Niemiecki minister transportu: Linie lotnicze płacą u nas za dużo

Niemiecki minister transportu Volker Wissing przyznaje, że branża lotnicza ponosi zbyt wysokie koszty w porównaniu z przewoźnikami z innych krajów. Zapowiada szukanie sposobów ich obniżenia.

Publikacja: 31.12.2024 00:36

Niemiecki minister transportu: Linie lotnicze płacą u nas za dużo

Foto: MARIO TAMA, GETTY IMAGES NORTH AMERICA, Getty Images via AFP

Niemiecka branża lotnicza apeluje do ministra transportu o zmniejszenie obciążeń finansowych. Zwraca uwagę, że koszty w Niemczech są o wiele wyższe niż w innych krajach, a to powoduje, że jest mniej konkurencyjna na rynku międzynarodowym.

Czytaj więcej

Linie lotnicze nie chcą latać z Niemiec. Już trzecia redukuje loty. "Za drogo"

Minister transportu Volker Wissing przyznaje w rozmowie z Niemiecką Agencją Prasową, że zna problem i deklaruje, że tam, gdzie obniżki są możliwe, jest skłonny je wdrożyć. – To jednak odpowiedzialność nie tylko rządu federalnego, ale także poszczególnych landów i samych przedsiębiorców – dodaje.

Niemcy: Eksportujemy, więc musimy być konkurencyjni

Ustępujący rząd podjął już decyzję o zniesieniu udziału paliwa ekologicznego w ilości kerozyny sprzedawanej w Niemczech i dostosowaniu ich do wymogów europejskich. – Wysiłki krajowe nie mogą niepotrzebnie obciążać kraju, jako miejsca prowadzenia działalności gospodarczej – mówi Wissing. I wskazuje, że to zadanie dla parlamentu – chodzi o stworzenie stabilnych warunków prawnych i wzięcie pod uwagę konkurencji.

Gabinet Olafa Scholza ograniczył od nowego roku wzrost opłat za kontrolę ruchu lotniczego. Minister tłumaczy, że ponieważ Niemcy dużo eksportują, potrzebują połączeń lotniczych z całym światem.

Czytaj więcej

Niemiecki rząd podnosi podatek. "Rodzin nie będzie stać na wakacje"

Powolny powrót ruchu lotniczego po pandemii

Ruch lotniczy w Niemczech odbudowuje się po kryzysie wywołanym przez pandemię o wiele wolniej niż w innych krajach europejskich. Branża jako przyczynę wskazuje przede wszystkim wysokie opłaty i podatki. Chodzi nie tylko o stawki kontroli ruchu lotniczego, które ostatnio wzrosły, co oznacza, że przewoźnicy będą musieli zapłacić za przeloty o 27 procent więcej, a za starty i lądowania o 40 procent. Wśród obciążeń wymienia też podatek od połączeń i opłaty za bezpieczeństwo na lotniskach, kontrolowanie pasażerów i ich bagażu podręcznego. Państwowa spółka zarządzająca kontrolą ruchu lotniczego tłumaczy, że podnosi opłaty, ponieważ jest zobowiązana wdrożyć wymogi Unii Europejskiej i stara się odrobić straty z czasu pandemii.

Czytaj więcej

Prezes PPL: Po rozbudowie Lotnisko Chopina będzie obsługiwać 30 milionów pasażerów

Niemiecka branża lotnicza apeluje do ministra transportu o zmniejszenie obciążeń finansowych. Zwraca uwagę, że koszty w Niemczech są o wiele wyższe niż w innych krajach, a to powoduje, że jest mniej konkurencyjna na rynku międzynarodowym.

Minister transportu Volker Wissing przyznaje w rozmowie z Niemiecką Agencją Prasową, że zna problem i deklaruje, że tam, gdzie obniżki są możliwe, jest skłonny je wdrożyć. – To jednak odpowiedzialność nie tylko rządu federalnego, ale także poszczególnych landów i samych przedsiębiorców – dodaje.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Linie Lotnicze
IATA: Na świecie brakuje samolotów. Rośnie wiek używanych maszyn, rosną koszty
Linie Lotnicze
Ryanair odbiera nowe samoloty. Niektóre przylecą do Polski
Linie Lotnicze
Bruksela liczy efekt cieplarniany w liniach lotniczych. „Pasażer wybierze, z kim poleci”
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Linie Lotnicze
Turkish Airlines wpisany do Księgi rekordów Guinnessa
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay