Airbnb zmienia zasady rozliczeń z właścicielami obiektów

Pixabay

Airbnb zwalnia gości z opłat na rzecz portalu, by skuteczniej konkurować z Bookingiem i innymi graczami rynkowymi. Może to spowodować spadek cen na Airbnb nawet o 25 procent

W ramach nowych zasad współpracy szefowie obiektów, którzy od 4 czerwca tego roku założą konto na Airbnb, będą automatycznie obciążani 14-procentową prowizją – donosi portal branżowy Skift.

Dotąd w ustawieniach domyślnych konta opłata na rzecz portalu była dzielona między gospodarza (od 3 do 5 procent ceny noclegu) i klienta (do 20 procent ceny noclegu). Wynajmujący, którzy już współpracują z Airbnb, będą mogli sami zadecydować, czy chcą rozliczać się na starych czy nowych zasadach.

Zobacz: „Airbnb chce mieć rocznie miliard rezerwacji”.

Zmiany mają być wprowadzone w regionie Azji i Pacyfiku (z wyjątkiem Japonii), w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Airbnb w komunikacie skierowanym do właścicieli i szefów obiektów napisał, że nowy model był testowany na całym świecie, w niektórych regionach próby zakończyły się wzrostem liczby rezerwacji. Jak tłumaczy firma, wielu gospodarzy skarżyło się, że z powodu opłat nakładanych na gości nie mogli w pełni kontrolować cen noclegów. Nowe zasady mają wyeliminować ten problem.

Kolejna zmiana dotyczy hoteli butikowych, które wystawiają swoją ofertę w serwisie. Według nowych warunków współpracy będą one odprowadzać prowizję w wysokości 15 procent. Ten model ma działać na całym świecie poza Japonią.

Airbnb rozwija część hotelową od 2018 roku, wówczas kupił też platformę rezerwacyjną HotelTonight, przez którą można zamawiać noclegi w ostatniej chwili. Skift podkreśla, że choć Airbnb nie przyznaje tego otwarcie, wprowadzane właśnie zmiany mają zwiększyć jego konkurencyjność wobec Bookingu.com, który od dawna podkreśla, że nie pobiera od klientów dodatkowych prowizji. Ostatnio również Marriott wszedł w wynajem domów i willi i również nie obciąża klientów opłatami za pośrednictwo.

Czytaj: „Airbnb kupuje portal hotelowy”.

Nowy model może spowodować spadek cen na Airbnb nawet o 25 procent, co teoretycznie odbije się negatywnie na przychodach firmy. Z drugiej strony atrakcyjniejsza oferta prawdopodobnie zwiększy liczbę rezerwacji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Orbis sprzedaje trzy toruńskie hotele

Sprzedaż trzech toruńskich hoteli – Mercure’a Toruń Centrum, ibisa budget Toruń i nieukończonego jeszcze ...

Włoska komunikacja częściowo sparaliżowana strajkiem

Komunikacja lotnicza, kolejowa i miejska we Włoszech została częściowo sparaliżowana z powodu strajku, ogłoszonego ...

Stowarzyszenie SAWIR – z długami przez świat

Działające jak biuro podróży stowarzyszenie SAWIR z Gniezna zostawia za sobą łańcuch długów. Oszukało ...

Sri Lanka obniża opłaty liniom lotniczym

Rząd Sri Lanki zadecydował o obniżeniu opłat lotniskowych, pasażerskich i ceny paliwa lotniczego, by ...

Neckermann szkolił agentów z dynamicznego pakietowania w Modlinie

Pakietowanie dynamiczne wyjazdów w Neckermannie jest łatwe, a współpraca z tym biurem korzystna dla ...

Turystyka pielgrzymkowa jako biznes

Prezentacje miejsc kultu i szlaków religijnych pielgrzymek, spotkania i rozmowy handlowe towarzyszyły zakończonemu w ...