Od uruchomienia Polskiego Bonu Turystycznego dwa lata temu grupa Polski Holding Hotelowy zanotowała około 65 tysięcy noclegów, za które turyści zapłacili bonem w sumie prawie 12 milionów złotych - podaje w komunikacie PHH.
Czytaj więcej
Bon turystyczny powinien na stałe wejść do polityki społecznej państwa. Jego obecna forma jest bardzo wygodna i sprawdzona – mówili uczestnicy debaty zorganizowanej przez serwis Turystyka.rp.pl. Padł postulat rozszerzenia działania bonu na całą sferę usług czasu wolnego i na objęcie nim dzieci z Ukrainy.
- Polski Bon Turystyczny okazał się bardzo istotnym programem nie tylko dla hotelarzy, ale i dla całej branży turystycznej, która bardzo mocno ucierpiała w wyniku pandemii. Wszystkie nasze hotele i obiekty, zarówno w typowych miejscowościach turystycznych, jak również w większych miastach, odczuły bardzo pozytywne skutki wprowadzenia bonu. Świadczy o tym imponująca kwota prawie 12 milionów złotych, która w ciągu dwóch lata trafiła do grupy Polskiego Holdingu Hotelowego - mówi prezes PHH Gheorghe Marian Cristescu, cytowany w komunikacie.
- Warto również podkreślić, że dla wielu rodzin bon turystyczny stał się dużą motywacją do podróżowania, a niektóre z nich pierwszy raz mogły sobie pozwolić na wypoczynek w hotelach. Ponadto rodziny korzystające z bonu podczas podróży wydały również własne, dodatkowe środki, co niewątpliwe miało pozytywny ekonomiczny wpływ na całą branżę - dodaje.
PHH przypomina, że wszystkie 54 należące do niego hotele i obiekty od początku honorowały bon turystyczny, a także przygotowały specjalne rodzinne oferty lub zachęcały do wykorzystania świadczenia podczas city breaków.