Lotnisko Berlin-Brandenburg zmienione w parking

Niemiecka Lufthansa przyznała się do uziemienia z powodu epidemii koronawirusa 150 maszyn z 275, jakie ma w swojej flocie. To jeszcze nie koniec, bo przewoźnik zapowiedział kolejne cięcia siatki po zapowiedzianym zakazie lotów europejskich przewoźników do USA.

Publikacja: 14.03.2020 17:40

Lotnisko Berlin-Brandenburg zmienione w parking

Foto: Fot. Bloomberg

Jako parking dla uziemionych maszyn wykorzystano płytę niedokończonego lotniska Berlin-Brandenburg. Stoją tam także samoloty Swissa. Maszyny obu przewoźników lądowały tam przez cały mijający tydzień. Tempo przyspieszyło w ostatni piątek, 13 marca. Lufthansa parkuje również swoje samoloty w centrach przesiadkowych we Frankfurcie, Monachium, Zurychu i Wiedniu.

Berlin-Brandenburg, który oficjalnie i nieodwołalnie ma zostać otwarty 31 października 2020, ma same zalety. Nie dosyć, że jest tam mnóstwo miejsca, to jeszcze jest tani. Maszyny, które zeszły z kurczącej się siatki Lufthansy stoją także na płycie lotniska Berlin-Schönefeld.

CZYTAJ TEŻ: Europejskie linie lotnicze proszą rządy o pomoc. LOT tnie siatkę do USA

Na razie niemiecki przewoźnik uziemił 25 maszyn dalekiego zasięgu, w tym wszystkie airbusy A380 i 125 samolotów średniego zasięgu.

A wykorzystanie Berlina-Brandenburga do parkowania maszyn nie jest żadną nowością, bo umieszczono tam na przykład także flotę Air Berlina, który zbankrutował ponad dwa lata temu. Natomiast w lipcu i sierpniu 2018 roku Volkswagen zaparkował tam swoje samochody, które nie miały jeszcze homologacji. Koncern wynajął wtedy 8 tysięcy miejsc parkingowych, a auta zwoził tirami. Powodem była konieczność przeprowadzenia testów przed wejściem w życie nowych przepisów dotyczących emisji spalin.

ZOBACZ TAKŻE: Lufthansa prosi państwo o pomoc

Inauguracja lotniska Berlin-Brandenburg planowana jest na koniec października, a swoje loty z tego portu oficjalnie przeniosły tam nie tylko Lufthansa, ale również Swiss, Brussels Airlines, Austrian Airlines i Eurowings. Wkrótce potem przeniosą się tam inni przewoźnicy operujący dotychczas z portu Tegel, który wkrótce potem ma zostać zamknięty.

Jako parking dla uziemionych maszyn wykorzystano płytę niedokończonego lotniska Berlin-Brandenburg. Stoją tam także samoloty Swissa. Maszyny obu przewoźników lądowały tam przez cały mijający tydzień. Tempo przyspieszyło w ostatni piątek, 13 marca. Lufthansa parkuje również swoje samoloty w centrach przesiadkowych we Frankfurcie, Monachium, Zurychu i Wiedniu.

Berlin-Brandenburg, który oficjalnie i nieodwołalnie ma zostać otwarty 31 października 2020, ma same zalety. Nie dosyć, że jest tam mnóstwo miejsca, to jeszcze jest tani. Maszyny, które zeszły z kurczącej się siatki Lufthansy stoją także na płycie lotniska Berlin-Schönefeld.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Lotniska
Amsterdam podnosi opłaty lotnicze. Wiele będzie zależeć od jakości samolotu
Lotniska
Dynamika wzrostu ruchu czarterowego na lotnisku Katowice – 20 procent
Lotniska
Prawie 20 procent pasażerów więcej na lotnisku w Krakowie
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Lotniska
Lasek: Lotniska regionalne niezagrożone. Port centralny tylko uzupełni ofertę
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje