Kampania promuje ideę rezerwowania
noclegów w hotelach bezpośrednio, bez korzystania z pośredników
w postaci internetowych platform. Chodzi o rezerwacje robione na stronie hotelu, telefonicznie lub mailowo. Ma pokazać, że to przynosi
korzyści zarówno hotelarzom, jak i samym turystom.
Kampania zawiera „elementy edukacyjne, pokazujące, czym jest direct booking i z jakimi korzyściami dla podróżujących się wiąże. Jej celem jest zmiana nawyków rezerwacyjnych gości hotelowych” - czytamy w komunikacie Profitroomu. Te korzyści to niższa cena i możliwość zamówienia usług zgodnie z życzeniem klienta. „Przekaz w kampanii 'Tak, jak lubisz. Bezpośrednio' skoncentrowany jest na spełnianiu specjalnych życzeń osób rezerwujących pobyt bezpośrednio na stronach hoteli, co stanowi jedną z zalet direct bookingu”.
Czytaj więcej
Prezes tureckiego stowarzyszenia menedżerów hoteli proponuje przekształcenie formuły wyżywienia all inclusive tak, by była zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju. Uważa, że w obecnym systemie zbyt dużo jedzenia zostaje na stołach.
Twarzą kampanii jest aktorka filmowa i teatralna Ilona Ostrowska, znana m.in. z roli w serialu telewizyjnym „Ranczo”. W ramach kampanii nakręcono spot promocyjny i stworzono stronę w internecie (tzw. landing page). Zaplanowano komunikację w mediach społecznościowych, w tym konkurs z nagrodami w postaci voucherów pobytowych do wybranych hoteli.
Hotelarze popierają akcję „rezerwuj bezpośrednio”
- Wielu turystów podczas dokonywania rezerwacji noclegów nie ma świadomości korzyści wynikających z rezerwacji bezpośrednich – tłumaczy cytowany tam rzecznik prasowy firmy Arkadiusz Czerwiński. - Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest pośpiech i brak weryfikacji ofert hoteli w kilku źródłach, w tym przede wszystkim na stronach www hoteli. Rezerwowanie w popularnych portalach pośredniczących czy biurach podróży często jest po prostu mniej opłacalne. Obecnie 37,31 procent gości w Polsce dokonuje rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu. Rok do roku obserwujemy wzrost tej liczby, co sugeruje, że rośnie świadomość znaczenia direct bookingu.