Grecja: Kastoria słabo się sprzedaje. Będziemy ją reklamować jako „Bizantyjską damę”

Zmiana nazwy miasta Kastoria w Macedonii Zachodniej i promowanie go jako kluczowego miejsca turystycznego w regionie jest priorytetem Ministerstwa Turystyki - zapewnił grecki minister turystyki Wasilis Kikilias.

Publikacja: 08.07.2022 00:03

Kastoria leży malowniczo rozłożona na brzegu jeziora o tej samej nazwie

Kastoria leży malowniczo rozłożona na brzegu jeziora o tej samej nazwie

Foto: Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4568635

Jak wyjaśnia portal gtp.gr, Kikilias odwiedził w zeszłym tygodniu Kastorię, malowniczo położoną w Górach Dynarskich, nad jeziorem Kastoria, aby zaprezentować regionalny „Plan działania na rzecz turystyki i tożsamości wizualnej Macedonii Zachodniej”.

Czytaj więcej

W Attyce powstanie od zera ogromny luksusowy kompleks turystyczny

Podczas wydarzenia władze zaprezentowały również nowe logo Macedonii Zachodniej, które będzie umieszczane na wszystkich lokalnych produktach, żeby potwierdzić ich autentyczność i wzmocnić szanse ich rozpowszechnienia.

- Kastoria jest błogosławiona, to „Bizantyjska Dama” - w ten sposób będziemy promować miasto za granicą – zapowiedział Kikilias, dodając, że ministerstwo opracowało z lokalnymi władzami plan poprawienia Kastorii jako produktu turystycznego i wypromowania miasta jako centrum konferencyjnego.

Minister zaprosił wszystkich do tej pracy, dodając, że rebranding miasta i regionu wymaga pracy zespołowej i wspólnego wysiłku.

Wskazał przy tym na przykład wioski Nymfaio z regionu Macedonii Zachodniej, którą objęto niedawną kampanią promującą turystykę zimową w Grecji, co przyniosło sukces.

- Kastoria może konkurować z innymi międzynarodowymi miejscami i markami - zapewnił Kikilias, wyjaśniając, że celem programu jest uczynienie miasta interesującym kierunkiem turystycznym, co z kolei pobudzi lokalny biznes, stworzy miejsca pracy i przyniesie dochody całemu regionowi.

Czytaj więcej

Ruszyła kampania „Grecja ma też zimę”. Polscy turyści wśród adresatów

Jak wyjaśnia portal gtp.gr, Kikilias odwiedził w zeszłym tygodniu Kastorię, malowniczo położoną w Górach Dynarskich, nad jeziorem Kastoria, aby zaprezentować regionalny „Plan działania na rzecz turystyki i tożsamości wizualnej Macedonii Zachodniej”.

Podczas wydarzenia władze zaprezentowały również nowe logo Macedonii Zachodniej, które będzie umieszczane na wszystkich lokalnych produktach, żeby potwierdzić ich autentyczność i wzmocnić szanse ich rozpowszechnienia.

Popularne Trendy
Na wyspach greckich gości więcej niż przed pandemią. Największy wzrost na Santorynie
Popularne Trendy
Lecą turyści do Hiszpanii. Z Niemiec dziesięć razy więcej niż z Polski
Popularne Trendy
Debata. Dzięki bonowi turystycznemu Polacy na nowo odkryli swój kraj
Popularne Trendy
Ostatnie wakacje z bonem turystycznym. Do wykorzystania jeszcze 2 mld złotych
Popularne Trendy
Pamiątka z plaży może słono kosztować. Przekonał się o tym pewien Niemiec