Jak wyjaśnia portal gtp.gr, Kikilias odwiedził w zeszłym tygodniu Kastorię, malowniczo położoną w Górach Dynarskich, nad jeziorem Kastoria, aby zaprezentować regionalny „Plan działania na rzecz turystyki i tożsamości wizualnej Macedonii Zachodniej”.

Czytaj więcej

W Attyce powstanie od zera ogromny luksusowy kompleks turystyczny

Podczas wydarzenia władze zaprezentowały również nowe logo Macedonii Zachodniej, które będzie umieszczane na wszystkich lokalnych produktach, żeby potwierdzić ich autentyczność i wzmocnić szanse ich rozpowszechnienia.

- Kastoria jest błogosławiona, to „Bizantyjska Dama” - w ten sposób będziemy promować miasto za granicą – zapowiedział Kikilias, dodając, że ministerstwo opracowało z lokalnymi władzami plan poprawienia Kastorii jako produktu turystycznego i wypromowania miasta jako centrum konferencyjnego.

Minister zaprosił wszystkich do tej pracy, dodając, że rebranding miasta i regionu wymaga pracy zespołowej i wspólnego wysiłku.

Wskazał przy tym na przykład wioski Nymfaio z regionu Macedonii Zachodniej, którą objęto niedawną kampanią promującą turystykę zimową w Grecji, co przyniosło sukces.

- Kastoria może konkurować z innymi międzynarodowymi miejscami i markami - zapewnił Kikilias, wyjaśniając, że celem programu jest uczynienie miasta interesującym kierunkiem turystycznym, co z kolei pobudzi lokalny biznes, stworzy miejsca pracy i przyniesie dochody całemu regionowi.

Czytaj więcej

Ruszyła kampania „Grecja ma też zimę”. Polscy turyści wśród adresatów