej stanowiły prawie 18 procent wszystkich operacji w serwisach firmy, a w Stanach Zjednoczonych wskaźnik ten wyniósł nieco powyżej 7 procent.

Rośnie popularność pakietów „lot+hotel”

- W tej chwili finalizujemy prace nad planem działań na przyszły rok. Nadal będziemy konsekwentnie rozwijać ofertę pakietów dynamicznych, łączącą wiele produktów w jednej rezerwacji. Usługa ta jest dobrze znana na rynkach Europy Zachodniej - mówi Łukasz Habaj.

To na pakietach firma buduje swoją przewagę konkurencyjną, ze szczególnym akcentem na Europę Środkowo-Wschodnią, gdzie rozwiązanie jest popularyzowane dopiero od niecałych kilku lat. Mimo to dynamika wzrostu sprzedaży pakietów na tym rynku w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku jest znacząca - o 226 procent i 312 procent zwiększyły się przychody ze sprzedaży oferty pakietowej względem odpowiednio 2022 i 2019 roku.

Czytaj więcej

ESky: Nasze pakiety "city break" i "wakacje" konkurencją dla oferty touroperatorów
Reklama
Reklama

Ponadto właśnie w tym regionie klienci najchętniej korzystają z pakietów - udział Europy Środkowo-Wschodniej w sprzedaży tej oferty stanowi aż 60 procent całości. Ponad 30 procent pakietów sprzedanych zostało w Europie Zachodniej, a pozostałe 10 w Ameryce Łacińskiej i Stanach Zjednoczonych. W skali całej Grupy eSky wzrost sprzedaży pakietów dynamicznych w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 90 procent wobec 2022 roku i 180 procent w porównaniu z 2019 rokiem.

Po trzech kwartałach 2023 roku platforma zanotowała także większą sprzedaż biletów lotniczych i hoteli. Klienci Grupy eSky wydali 33 procent więcej na loty i 12 procent więcej na hotele niż w tym samym okresie 2022 roku, przy czym zarówno w biletach, jak i noclegach Europa Zachodnia wyprzedza inne rynki, odpowiada bowiem za 42 procent sprzedaży oferty lotniczej i 48 procent przychodów z noclegów. W Europie Środkowo-Wschodniej wskaźniki te wynoszą odpowiednio 33 procent i 29 procent.

Grupa eSky działa w ponad 50 krajach. Sprzedaje loty, noclegi, city breaki i pakiety z lotem i noclegiem, a także produkty dodatkowe, takie jak ubezpieczenia, wynajem samochodów, transfery lotniskowe. Firma zakończyła 2022 rok z rekordowym wynikiem EBITDA na poziomie ponad 90 milionów złotych.

O jedną trzecią zwiększyła się sprzedaż Grupy eSky, właściciela platformy do rezerwacji podróży, w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku, osiągając poziom 2,8 miliarda złotych. To najlepszy historycznie wynik - pisze Grupa eSky w komunikacie.

Zysk EBITDA wzrósł w tym czasie o 3 procent do 73 milionów złotych. Wolniejsze niż w poprzednich latach tempo wzrostu wynika ze zwiększonych nakładów inwestycyjnych na marketing, rozwój technologii i zatrudnienie wielu nowych specjalistów - tłumaczy eSky.

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
10 tysięcy pracowników TUI pracuje zdalnie. Najchętniej z Hiszpanii
Biura Podróży
Traveldata zebrała i porównała ceny wakacji na 2026 rok. Jest taniej
Biura Podróży
TUI zatrudnił sztuczną inteligencję do odpowiadania klientom. „Od razu zauważyli poprawę”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biura Podróży
Rainbow: Nasze „Podróże ze smakiem” i „Rodzinne przygody” to nowa jakość wycieczek
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama