Wielu agentów współpracujących z Grupą Lufthansa ma dostać w tym sezonie dodatkowe pieniądze za sprzedaż biletów - pisze niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Wszystko dzięki dodatkom motywacyjnym w wysokości 1 euro za każdy zarezerwowany odcinek podróży (w wypadku przesiadek przelot obejmuje dwa lub więcej odcinków). Pieniądze będzie można uzyskać za loty po Niemczech i po Europie.

Czytaj więcej

Sebastian Mikosz: Obecna sytuacja branży lotniczej to nie kryzys, ale perturbacje

Choć kwota wydaje się na niewielka, to z uwagi na liczbę sprzedawanych segmentów lotniczych, dodatkowy przychód może okazać się całkiem wysoki.

Niemieckie media branżowe już wcześniej informowały o planowanych premiach, a agenci podejrzewali, że przewoźnik chce zrekompensować im dodatkową pracę, wynikającą z chaosu na lotniskach, który doprowadził do anulowania i opóźnień części rejsów. Grupa zaprzecza jednak i wyjaśnia, że chodzi o kampanię motywacyjną na późne lato. Jak twierdzi rzeczniczka firmy, tego rodzaju akcje odbywają się regularnie.

Jeśli chodzi o dodatkową pracę spowodowaną chaosem lotniczym, Lufthansa najwyraźniej robi krok w kierunku agentów. W odpowiedzi na pytanie Touristik Aktuell, potwierdza, że prowadzi rozmowy z partnerami o specjalnych premiach i kampaniach marketingowych.

Sieci biur LCC i Derpart również poinformowały portal, że rozmawiają o odszkodowaniach.