Eksperci od rynku lotniczego i wielkich inwestycji infrastrukturalnych, z którymi rozmawiała „Rzeczpospolita”, są zgodni – nie ma powodów, by wstrzymywać inwestycję. – W czasach wielkich kryzysów to właśnie wielkie państwowe projekty infrastrukturalne ciągną odbudowę gospodarki – mówi prof. Bent Flyvbjerg z Oksfordu, jeden z największych ekspertów na świecie w dziedzinie inwestycji w infrastrukturę. – Ale tak jak i w lepszych czasach warunkiem ich powodzenia jest dobre zarządzanie – podkreśla.
– Wszystkie zaplanowane działania w części lotniskowej i kolejowej odbywają się zgodnie z harmonogramem. Zadania zostały podzielone wewnątrz spółki między biura i zespoły funkcjonujące w dużej mierze w sposób zdalny – mówi „Rzeczpospolitej” prezes spółki Centralny port Komunikacyjny Mikołaj Wild. – Pozostajemy w stałym kontakcie z jednostkami administracji rządowej, z samorządami, firmami, instytucjami i innymi partnerami inwestycji – dodaje.
Ocean braku rozsądku
Obecnie w części lotniskowej projektu CPK opracowywany jest masterplan dla portu Solidarność, trwa wybór doradcy strategicznego i konsultantów ds. badań terenu i środowiska. W części kolejowej powstaje raport z ogólnopolskich konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego, które odbyły się między 10 lutego i 10 marca, trwa postępowanie środowiskowe na strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko. Powstaje też koncepcja układu zasilania dla nowych linii kolejowych dużych prędkości.
CZYTAJ TEŻ: Sieć kolejowa CPK zapewni równomierny rozwój Polski