Polscy hotelarze namawiają turystów: Rezerwujcie noclegi u nas, nie u pośredników

„Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” – pod tym hasłem firma technologiczna Profitroom rozpoczęła w internecie kampanię wspierającą branżę hotelarską.

Publikacja: 09.05.2024 10:21

W spocie reklamowym bierze udział znana aktorka Ilona Ostrowska

W spocie reklamowym bierze udział znana aktorka Ilona Ostrowska

Foto: Profitroom

Kampania promuje ideę rezerwowania noclegów w hotelach bezpośrednio, bez korzystania z pośredników w postaci internetowych platform. Chodzi o rezerwacje robione na stronie hotelu, telefonicznie lub mailowo. Ma pokazać, że to przynosi korzyści zarówno hotelarzom, jak i samym turystom.

Kampania zawiera „elementy edukacyjne, pokazujące, czym jest direct booking i z jakimi korzyściami dla podróżujących się wiąże. Jej celem jest zmiana nawyków rezerwacyjnych gości hotelowych” - czytamy w komunikacie Profitroomu. Te korzyści to niższa cena i możliwość zamówienia usług zgodnie z życzeniem klienta. „Przekaz w kampanii 'Tak, jak lubisz. Bezpośrednio' skoncentrowany jest na spełnianiu specjalnych życzeń osób rezerwujących pobyt bezpośrednio na stronach hoteli, co stanowi jedną z zalet direct bookingu”.

Czytaj więcej

Tureccy hotelarze: Trzeba coś zrobić z all inclusive. Za dużo jedzenia się marnuje

Twarzą kampanii jest aktorka filmowa i teatralna Ilona Ostrowska, znana m.in. z roli w serialu telewizyjnym „Ranczo”. W ramach kampanii nakręcono spot promocyjny i stworzono stronę w internecie (tzw. landing page). Zaplanowano komunikację w mediach społecznościowych, w tym konkurs z nagrodami w postaci voucherów pobytowych do wybranych hoteli.

Hotelarze popierają akcję „rezerwuj bezpośrednio”

- Wielu turystów podczas dokonywania rezerwacji noclegów nie ma świadomości korzyści wynikających z rezerwacji bezpośrednich – tłumaczy cytowany tam rzecznik prasowy firmy Arkadiusz Czerwiński. - Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest pośpiech i brak weryfikacji ofert hoteli w kilku źródłach, w tym przede wszystkim na stronach www hoteli. Rezerwowanie w popularnych portalach pośredniczących czy biurach podróży często jest po prostu mniej opłacalne. Obecnie 37,31 procent gości w Polsce dokonuje rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu. Rok do roku obserwujemy wzrost tej liczby, co sugeruje, że rośnie świadomość znaczenia direct bookingu.

- Popularyzowanie zalet rezerwowania bezpośrednio w hotelach jest nam szczególnie bliskie – dodaje prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Ireneusz Węgłowski. - Od lat wspieramy kampanie zachęcające do bezpośredniego rezerwowania noclegów, zarówno europejskie, organizowane przez HOTREC, jak i krajowe, których autorem jest Profitroom. Temat bezpośrednich rezerwacji poruszamy także na naszych spotkaniach i szkoleniach z hotelarzami. Każdego roku obserwujemy większą świadomość hotelarzy, którzy starają się obniżać udział portali rezerwacyjnych w ogólnej sprzedaży.

Prowizje pośredników rujnują marże hotelarzy

Hotelarze od lat bronią się przed potężnymi pośrednikami internetowymi - wskazują, że międzynarodowe platformy pobierają nadmiernie duże prowizje, sięgające nawet jednej czwartej ceny noclegu, co pochłania ich marże. Wskazują też, że w umowach z obiektami noclegowymi stosują warunki niedozwolone prawem (abuzywne).

Czytaj więcej

„Zrób to dla siebie” - sieć hoteli promuje zrównoważony urlop

Kampania „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio” potrwa do września. W akcję zaangażowały się zarówno organizacje reprezentujące branżę, jak i same hotele. Partnerami akcji są: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego oraz Polskie Hotele Niezależne.

Organizator akcji, Profitroom, to producent systemów rezerwacyjnych, wykorzystywanych w większości polskich hoteli. Działająca od 2008 roku firma współpracuje z hotelami na pięciu kontynentach w 56 krajach świata.

Kampania promuje ideę rezerwowania noclegów w hotelach bezpośrednio, bez korzystania z pośredników w postaci internetowych platform. Chodzi o rezerwacje robione na stronie hotelu, telefonicznie lub mailowo. Ma pokazać, że to przynosi korzyści zarówno hotelarzom, jak i samym turystom.

Kampania zawiera „elementy edukacyjne, pokazujące, czym jest direct booking i z jakimi korzyściami dla podróżujących się wiąże. Jej celem jest zmiana nawyków rezerwacyjnych gości hotelowych” - czytamy w komunikacie Profitroomu. Te korzyści to niższa cena i możliwość zamówienia usług zgodnie z życzeniem klienta. „Przekaz w kampanii 'Tak, jak lubisz. Bezpośrednio' skoncentrowany jest na spełnianiu specjalnych życzeń osób rezerwujących pobyt bezpośrednio na stronach hoteli, co stanowi jedną z zalet direct bookingu”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze oceniają, że październik był stabilny, ale listopad zapowiada się słabo
Hotele
Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników
Hotele
Grecka Grupa Mitsis zainwestuje ćwierć miliarda euro w odnowienie swoich hoteli
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Hotele
Prezes HOTREC: Atutem europejskiego hotelarstwa są tradycja i gościnność. Warto się ich trzymać