Hotelarze obawiają się, że bon im nie pomoże

Fot. AFP

Prawie połowa właścicieli obiektów noclegowych uważa, że bon turystyczny pomoże im przetrwać kryzys związany z pandemią, przeciwnego zdania jest niemal co piąty – wynika z ankiety serwisu Noclegi.pl. W grupie pesymistów przeważają właściciele hoteli.

W badaniu wzięło udział prawie 2,5 tysiąca gestorów kwater prywatnych, willi, pensjonatów, domków, apartamentów i hoteli – informują Noclegi.pl w komunikacie. Niemal połowa, bo 46 procent, ankietowanych uważa, że bon turystyczny pomoże im przetrwać kryzys związany z pandemią, 35,7 procent odpowiedziało „trudno powiedzieć”, a 17,9 procent oceniło, że bon nie poprawi ich sytuacji.

ZOBACZ TEŻ: Hotelarze: Nie zarobimy przed 2022 rokiem, albo i dłużej

– Wśród najbardziej sceptycznych są właściciele hoteli, które w tym sezonie są rzadziej wybierane przez turystów. Ruch biznesowy został znacznie ograniczony, a podróżujący prywatnie wolą wypoczywać w domkach lub apartamentach, w których można zdystansować się od innych gości – wyjaśnia Grzegorz Kołodziej z Noclegów.pl, cytowany w komunikacie. Tego lata liczba rezerwacji apartamentów wzrosła w porównaniu z ubiegłorocznym sezonem o ponad 30 procent. Ta kategoria obiektów noclegowych cieszy się obecnie największym wzięciem.

Z ankiety wynika również, że gestorom bazy noclegowej i turystom brakuje informacji na temat bonu. – Pytaniami o bon zasypują nas i użytkownicy portalu, i właściciele obiektów, którzy sami nie wiedzą, co odpowiadać na maile spływające bezpośrednio do nich – mówi Kołodziej. – Aż 78 procent właścicieli nie wie, jak znaleźć się w spisie podmiotów uprawnionych do realizowania bonów – dodaje.

CZYTAJ: Polski Bon Turystyczny – instrukcja obsługi

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prezes Itaki Mariusz Jańczuk gościem „Czterech stron turystyki”

W jakiej kondycji Itaka i cały rynek turystyki wyjazdowej wychodzą z pandemii i wchodzą ...

Hotel MGallery by Sofitel powstanie we Wrocławiu

Wmurowano kamień węgielny pod hotel na Ostrowie Tumskim we Wrocławiu. Pięciogwiazdkowy obiekt, który ma ...

Exim Tours z nowym ratingiem

Biuro podróży Exim Tours wraca do grona touroperatorów, którzy otwarcie mówią o swoich wynikach ...

Betlej: Klienci biur podróży czekają na „lasty”

Podczas gdy sprzedaż wycieczek na zimę rośnie w stosunku do zeszłego roku, na lato ...

Nadwiślański ibis Styles – z wiosłem nad głową

Kajaki, wiosła, koła ratunkowe i nadwiślańskie plaże pełne odpoczywających ludzi, a wszystko przedstawione w ...

Burmistrz Karpacza: Pieniądze z pomocy na oświetlenie, kanalizację i park

Otwarcie stoków i hoteli to dobra wiadomość, ale żałuję, że restauracje pozostaną zamknięte, bo ...