Na lotnisku w Radomiu rusza budowa terminala

Politycy PiS Marcin Horała, Adam Bielan i Marek Suski byli wśród osób, które podpisały w czwartek i wmurowały akt erekcyjny pod budowę nowego terminala na lotnisku w Radomiu.

Publikacja: 30.10.2020 01:05

Na lotnisku w Radomiu rusza budowa terminala

Foto: Fot. PPL „Porty Lotnicze”

Terminal będzie miał powierzchnię 30 tys. m.kw., znajdzie się tam 30 stanowisk check-in, dziewięć stanowisk kontroli bezpieczeństwa i po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w budynku będzie 10 bramek wylotowych i trzy taśmy do odbioru bagażu. Znajdzie się tam także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi – podaje inwestor, czyli PPL „Porty Lotnicze” w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Jest umowa na budynki dla służb lotniskowych w Radomiu

W przetargu na budowę terminala złożono pięć ofert. PPLc podpisał umowę z MirBudem, firmą, która zaoferowała najniższą cenę – 24,6 mln złotych. Swoją pracę ma skończyć w 16 miesięcy.

Terminal ma przyjmować trzy miliony pasażerów rocznie. A w razie potrzeby będzie go można rozbudować nawet do przepustowości dziewięciu milionów pasażerów.

Lotnisko w Radomiu jest przebudowywane ponieważ zgodnie z planami PPL ma przejąć część ruchu lotniczego z Okęcia, a konkretnie loty czarterowe i niskokosztowe. Plan powstał przed pandemią i, jak wyjaśniał ówczesny prezes spółki Mariusz Szpikowski, na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów LOT, którzy mają się tam przesiadać na dłuższe trasy.

ZOBACZ TEŻ: PPL ma umowę na budowę terminalu w Radomiu

Akt erekcyjny podpisali między innymi wiceminister infrastruktury Marcin Horała, eurodeputowany Adam Bielan, poseł Marek Suski, nowy prezes PPL Stanisław Wojtera, ks. Gabriel Marciniak, diecezjalny duszpasterz służb mundurowych, podpułkownik Piotr Jabłoński.

– Nie można myśleć tylko chwilą bieżącą – trzeba myśleć strategicznie, na dekady i pokolenia. Aby przyszłość była lepsza, należy budować, tworzyć nowe rzeczy. Takie jak lotniska w Radomiu czy Centralny Port Komunikacyjny – mówił Wojtera, podaje komunikat.

Po uroczystości wmurowania kamienia węgielnego Wojtera podpisał jeszcze umowę na budowę dróg kołowania i płyt postojowych wraz z infrastrukturą techniczną po wschodniej stronie lotniska. Przetarg wygrała Korporacja Budowlana Doraco.

Dotąd PPL podpisał osiem umów z wykonawcami prac na lotnisku w Radomiu na łączną kwotę 480 mln złotych. W tym na wykonanie: projektu budowlanego obiektów kubaturowych, projektu budowlanego dróg kołowania i płyt postojowych, projektu budowlanego parkingów, dróg miejskich, miejsc postojowych i dworców.

Terminal będzie miał powierzchnię 30 tys. m.kw., znajdzie się tam 30 stanowisk check-in, dziewięć stanowisk kontroli bezpieczeństwa i po osiem – kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w budynku będzie 10 bramek wylotowych i trzy taśmy do odbioru bagażu. Znajdzie się tam także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi – podaje inwestor, czyli PPL „Porty Lotnicze” w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Jest umowa na budynki dla służb lotniskowych w Radomiu

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Lotniska
Pegasusem z lotniska w Krakowie do Izmiru. Nowe połączenie
Lotniska
Rośnie ruch na Lotnisku Chopina. „Brakuje nam miejsc postojowych”
Lotniska
Ryanair włącza Brukselę do katowickiej siatki lotów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Lotniska
Niemcy inwestują w greckie lotniska. Wzrośnie przepustowość