„Kontraktowi stulecia” towarzyszą dwa listy intencyjne w sprawie dodatkowych inwestycji na co najmniej 4 miliardy euro, ogłoszone z okazji szczytu Choose France z udziałem około 200 szefów firm francuskich i zagranicznych. – Nie każdego dnia podpisuje się kontrakty o takim znaczeniu dla francuskiej gospodarki, przemysłu i przyszłości terytoriów Francji – stwierdził premier Edouard Philippe na uroczystości z udziałem prezesów MSC, Pierfrancesca Vagi i stoczni, Laurenta Castainga.
CZYTAJ TEŻ: Stocznie pełne statków dla turystów
Kontrakt opiewa na dwa statki światowej klasy na 6,7 tysiąca pasażerów, napędzane płynnym gazem ziemnym LNG. Mają być gotowe w 2025 i 2027 roku.
Do zasadniczego kontraktu dochodzi pierwszy list intencyjny na opracowanie nowej klasy statków na ciekły gaz ziemny i budowę czterech takich jednostek, co wiąże się z zainwestowaniem 4 miliardów euro. Drugi list dotyczy budowy prototypu z częściowym napędem żaglowym, szacowanego na kolejne 4 miliardy euro, ale armator nie chciał oficjalnie wypowiadać się na ten temat, bo uznał, że za wcześnie na szczegóły – informuje Reuter.
ZOBACZ TAKŻE: TT-Line buduje Zielony Statek