Mamy polecenie od szefowej [minister rozwoju Jadwigi Emilewicz], żeby taki program przygotować – mówił wiceminister Andrzej Gut-Mostowy podczas zdalnego spotkania zorganizowanego przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego.
CZYTAJ TEŻ: Tarcza nie wystarcza. Pięć postulatów branży turystycznej do Jadwigi Emilewicz
Zastrzegł jednocześnie, że nie może jeszcze ujawnić na czym miałby polegać taki program. Przypomniał, że od dawna postulował wprowadzenie fundowanego przez państwo bonu turystycznego dla najuboższych rodzin. Jednak tym razem chodzi o systemowe rozwiązania, które wsparłyby podróże krajowe, ale „nie w formie prostych dotacji”.
O rozpoczęcie prac nad dużą kampanią promującą krajową turystykę apelowali Ryszard Skotniczy z Dworu Kombornia i Krzysztof Jędrocha z Harmony Polish Hotels. Chodzi o akcję, która zaraz po wygaśnięciu epidemii koronawirusa zachęcałaby Polaków, ale i gości z zagranicy, do korzystania z wypoczynku w Polsce.
– Bądźmy mądrzejsi i już dzisiaj rozmawiajmy o promocji, żeby zaistnieć na rynku krajowym i zagranicznym – mówił Jędrocha. I zasugerował, że można by wykorzystać – jeśli ten stan się utrzyma – przedstawienie Polski jako kraju, w którym zarażeń wirusem było mało, szczególnie na tle krajów Europy południowej.