Aktualizacja: 21.11.2024 14:31 Publikacja: 08.10.2024 12:28
Anex Tour Poland w tym roku planuje obsłużyć 400 tysięcy klientów
Foto: Filip Frydrykiewicz
Nowa suma gwarancyjna to 130,3 miliona złotych. Rok wcześniej touroperator dysponował gwarancją w wysokości 70,1 miliona złotych, podwyżka wynosi więc 85 procent.
Nowa gwarancja obowiązuje od 18 października 2024 roku do 17 października 2025 roku. Gwarancji udzieliło towarzystwo ubezpieczeniowe z Bułgarii, Euroins, działające też w Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Grecji, Rumunii, Macedonii, Ukrainie i Gruzji.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie to tylko „próbne otwarcie” przed oficjalną inauguracją, której data nie jest jeszcze znana.
50 tysięcy klientów, cztery salony sprzedaży i bezpośrednie loty z trzech lotnisk – to osiągnięcia TUI w Czechach po pierwszym roku działalności. Na przyszły firma zapowiada podwojenie liczby turystów.
Po 20 latach znika z rynku marka Fostertravel.pl. Ale spokojnie, firma zostaje, zmienia tylko nazwę. Jej nowy szyld to Urlop.pl.
Droższe paliwo lotnicze i osłabienie złotego w stosunku do dolara i euro odbiło się na cenach w biurach podróży. Po dziesięciu tygodniach lekkich spadków, przyszła podwyżka.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Z ponad 20 milionów turystów z zagranicy, którzy przyjechali do Malezji w 2023 roku, 2,8 miliona odwiedziło Langkawi, egzotyczną wyspę, której symbolem jest orzeł. Dzięki uruchomieniu przez biuro podróży Itaka lotów czarterowych z Polski jest szansa, że będzie ich ponad 3 miliony w tym roku.
- Idą dobre czasy dla turystyki polskiej i europejskiej - mówił podczas otwarcia Międzynarodowych Targów Turystycznych ITTF Warsaw wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys. - W pierwszych trzech kwartałach tego roku przyjechało do Polski pięć i pół procent więcej turystów niż w tym samym czasie 2019 roku, a turystyka wyjazdowa rośnie o 25 procent.
Nie kończą się niejasności wokół planów Ministerstwa Sportu i Turystyki wprowadzenia opłaty turystycznej. Minister Sławomir Nitras raz rozwija wizję, jak opłata ma działać, innym razem odcina się od niej.
50 tysięcy klientów, cztery salony sprzedaży i bezpośrednie loty z trzech lotnisk – to osiągnięcia TUI w Czechach po pierwszym roku działalności. Na przyszły firma zapowiada podwojenie liczby turystów.
Po 20 latach znika z rynku marka Fostertravel.pl. Ale spokojnie, firma zostaje, zmienia tylko nazwę. Jej nowy szyld to Urlop.pl.
Droższe paliwo lotnicze i osłabienie złotego w stosunku do dolara i euro odbiło się na cenach w biurach podróży. Po dziesięciu tygodniach lekkich spadków, przyszła podwyżka.
Wycieczki zorganizowane w Wielkiej Brytanii sprzedają się bardzo dobrze. Widać to po planach biur podróży na nowy sezon.
Do 10 listopada klienci Travelplanet.pl zarezerwowali ponad 15 procent wyjazdów wakacyjnych więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej – podaje ten agent turystyczny. Być może zachęciła ich niższa niż, przed rokiem, cena.
Przyszłość agentów turystycznych to temat badań, które przeprowadzi instytut Centouris przy Uniwersytecie w Pasawie. Pieniądze na nie, ponad pół miliona euro, wykłada Ministerstwo Turystyki Bawarii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas