Rekordowa sprzedaż Grupy eSky. „Budujemy przewagę konkurencyjną na pakietach”

W pierwszych trzech kwartałach 2023 roku przychody Grupy eSky ze sprzedaży wzrosły o 33 procent względem 2022 roku i wyniosły 2,8 miliarda złotych. To najlepszy wynik w historii firmy, który udało się osiągnąć dzięki m.in. lepszej sprzedaży pakietów dynamicznych, która wzrosła średnio o 90 procent, a w Europie Środkowo-Wschodniej aż o 226 procent.

Publikacja: 07.11.2023 11:39

Nasze aktualne wyniki finansowe odzwierciedlają znacznie lepszą efektywność działania w porównaniu z

Nasze aktualne wyniki finansowe odzwierciedlają znacznie lepszą efektywność działania w porównaniu z okresem sprzed pandemii - mówi prezes Grupy eSky Łukasz Habaj

Foto: Grupa eSky

O jedną trzecią zwiększyła się sprzedaż Grupy eSky, właściciela platformy do rezerwacji podróży, w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku, osiągając poziom 2,8 miliarda złotych. To najlepszy historycznie wynik - pisze Grupa eSky w komunikacie.

Zysk EBITDA wzrósł w tym czasie o 3 procent do 73 milionów złotych. Wolniejsze niż w poprzednich latach tempo wzrostu wynika ze zwiększonych nakładów inwestycyjnych na marketing, rozwój technologii i zatrudnienie wielu nowych specjalistów - tłumaczy eSky.

Foto: Grupa eSky

Po dziewięciu miesiącach 2023 roku firma zanotowała też o 47 procent wyższy poziom przychodów wyrażonych w Total Transaction Value (TTV) niż w 2019 roku. Zysk operacyjny jest natomiast większy o 145 procent wobec 2019 roku.

Do góry poszły również wskaźniki niefinansowe. Na przykład liczba obsłużonych rezerwacji w serwisach Grupy eSky wyniosła w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku prawie 1,8 miliona, czyli o 23 procent więcej niż rok wcześniej, podczas gdy liczba klientów przebiła 2,7 miliona, co oznacza 24-procentowy wzrost względem ubiegłego roku.

Czytaj więcej

Grupa eSky i Aegean: Usprawniamy komunikację i obsługę klienta

- Nasze aktualne wyniki finansowe odzwierciedlają znacznie lepszą efektywność działania w porównaniu z okresem sprzed pandemii - mówi prezes Grupy eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.

- Spodziewamy się jednak, że zarówno czwarty kwartał, jak i cały przyszły rok będą trudniejsze dla branży, szczególnie w porównaniu z ostatnimi dwoma latami, kiedy to ludzie „odreagowywali” po pandemii, co przełożyło się na zwiększony popyt na podróże. To z kolei spowodowało wzrost cen. Jeśli dodamy do tego możliwe spowolnienie gospodarcze, to wydaje się, że sytuacja w naszej branży w kolejnym roku może być nieco bardziej wymagająca dla wszystkich - tłumaczy.

Foto: Grupa eSky

Europa to trzy czwarte sprzedaży Grupy eSky

Największe obroty ze sprzedanych produktów i usług firma niezmiennie generuje w Europie. Co istotne, to właśnie jej środkowo-wschodnia część na czele z Polską odpowiada za 33 procent całej sprzedaży grupy w trzech kwartałach tego roku, odnotowując wzrost sprzedaży na poziomie 40 procent, licząc rok do roku.

Jednocześnie spółka umocniła swoją pozycję na innych rynkach, zwłaszcza w zachodnioeuropejskim, który pod względem sprzedaży urósł rok do roku o niemal połowę, a sprzedaż w tej części Europy stanowiła około 42 procent łącznej wartości przychodów grupy w pierwszych trzech kwartałach (wzrost o 3 p.p., licząc rok do roku).

Trzeci największy rynek dla Grupy eSky to Ameryka Łacińska, gdzie w omawianym okresie firma zarobiła 14 procent więcej niż w 2022 roku, ale z uwagi na większą dynamikę rozwoju sprzedaży w Europie jej udział w przychodach zmalał o 3 p.p. względem zeszłego roku, do 17 procent. Dwa razy mniej, bo 8 procent łącznej wartości TTV, spółka wygenerowała w Stanach Zjednoczonych, poprawiając lokalne wyniki sprzedażowe o ponad 15 procent w skali roku. Udział Afryki, Azji i Pacyfiku w strukturze przychodów grupy to niecały 1 procent.

Foto: Grupa eSky

Po dziewięciu miesiącach 2023 roku najwięcej obsłużonych rezerwacji - 37,5 procent - przypada na Europę Zachodnią. Tuż za nią plasuje się Europa Środkowo-Wschodnia z 37-procentowym udziałem. W analizowanym okresie transakcje w Ameryce Łacińskiej stanowiły prawie 18 procent wszystkich operacji w serwisach firmy, a w Stanach Zjednoczonych wskaźnik ten wyniósł nieco powyżej 7 procent.

Rośnie popularność pakietów „lot+hotel”

- W tej chwili finalizujemy prace nad planem działań na przyszły rok. Nadal będziemy konsekwentnie rozwijać ofertę pakietów dynamicznych, łączącą wiele produktów w jednej rezerwacji. Usługa ta jest dobrze znana na rynkach Europy Zachodniej - mówi Łukasz Habaj.

To na pakietach firma buduje swoją przewagę konkurencyjną, ze szczególnym akcentem na Europę Środkowo-Wschodnią, gdzie rozwiązanie jest popularyzowane dopiero od niecałych kilku lat. Mimo to dynamika wzrostu sprzedaży pakietów na tym rynku w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku jest znacząca - o 226 procent i 312 procent zwiększyły się przychody ze sprzedaży oferty pakietowej względem odpowiednio 2022 i 2019 roku.

Czytaj więcej

ESky: Nasze pakiety "city break" i "wakacje" konkurencją dla oferty touroperatorów

Ponadto właśnie w tym regionie klienci najchętniej korzystają z pakietów - udział Europy Środkowo-Wschodniej w sprzedaży tej oferty stanowi aż 60 procent całości. Ponad 30 procent pakietów sprzedanych zostało w Europie Zachodniej, a pozostałe 10 w Ameryce Łacińskiej i Stanach Zjednoczonych. W skali całej Grupy eSky wzrost sprzedaży pakietów dynamicznych w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 90 procent wobec 2022 roku i 180 procent w porównaniu z 2019 rokiem.

Po trzech kwartałach 2023 roku platforma zanotowała także większą sprzedaż biletów lotniczych i hoteli. Klienci Grupy eSky wydali 33 procent więcej na loty i 12 procent więcej na hotele niż w tym samym okresie 2022 roku, przy czym zarówno w biletach, jak i noclegach Europa Zachodnia wyprzedza inne rynki, odpowiada bowiem za 42 procent sprzedaży oferty lotniczej i 48 procent przychodów z noclegów. W Europie Środkowo-Wschodniej wskaźniki te wynoszą odpowiednio 33 procent i 29 procent.

Grupa eSky działa w ponad 50 krajach. Sprzedaje loty, noclegi, city breaki i pakiety z lotem i noclegiem, a także produkty dodatkowe, takie jak ubezpieczenia, wynajem samochodów, transfery lotniskowe. Firma zakończyła 2022 rok z rekordowym wynikiem EBITDA na poziomie ponad 90 milionów złotych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biura Podróży
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel wspomogło dzieci w Sudanie Południowym
Biura Podróży
Prezes TUI: Polska wzorem naszego przyszłego sukcesu w Europie Wschodniej
Biura Podróży
Ceny w biurach podróży znieruchomiały. Ale tylko pozornie. Duże różnice w górę i w dół
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biura Podróży
TUI zamówił w Enterze samoloty na dwa sezony. W planach ma nowy kurort w Egipcie