Szef kooperatywy RTK, która zrzesza około 8 tysięcy niemieckich agentów turystycznych, Thomas Bösl, patrzy na debatę klimatyczną jak na szansę pozyskania kolejnych klientów – pisze niemiecki portal branży turystycznej Reisevor9. Wprawdzie większość Niemców nadal będzie na wakacje podróżować samolotem, ale żeby dotrzeć do ludzi przywiązujących wagę do wpływu turystyki na klimat, szczególnie młodych, sprzedawcy muszą dowiedzieć się więcej o zasadach zrównoważonego rozwoju.
CZYTAJ TEŻ:Zmiany klimatyczne i terroryzm zagrażają turystyce
RTK już w zeszłym roku dopasował strategię sprzedaży do trendu dbałości o środowisko. – Jako sprzedawcy jesteśmy w branży turystycznej najbliżej klientów. Możemy im tłumaczyć, że zrównoważony rozwój w tym sektorze oznacza tworzenie nowych miejsc pracy, nowoczesnej infrastruktury w odwiedzanych miejscach i wdrażanie rozwiązań z zakresu ochrony środowiska – mówi. Szkody wyrządzone przez samoloty produkujące CO2 można skompensować angażując się w różne projekty, choćby przez wsparcie organizacji non-profit Atmosfair, która promuje odpowiedzialne podróżowanie.
ZOBACZ TEŻ: Dane klienta – tajemnica pilnie strzeżona przez agenta
RTK chce mocniej promować w biurach imprezy z transportem lądowym. Chodzi o indywidualne wyjazdy, na przykład nad Morze Bałtyckie, Morze Północne, czy Adriatyk, ale też o przedłużone pobyty typu spa&wellness. Organizacja już podejmuje działania, między innymi nawiązując bliższe kontakty z hotelami, szczególnie w regionach położonych blisko miejsca zamieszkania turystów.