Nekera: Hiszpania to nasza specjalność

Wprawdzie nasze biuro podróży organizuje wyjazdy do wszystkich najważniejszych miejsc w basenie Morza Śródziemnego i na świecie, ale są trzy produkty, w których czujemy się specjalistami na polskim rynku. To hotele w Polsce, rozbudowana oferta dla narciarzy i Hiszpania - deklaruje prezes Nekery Maciej Nykiel.

Publikacja: 13.04.2025 13:15

Prezes biura podróży Nekera Maciej Nykiel: Jesteśmy w pierwszej piątce największych touroperatorów o

Prezes biura podróży Nekera Maciej Nykiel: Jesteśmy w pierwszej piątce największych touroperatorów oferujących wyjazdy do Hiszpanii

Foto: Filip Frydrykiewicz

Na zaproszenie biura podróży Nekera i polskiego biura organizacji promującej Hiszpanię, Turespany, w Polsce bawili kilka dni przedstawiciele 11 hiszpańskich sieci hoteli, reprezentujących 14 regionów tego kraju. Podczas imprezy "Spanish Event 2025" spotkali się w Katowicach, Poznaniu i Warszawie z agentami turystycznymi współpracującymi z Nekerą. W sumie udział w warsztatach wzięło udział ponad 350 osób sprzedawców.

Dzięki krótkim prezentacjom Hiszpanów sprzedawcy mieli okazję poznać regiony Hiszpanii. Mogli też porozmawiać bezpośrednio z przedstawicielami mniej znanych sieci hoteli i kierunków hiszpańskich.

Spotkanie uświetnili swoją obecnością ambasador Hiszpanii w Polsce Ramiro Fernández Bachiller​ i sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Piotr Borys. Ten ostatni wyjaśnił, że cieszy go możliwość budowania relacji polskiej branży turystycznej z hiszpańską, jedną z najważniejszych na świecie, a także samo zbliżenie Polaków i Hiszpanów oraz promowanie Polski jako celu podróży dla turystów z Półwyspu Iberyjskiego. 

Wcześniej prezes Nekery Maciej Nykiel wyjaśniał, że zapraszając do Polski gości z Hiszpanii, nie tylko namawiał ich do częstszego odwiedzania naszego kraju, ale wręcz przygotował dla nich program turystyczny – mieli między innymi okazję zwiedzić kopalnię Guido w Zabrzu i zjeść obiad w restauracji 320 metrów pod ziemią.

Spotkanie z cyklu "Spanish Event 2025" w warszawskim hotelu Radisson Blu Sobieski zgromadziło kilkud

Spotkanie z cyklu "Spanish Event 2025" w warszawskim hotelu Radisson Blu Sobieski zgromadziło kilkudziesięciu gości z Hiszpanii i 140 agentów turystycznych z Polski

Foto: Filip Frydrykiewicz

Nekera – polski rynek turystyki zorganizowanej stoi agentami turystycznymi

- Choć Nekera oferuje wyjazdy do 51 krajów na świecie, są trzy produkty, w których jesteśmy liderami – to wypoczynek w Polsce, wyjazdy na narty i Hiszpania – wyjaśniał podczas spotkania z dziennikarzami Nykiel. - W tych dziedzinach mamy największe oferowanie na polskim rynku.

Według informacji Nykiela, jego biuro podróży dysponuje obecnie umowami z prawie 2400 biur agentów turystycznych i 50 biurami prowadzonymi na zasadach franczyzy. - Mamy wciąż w Polsce rynek agencyjny. Co druga sprzedana w Polsce wycieczka przechodzi przez ręce agentów. Wszelkie prognozy, że w obliczu rozwoju możliwości cyfrowych potrzeba bezpośredniego kontaktu z doradcą zniknie, nie sprawdziły się. Jestem przekonany, że jeszcze długie lata ten kanał sprzedaży będzie kanałem wiodącym - mówił Nykiel.

Zarazem ujawnił, że wzrost ruchu e-commerce na stronie internetowej Nekery w 2024 roku w stosunku do 2023 wyniósł 243 procent.

Hiszpania – jeżdżą Polacy i jeżdżą Ukraińcy

Jak przekonywał Nykiel, większość ruchu turystycznego do Hiszpanii odbywa się samolotami regularnych linii lotniczych, w tym niskokosztowych, jak Ryanair i Wizz Air. Ze 194 lotów w tygodniu, jakie będą odbywać się w szczycie sezonu letniego w tym z przesiadkami („Polacy akceptują, że czasem muszą się gdzieś przesiąść, to nie jest dla nich przeszkoda, żeby lecieć”), Nekera korzysta ze 168, kupując na nie bilety i pakietując wycieczki dynamicznie. Samoloty do Hiszpanii latają z jedenastu lotnisk w Polsce. To bardzo wygodne dla touroperatora, bo nie ponosi ryzyka związanego z organizowaniem lotów czarterowych (jedyny wyjątek to czartery na Majorkę), a zarazem siatka połączeń jest tak gęsta, że zapewnia możliwość dolecenia z jedenastu polskich miast do czternastu lotnisk w Hiszpanii, licząc z Wyspami Kanaryjskimi.

Nykiel zaznacza, że chętnie promuje ruch w dwie strony między Polską a Hiszpanią, a więc nie tylko turystów z Polski do Hiszpanii, ale też z Hiszpanii do Polski. Dlaczego? Dlatego, że wtedy liniom lotniczym opłaca się utrzymywanie połączeń, na czym korzystają takie firmy, jak Nekera. - Wtedy mamy sytuację "win win", czyli wszyscy na tym wygrywają i wszyscy są zadowoleni – zapewniał prezes.

Maciej Nykiel przedstawił podczas spotkania część zespołu swojego biura podróży, pracowników odpowie

Maciej Nykiel przedstawił podczas spotkania część zespołu swojego biura podróży, pracowników odpowiedzialnych za Hiszpanię i za przygotowanie "Spanish Event 2025"

Foto: Filip Frydrykiewicz

Dlaczego Hiszpania? Nykiel podaje kilka powodów. Po pierwsze rośnie liczba klientów ukraińskich latających z Polski na wakacje do Hiszpanii z Nekerą. - Ukraińcy też kochają Hiszpanię, wysyłamy bardzo dużo Ukraińców do Hiszpanii - mówi. Na wakacje w tym kraju stać też coraz więcej Polaków. Rośnie polskie PKB, a Polacy coraz lepiej zarabiają. Do tego turystykę zagraniczną wspomaga mocna pozycja złotego wobec euro i stabilna, stosunkowo niewysoka, cena paliwa lotniczego. Nie bez znaczenia jest ogólny wzrost podróżujących samolotami, co przekłada się na oferowanie przez linie lotnicze dużej liczby połączeń między Polską a Hiszpanią. 

Polacy w Hiszpanii – wzrost o 30 procent

Przy okazji Javier Andrade Lucena z Turespany przedstawił wyniki ruchu do jego kraju. W zeszłym roku Hiszpanię odwiedziło 93,8 miliona turystów (wzrost ro k do roku o 10 procent), w tym 2,43 miliona z Polski (wzrost o 30 procent). Ci ostatni wydali w sumie 3,23 miliarda euro, o 800 milionów euro więcej niż rok wcześniej. Wydawali dziennie 189 euro na osobę, podczas gdy średnia wszystkich wydatków turystów wyniosła 186 euro.

Czytaj więcej

Hiszpańskie wybrzeża zarabiają na turystyce najwięcej, ale potrzebują strategii

Nykiel nie chciał ujawnić, ilu klientów w zeszłym roku wysłał do Hiszpanii. Zapewnił jedynie, że w jego biurze podróży był to, po Turcji i Grecji, trzeci kierunek pod względem liczby rezerwacji. Dodał, że wzrost ruchu do Hiszpanii w 2024 roku wyniósł 60 procent, a na ten rok przewiduje kolejnych 30 procent.

Według jego wyliczeń Nekera jest w Polsce piątym biurem podróży pod względem liczby wysyłanych do Hiszpanii klientów. Pierwsze cztery, to TUI, Itaka, Exim Tours i Rainbow. - Ale to my mamy największy wybór hoteli, bo aż 1500 cztero- i pięciogwiazdkowych, a także trzygwiazdkowych, w tym wszystkich najważniejszych sieci jak Riu, Barcelo i Melia – podkreślał.

- A w najbliższym czasie ogłosimy, jakie będziemy mieli nowe jeszcze kierunki w Hiszpanii – dodał.

Nekerze zależy na ożywieniu ruchu do mniej uczęszczanych regionów Hiszpanii. Na przykład do leżącego na północy kraju Bilbao, stolicy Kraju Basków, na Costa Calida czy do miejscowości nadmorskiej Salou na Costa Dorada. Zdaniem prezesa to się wpisuje w zainteresowania polskich turystów, którzy lubią poznawać nowe miejsca. I mimo że Hiszpania jest z pięciu najpopularniejszych kierunków na polskim rynku – obok Turcji, Grecji, Egiptu i Bułgarii – najdroższa, chętnie do niej jeżdżą wypoczywać i zwiedzać, a ostatnio także inwestować w mieszkania i domy na półwyspie Iberyjskim i na Wyspach Kanaryjskich.

Czytaj więcej

Katalońscy hotelarze mówią „nie” podwyżkom podatku turystycznego


Na zaproszenie biura podróży Nekera i polskiego biura organizacji promującej Hiszpanię, Turespany, w Polsce bawili kilka dni przedstawiciele 11 hiszpańskich sieci hoteli, reprezentujących 14 regionów tego kraju. Podczas imprezy "Spanish Event 2025" spotkali się w Katowicach, Poznaniu i Warszawie z agentami turystycznymi współpracującymi z Nekerą. W sumie udział w warsztatach wzięło udział ponad 350 osób sprzedawców.

Dzięki krótkim prezentacjom Hiszpanów sprzedawcy mieli okazję poznać regiony Hiszpanii. Mogli też porozmawiać bezpośrednio z przedstawicielami mniej znanych sieci hoteli i kierunków hiszpańskich.

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty
Biura Podróży
Ryanair i Grupa eSky przedłużyły umowę o współpracy na kolejne dwa lata
Biura Podróży
Itaka ma swoich liderów sprzedaży, wiedzy i wizerunku. Zwyciężyły Puławy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Brytyjskie biura podróży obawiają się kar za dynamiczne ceny