Na najbliższy sezon Brytyjczycy najchętniej rezerwują wyjazdy do krajów, w których czas mogą spędzić na plażowaniu - wynika z ankiety przeprowadzonej przez tamtejszy portal branży turystycznej TTG Media wśród 130 agentów. Na takie kierunki wskazało trzy czwarte respondentów.
Popularnością cieszą się także rejsy wycieczkowe, rezerwuje je dla swoich klientów co drugi ankietowany sprzedawca. Nieco słabiej sprzedają się rejsy rzeczne i ekspedycyjne, chociaż, jeśli agenci je polecą, budzą zainteresowanie klientów.
40 procent doradców mówi, że turyści najchętniej wybierają wyjazdy typu all inclusive.
Jak przebieg sprzedaży nastraja agentów?
Raczej trudno mówić o hurra optymizmie. Tylko 25 procent pytanych twierdzi, że ich obroty są większe niż przed rokiem, a zaledwie 10 procent uważa, że 2025 rok będzie dla nich najlepszy w historii. 15 procent jest zdania, że mimo lepszych wyników finansowych, liczba rezerwacji nie będzie rekordowa, a 10 procent mówi, że najlepszy okres – chodzi o 2024 rok – jest już za nimi i w tym względzie raczej nic się nie zmieni.
Czytaj więcej
TUI tworzy w Wielkiej Brytanii nową platformę w internecie dla agentów turystycznych. Sprzedawcy mogą znaleźć tam informacje o jego produktach – od kierunków, przez różne formy wypoczynku, po rejsy wycieczkowe i organizowanie ślubów.