Airbnb zmienia zasady rozliczeń z właścicielami obiektów

Pixabay

Airbnb zwalnia gości z opłat na rzecz portalu, by skuteczniej konkurować z Bookingiem i innymi graczami rynkowymi. Może to spowodować spadek cen na Airbnb nawet o 25 procent

W ramach nowych zasad współpracy szefowie obiektów, którzy od 4 czerwca tego roku założą konto na Airbnb, będą automatycznie obciążani 14-procentową prowizją – donosi portal branżowy Skift.

Dotąd w ustawieniach domyślnych konta opłata na rzecz portalu była dzielona między gospodarza (od 3 do 5 procent ceny noclegu) i klienta (do 20 procent ceny noclegu). Wynajmujący, którzy już współpracują z Airbnb, będą mogli sami zadecydować, czy chcą rozliczać się na starych czy nowych zasadach.

Zobacz: „Airbnb chce mieć rocznie miliard rezerwacji”.

Zmiany mają być wprowadzone w regionie Azji i Pacyfiku (z wyjątkiem Japonii), w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Airbnb w komunikacie skierowanym do właścicieli i szefów obiektów napisał, że nowy model był testowany na całym świecie, w niektórych regionach próby zakończyły się wzrostem liczby rezerwacji. Jak tłumaczy firma, wielu gospodarzy skarżyło się, że z powodu opłat nakładanych na gości nie mogli w pełni kontrolować cen noclegów. Nowe zasady mają wyeliminować ten problem.

Kolejna zmiana dotyczy hoteli butikowych, które wystawiają swoją ofertę w serwisie. Według nowych warunków współpracy będą one odprowadzać prowizję w wysokości 15 procent. Ten model ma działać na całym świecie poza Japonią.

Airbnb rozwija część hotelową od 2018 roku, wówczas kupił też platformę rezerwacyjną HotelTonight, przez którą można zamawiać noclegi w ostatniej chwili. Skift podkreśla, że choć Airbnb nie przyznaje tego otwarcie, wprowadzane właśnie zmiany mają zwiększyć jego konkurencyjność wobec Bookingu.com, który od dawna podkreśla, że nie pobiera od klientów dodatkowych prowizji. Ostatnio również Marriott wszedł w wynajem domów i willi i również nie obciąża klientów opłatami za pośrednictwo.

Czytaj: „Airbnb kupuje portal hotelowy”.

Nowy model może spowodować spadek cen na Airbnb nawet o 25 procent, co teoretycznie odbije się negatywnie na przychodach firmy. Z drugiej strony atrakcyjniejsza oferta prawdopodobnie zwiększy liczbę rezerwacji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Powstaje nowa marka hoteli – R.evo jak rewolucja

Ma być „przyjaźnie jak w domu, ekscytująco jak w hotelu, niezobowiązująco jak w pensjonacie, ...

Minister szuka prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej

Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło konkurs na prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. Do czasu jego ...

UOKiK: Dostałeś mintaja zamiast dorsza? Złóż reklamację

Jeśli standard usługi turystycznej nie zgadza się z zapisami w umowie, konsument nie tylko ...

Hotele.pl: Jedna gwiazdka w górę, pięć w dół

W maju najbardziej podrożały noclegi w hotelach jednogwiazdkowych, a potaniały w pięciogwiazdkowych – pokazuje ...

Izrael na fali turystycznej popularności

Turystyczny rekord w Izraelu. Według danych tamtejszego Ministerstwa Turystyki w pierwszej połowie roku do ...

VUSR: Agenci turystyczni mogą zostać bez prowizji

W pewnym momencie touroperatorzy przestaną płacić agentom prowizje, tak jak kiedyś zrobiły to linie ...