O jedną trzecią zwiększyła się sprzedaż Grupy eSky, właściciela platformy do rezerwacji podróży, w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku, osiągając poziom 2,8 miliarda złotych. To najlepszy historycznie wynik - pisze Grupa eSky w komunikacie.
Zysk EBITDA wzrósł w tym czasie o 3 procent do 73 milionów złotych. Wolniejsze niż w poprzednich latach tempo wzrostu wynika ze zwiększonych nakładów inwestycyjnych na marketing, rozwój technologii i zatrudnienie wielu nowych specjalistów - tłumaczy eSky.
Po dziewięciu miesiącach 2023 roku firma zanotowała też o 47 procent wyższy poziom przychodów wyrażonych w Total Transaction Value (TTV) niż w 2019 roku. Zysk operacyjny jest natomiast większy o 145 procent wobec 2019 roku.
Do góry poszły również wskaźniki niefinansowe. Na przykład liczba obsłużonych rezerwacji w serwisach Grupy eSky wyniosła w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku prawie 1,8 miliona, czyli o 23 procent więcej niż rok wcześniej, podczas gdy liczba klientów przebiła 2,7 miliona, co oznacza 24-procentowy wzrost względem ubiegłego roku.