PKL zbudują kolej gondolową nad zaporą w Solinie

Fot. materiały prasowe

Gmina Solina i Polskie Koleje Linowe (PKL) podpisały umowę sprzedaży działek nad Jeziorem Solińskim pod budowę kolei linowej. Pierwszych turystów ma ona przewieźć późną wiosną 2022 roku.

Podpisanie umowy formalnie kończy proces przetargu, który polegał na sprzedaży nieruchomości gminnych z jednoczesnym zobowiązaniem się inwestora do budowy kolei linowej – informują PKL w komunikacie. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie pozwolenia na budowę i wyłonienie wykonawcy inwestycji.

– To dobry dzień dla Polskich Kolei Linowych, gminy Solina i całego województwa podkarpackiego – mówi prezes PKL Daniel Pitrus, cytowany w komunikacie. – Podpisanie tej umowy jest początkiem procesu powstania nowego ośrodka turystycznego Grupy PKL, realizowanego zgodnie z przyjętą strategią rozwoju w bardzo atrakcyjnej lokalizacji turystycznej. Dla gminy Solina jest to szansa na nowe miejsca pracy i kolejną, bardzo ważną atrakcję turystyczną – wskazuje.

Wizualizacja, materiały prasowe

– Budowa kolei widokowej nad zaporą wodną idealnie wpisuje się w naszą strategię, której osią jest tworzenie obiektów w miejscach popularnych turystycznie – dodaje członek zarządu PKL Patryk Białokozowicz.

Samorząd gminy Solina określił w warunkach przetargu minimalne nakłady inwestycyjne, jakie musi ponieść inwestor, na 80 milionów złotych.

Jak donosił w październiku podkarpacki portal biznesistyl.pl, pierwszy przetarg na sprzedaż działek pod budowę kolei o łącznej powierzchni ponad 8 hektarów gmina ogłosiła w marcu. Musiała go jednak unieważnić, bo cena wywoławcza, ponad 8,5 miliona złotych, była dla PKL, jedynego oferenta, zbyt wysoka. W drugim przetargu cena była już niższa o ponad 40 procent i udało się go rozstrzygnąć.

Wizualizacja, materiały prasowe

Początkiem 1,6-kilometrowej trasy ma być stacja Plasza powyżej deptaka prowadzącego do korony zapory w Solinie. Druga i zarazem końcowa stacja, a także wieża widokowa o wysokości 56 metrów mają znajdować się na górze Jawor. Najwyższa z podpór kolei ma mieć 99 metrów wysokości. W ciągu godziny kolej będzie mogła przewieźć około 1,2 tysiąca pasażerów. Budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku i zakończyć się w maju 2022 roku.

Polskie Koleje Linowe zarządzają aktualnie siedmioma ośrodkami w Tatrach i Beskidach: Kasprowy Wierch, Gubałówka, Jaworzyna Krynicka, Góra Parkowa, Mosorny Groń, Palenica i Góra Żar.

Wizualizacja, materiały prasowe

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

LOT: Do Dubrownika cały rok

LOT zdecydował o utrzymaniu połączenia do Dubrownika także w sezonie zimowym. Przewoźnik ma w ...

Dzieci z Happy Kids spędziły wakacje z Rainbowem

Tygodniowy wyjazd na Cypr dla dzieci z rodzinnego domu dziecka – to główna nagroda ...

Majorka bez darmowych drinków i plastikowych kubków

Piwo, wino i drinki w ramach all inclusive będą serwowane na Majorce tylko w ...

Air France poleci do Ćennaju

Ćennaj, stolica stanu Tamilnadu, to czwarte indyjskie miasto w siatce francuskiego przewoźnika, po Delhi, ...

Wybuch paniki na stacji kolejowej w Bombaju

Co najmniej 15 osób zginęło w rezultacie wybuchu paniki na stacji kolejowej w finansowej ...

Kuba szykuje sto tysięcy nowych łóżek

O sto tysięcy ma wzrosnąć do 2030 roku liczba pokojów hotelowych na Kubie. Kraj ...