Niemiecki minister transportu: Linie lotnicze płacą u nas za dużo

Niemiecki minister transportu Volker Wissing przyznaje, że branża lotnicza ponosi zbyt wysokie koszty w porównaniu z przewoźnikami z innych krajów. Zapowiada szukanie sposobów ich obniżenia.

Publikacja: 31.12.2024 00:36

Niemiecki minister transportu: Linie lotnicze płacą u nas za dużo

Foto: MARIO TAMA, GETTY IMAGES NORTH AMERICA, Getty Images via AFP

Niemiecka branża lotnicza apeluje do ministra transportu o zmniejszenie obciążeń finansowych. Zwraca uwagę, że koszty w Niemczech są o wiele wyższe niż w innych krajach, a to powoduje, że jest mniej konkurencyjna na rynku międzynarodowym.

Czytaj więcej

Linie lotnicze nie chcą latać z Niemiec. Już trzecia redukuje loty. "Za drogo"

Minister transportu Volker Wissing przyznaje w rozmowie z Niemiecką Agencją Prasową, że zna problem i deklaruje, że tam, gdzie obniżki są możliwe, jest skłonny je wdrożyć. – To jednak odpowiedzialność nie tylko rządu federalnego, ale także poszczególnych landów i samych przedsiębiorców – dodaje.

Niemcy: Eksportujemy, więc musimy być konkurencyjni

Ustępujący rząd podjął już decyzję o zniesieniu udziału paliwa ekologicznego w ilości kerozyny sprzedawanej w Niemczech i dostosowaniu ich do wymogów europejskich. – Wysiłki krajowe nie mogą niepotrzebnie obciążać kraju, jako miejsca prowadzenia działalności gospodarczej – mówi Wissing. I wskazuje, że to zadanie dla parlamentu – chodzi o stworzenie stabilnych warunków prawnych i wzięcie pod uwagę konkurencji.

Gabinet Olafa Scholza ograniczył od nowego roku wzrost opłat za kontrolę ruchu lotniczego. Minister tłumaczy, że ponieważ Niemcy dużo eksportują, potrzebują połączeń lotniczych z całym światem.

Czytaj więcej

Niemiecki rząd podnosi podatek. "Rodzin nie będzie stać na wakacje"

Powolny powrót ruchu lotniczego po pandemii

Ruch lotniczy w Niemczech odbudowuje się po kryzysie wywołanym przez pandemię o wiele wolniej niż w innych krajach europejskich. Branża jako przyczynę wskazuje przede wszystkim wysokie opłaty i podatki. Chodzi nie tylko o stawki kontroli ruchu lotniczego, które ostatnio wzrosły, co oznacza, że przewoźnicy będą musieli zapłacić za przeloty o 27 procent więcej, a za starty i lądowania o 40 procent. Wśród obciążeń wymienia też podatek od połączeń i opłaty za bezpieczeństwo na lotniskach, kontrolowanie pasażerów i ich bagażu podręcznego. Państwowa spółka zarządzająca kontrolą ruchu lotniczego tłumaczy, że podnosi opłaty, ponieważ jest zobowiązana wdrożyć wymogi Unii Europejskiej i stara się odrobić straty z czasu pandemii.

Czytaj więcej

Prezes PPL: Po rozbudowie Lotnisko Chopina będzie obsługiwać 30 milionów pasażerów

Niemiecka branża lotnicza apeluje do ministra transportu o zmniejszenie obciążeń finansowych. Zwraca uwagę, że koszty w Niemczech są o wiele wyższe niż w innych krajach, a to powoduje, że jest mniej konkurencyjna na rynku międzynarodowym.

Minister transportu Volker Wissing przyznaje w rozmowie z Niemiecką Agencją Prasową, że zna problem i deklaruje, że tam, gdzie obniżki są możliwe, jest skłonny je wdrożyć. – To jednak odpowiedzialność nie tylko rządu federalnego, ale także poszczególnych landów i samych przedsiębiorców – dodaje.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Linie Lotnicze
Ryanair: W letnim rozkładzie lotów mamy 300 tras. W tym 23 nowe
Linie Lotnicze
Ryanair poleci z Katowic do Dubrownika. To jego trzeci kierunek chorwacki
Linie Lotnicze
Paryż-Orly bezpośrednio z Krakowa. LOT umacnia się na lotniskach regionalnych
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Linie Lotnicze
Wizz Air wznawia loty do Izraela
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego