Terminal będzie miał powierzchnię 30 tys. m.kw., znajdzie się tam 30 stanowisk check-in, dziewięć stanowisk kontroli bezpieczeństwa i po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w budynku będzie 10 bramek wylotowych i trzy taśmy do odbioru bagażu. Znajdzie się tam także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi – podaje inwestor, czyli PPL „Porty Lotnicze” w komunikacie.
CZYTAJ TEŻ: Jest umowa na budynki dla służb lotniskowych w Radomiu
W przetargu na budowę terminala złożono pięć ofert. PPLc podpisał umowę z MirBudem, firmą, która zaoferowała najniższą cenę – 24,6 mln złotych. Swoją pracę ma skończyć w 16 miesięcy.
Terminal ma przyjmować trzy miliony pasażerów rocznie. A w razie potrzeby będzie go można rozbudować nawet do przepustowości dziewięciu milionów pasażerów.
Lotnisko w Radomiu jest przebudowywane ponieważ zgodnie z planami PPL ma przejąć część ruchu lotniczego z Okęcia, a konkretnie loty czarterowe i niskokosztowe. Plan powstał przed pandemią i, jak wyjaśniał ówczesny prezes spółki Mariusz Szpikowski, na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów LOT, którzy mają się tam przesiadać na dłuższe trasy.