Z badania przeprowadzonego przez firmę YouGov wśród Niemców wynika, że prawie połowa (46 procent) respondentów jest skłonna zaakceptować wyższe ceny wyjazdów, ale pod warunkiem, że zostaną za to lepiej obsłużeni, pisze niemiecki portal Hogapage. W badaniu zleconym przez platformę internetową Zendesk udział wzięło 2022 osób. Co ciekawe, większe wymagania wobec przedsiębiorców turystycznych mają osoby młode.

Jedna trzecia (31 procent) pytanych deklaruje, że w tym roku na wyjazd wyda więcej niż przed pandemią. Jest to związane z wyższymi cenami transportu, ale też z droższym zakwaterowaniem. Jednocześnie 69 procent osób ma większe wymagania co do jakości obsługi i oferty. Oczekują na przykład bardziej elastycznych warunków rezygnacji i zmiany rezerwacji, ale też wsparcia w postaci informacji i propozycji w wypadku, gdyby doszło do jakichś zmian w zamówieniu.

Czytaj więcej

Co piąty Niemiec ogranicza podróże. Powodem rosnące koszty życia

Osoby z pokolenia Z (w wieku 18-24 lata) są gotowe wydać więcej na wyjazd niż przed pandemią w porównaniu z przedstawicielami pozostałych grup demograficznych. Taką deklarację składa 47 procent „zetek”. Jednocześnie 83 procent z nich chce być lepiej obsłużone w czasie rezerwowania wyjazdu i w trakcie pobytu. Oczekuje szybkiego dostarczania informacji, propozycji pasujących do ich oczekiwań na wypadek zmian w rezerwacji i więcej spersonalizowanych ofert.

W grupie badanych powyżej 55 roku życia więcej na wyjazd zamierza przeznaczyć o połowę mniej osób niż w grupie wiekowej 18-24 lata, a tylko 35 procent mówi, że w związku z tym ma wyższe oczekiwania wobec firm.

- Jeśli firmy turystyczne spełnią te rosnące oczekiwania, będą mogły przywiązać do siebie klientów i w zamian liczyć na ich większe wydatki - mówi Tanja Hilpert, wiceprezes w Zendesk na kraje niemieckojęzyczne.

Jej zdaniem przedsiębiorcy muszą lepiej poznać potrzeby młodszych klientów i przekonać się do nowoczesnych kanałów komunikacji, na przykład WhatsAppa. Młodzi są otwarci na nowoczesne rozwiązania technologiczne, choćby na czatboty, co dla firm jest również dobrym rozwiązaniem, bo mogą za ich pośrednictwem odpowiadać na najczęściej pojawiające się pytania i przez to skracać kolejki do obsługi.

Czytaj więcej

Brytyjczyk w podróży - nie lubi wyzwań, podróżuje tak samo i w te same miejsca