W Hiszpanii startuje sezon letni. Z Polski przyleci 50 procent turystów więcej

Prawie 222 miliony miejsc w samolotach i prawie 1,3 miliona lotów z Hiszpanii to plan linii lotniczych na sezon lato 2023, który rozpocznie się w najbliższą niedzielę, 26 marca - podaje Aena, firma zarządzająca hiszpańskimi lotniskami.

Publikacja: 21.03.2023 10:01

Największy ruch będzie panował na lotnisku Barajas w Madrycie

Największy ruch będzie panował na lotnisku Barajas w Madrycie

Foto: Filip Frydrykiewicz

W Hiszpanii 26 marca rozpocznie się sezon letni, który, jak wynika ze wstępnych danych, ma być bardzo intensywnym okresem dla branży lotniczej. Na najbliższe siedem miesięcy (do 28 października) przewoźnicy zaplanowali prawie 1,3 miliona lotów z 221,8 miliona miejsc w samolotach, które będą realizowane z wykorzystaniem hiszpańskich lotnisk. Wartości te przekraczają dane sprzed pandemii o odpowiednio 1,2 i 4,4 procent. Wzrosła też oferta lotów krajowych i połączeń z Ameryką Łacińską.

Czytaj więcej

Hiszpańska branża turystyczna: Goście wracają, ale przed nami dwa wyzwania

Największy program obejmuje lotniska w Madrycie (Barajas) z ponad 44,5 miliona miejsc, na drugim miejscu znalazła się Barcelona El Prat z 37,2 miliona foteli. Te liczby pokazują, że siatki połączeń będą odtworzone w 99 i 93 procentach wobec sezonu 2019 roku.

Z kolei na Majorce program z 30,3 milionami miejsc będzie większy niż przed pandemią o 8 procent. Kolejne pozycje należą do Malagi (17,9 miliona miejsc, +14 procent), Alicante (12,3 miliona, +4 procent), Ibizy (9,3 miliona, +11 procent) i Gran Canarii (8,8 miliona, +6 procent).

Największy wzrost w liczbie miejsc notują jednak lotniska Vitoria pod Bilbao (+96 procent), San Sebastian (+51 procent), Saragossa (+48 procent), Asturia (+36 procent), Santiago (+35 procent), Salamanka (+34 procent), Vigo (+26 procent), Minorka (+24 procent), Walencja (+24 procent) i Santander (+23 procent).

Lotniska zarządzane przez Aenę mają zaplanowane na sezon letni 2950 tras, czyli o 39 więcej niż przed pandemią. Najmocniej rozbudowane zostały trasy do Ameryki Łacińskiej i krajowe, których będzie więcej o 15 i 11 procent.

Czytaj więcej

Lanzarote nie chce więcej turystów. „Trzy miliony i wystarczy”

Na trasach łączących Hiszpanię z Włochami i Francją, a więc ważnymi rynkami źródłowymi, widać wzrost liczby miejsc o 10 procent, ale duże różnice na plus pojawiają się także w połączeniach z Marokiem (+60 procent), Polską (+46 procent) i Portugalią (+30 procent). Z kolei te z Wielką Brytanią i Niemcami wróciły prawie do wartości sprzed pandemii – w tym sezonie będzie to 96 procent ówczesnych lotów.

Aena zapowiada, że przywróci zachęty finansowe, które mają pobudzić dalszy rozwój tras. Chodzi o tworzenie nowych połączeń do miejsc dotąd nie obsługiwanych i zwiększenie ruchu na lotniskach, które obsługują mniej niż 3 miliony pasażerów rocznie, a także tworzenie połączeń z Azją. Programy zakładają zwrot 100 procent opłat pasażerskich.

W Hiszpanii 26 marca rozpocznie się sezon letni, który, jak wynika ze wstępnych danych, ma być bardzo intensywnym okresem dla branży lotniczej. Na najbliższe siedem miesięcy (do 28 października) przewoźnicy zaplanowali prawie 1,3 miliona lotów z 221,8 miliona miejsc w samolotach, które będą realizowane z wykorzystaniem hiszpańskich lotnisk. Wartości te przekraczają dane sprzed pandemii o odpowiednio 1,2 i 4,4 procent. Wzrosła też oferta lotów krajowych i połączeń z Ameryką Łacińską.

Pozostało 82% artykułu
Lotniska
Wizz Air będzie mieć kolejny hangar na lotnisku w Katowicach
Lotniska
Lotnisko Chopina w Warszawie – wyniki kwietnia rekordowe
Lotniska
Portugalia daje zielone światło swojemu „CPK”. Właśnie ogłosiła, gdzie powstanie
Lotniska
Najlepszy kwiecień w historii katowickiego lotniska. Milion pasażerów na liczniku
Lotniska
Jazeera Airways połączy Kraków z Kuwejtem
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?