Nowy właściciel popularnej platformy z biletami lotniczymi. Ma zapewnić rozwój

Resource Partners przejmuje większościowy udział w grupie Interactive Travel Holdings, będącej operatorem internetowych biur podróży Fru.pl i Vola.ro. Ma to przyspieszyć jej międzynarodową ekspansję.

Publikacja: 02.09.2024 11:57

Resource Partners przejmuje większościowy udział w grupie Interactive Travel Holdings

Resource Partners przejmuje większościowy udział w grupie Interactive Travel Holdings

Foto: Materiały prasowe

Rumuński OTA (Online Travel Agency) Vola.ro wraz działającym w tej branży na polskim rynku Fru.pl ogłosili sprzedaż 80 procent udziałów grupy Interactive Travel Holdings (ITH) funduszowi private equity Resource Partners - informuje biuro prasowe Fru.pl w komunikacie.

Dzięki silnej obecności w Polsce, Rumunii, Bułgarii i Mołdawii ITH pozostaje znaczącą siłą w branży agencji podróży online w tych regionach - czytamy.

W ciągu ostatnich 15 lat Resource Partners inwestował w spółki z dużym potencjałem wzrostu i doświadczonymi zespołami zarządzającymi. Wsparł wykup menedżerski prowadzony przez istniejący zespół kierowniczy. Transakcja ta stwarza nowe możliwości rozwoju grupy i umacnia rolę rynku rumuńskiego jako centralnego ośrodka jej działalności - głosi komunikat.

W ramach tej strategii fundusze kapitału wzrostu 3TS Capital Partners i Catalyst Romania opuściły spółkę wraz z dwoma polskimi współzałożycielami.

Daniel Truică zachował znaczący pakiet mniejszościowy i nadal będzie pełnił funkcję prezesa. Inni członkowie zespołu zarządzającego stali się akcjonariuszami.

Czytaj więcej

Znany aktor i znany kucharz reklamują wyjazdy z eSky.pl. „City break to MY”

„Ta transakcja to nowy rozdział dla firmy, w której skupiamy się na wzroście i ekspansji na kolejne rynki w Europie. Drugi raz w historii Vola.ro i Fru.pl inwestor instytucjonalny potwierdził nasz model biznesowy i perspektywy rozwoju, co jest dla nas zaszczytem. Dziękujemy inwestorom, którzy wspierali nas w przeszłości, i cieszymy się, że zespół Resource Partners dołącza do naszej misji upraszczania rezerwacji dzięki technologii i innowacyjnym produktom” - mówi Daniel Truică, cytowany w komunikacie.

W ostatnich latach marka Vola rozszerzyła swoją działalność poza granice Rumunii, osiągając „wiodącą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej”.

Vola.ro jest również inspiracją i partnerem dla Fru.pl, który szybko stał się rozpoznawalną marką na polskim rynku internetowych biur podróży. Grupa planuje wejście na nowe rynki, a przejęcie przez Resource Partners zapewni jej niezbędne wsparcie.

Pierwsza inwestycja Resource Partners w Rumunii

„Pierwsza inwestycja w Rumunii Funduszu III Resource Partners jest kamieniem milowym. Mamy okazję publicznie zademonstrować nasze zaangażowanie na tym rynku. Vola.ro jest zdecydowanym liderem branży podróży online w Rumunii, a Fru.pl nadal umacnia swoją pozycję na rynku internetowych biur podróży w Polsce. Z biegiem czasu firma wykazała się niezwykłą zdolnością do wprowadzania innowacji w swoim modelu biznesowym, stając się pionierem branży turystycznej. Chętnie wesprzemy ją naszym doświadczeniem w sektorze dóbr i usług konsumenckich, w szczególności w pionie e-commerce. A grupa ITH skonsoliduje i rozszerzy swoją pozycję lidera w regionie, przyspieszając zarówno ekspansję geograficzną, jak i produktową. Jesteśmy przekonani, że wspólnie z Danielem i zespołem ITH osiągniemy wszystkie ambitne cele” - mówi partner zarządzający w Resource Partners Aleksander Kacprzyk.

„Pomimo wyzwań ostatnich czasów branża turystyczna okazała się odporna na wyzwania makroekonomiczne, a ruch lotniczy przekroczył poziomy z 2019 roku w Rumunii i Polsce, czyli na dwóch kluczowych rynkach dla grupy, w skład której wchodzą Fru.pl i Vola.ro. Widzimy ogromny potencjał w branży podróży online i jesteśmy zaangażowani we wspieranie kierownictwa w wykorzystywaniu innowacji i możliwości cyfryzacji, jakie oferuje” - dodaje menedżer inwestycyjny w Resource Partners Miruna Popa.

Czytaj więcej

Mistrz paraolimpijski trzecim ambasadorem wyjazdów dla aktywnych Itaki

Vola.ro jest liderem rynku w Rumunii, a w Polsce działa jako Fru.pl. Jest również obecna w Bułgarii i Mołdawii. Firma zajmuje się m.in. rezerwacjami lotów i hoteli, sprzedażą ubezpieczeń podróżnych. W ostatnich latach skupiła się na rozwijaniu usług finansowych, takich jak Fast Refund, Trip Protect i Flex, które mają chronić klientów przed trudnościami w podróży. Firma nieprzerwanie przez trzy lata zajmowała pierwsze miejsce w rankingu Deloitte Technology Fast 50 w Europie Środkowej.

Resource Partners to niezależny fundusz private equity założony w 2009 roku przez zespół menedżerów inwestycyjnych, którzy od 2000 roku inwestują w krajach Europy Środkowo-Wschodniej w imieniu regionalnych i międzynarodowych instytucji i funduszy finansowych. Od momentu powstania Resource Partners pozyskał trzy kolejne generacje funduszy, co doprowadziło do inwestycji o wartości ponad 500 milionów euro. Resource Partners inwestuje w spółki w fazie pełnego rozwoju, z doświadczonymi zespołami zarządzającymi.

3TS Capital Partners zapewnia kapitał na inwestycje firmom z sektorów technologii i internetu, mediów, komunikacji i usług technologicznych. Inwestorami obecnych i poprzednich funduszy 3TS o łącznej wartości ponad 450 milionów euro są między innymi EFI, Tesi, SZTA, Erste, Cisco, OTP, EBOiR, AWS, Sitra, KfW i 3i.

Czytaj więcej

Ważny apel polskich agentów turystycznych do władz popularnego kraju egzotycznego

Rumuński OTA (Online Travel Agency) Vola.ro wraz działającym w tej branży na polskim rynku Fru.pl ogłosili sprzedaż 80 procent udziałów grupy Interactive Travel Holdings (ITH) funduszowi private equity Resource Partners - informuje biuro prasowe Fru.pl w komunikacie.

Dzięki silnej obecności w Polsce, Rumunii, Bułgarii i Mołdawii ITH pozostaje znaczącą siłą w branży agencji podróży online w tych regionach - czytamy.

Pozostało 92% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"