Jak wyjaśnia portal gtp.gr, Kikilias odwiedził w zeszłym tygodniu Kastorię, malowniczo położoną w Górach Dynarskich, nad jeziorem Kastoria, aby zaprezentować regionalny „Plan działania na rzecz turystyki i tożsamości wizualnej Macedonii Zachodniej”.
Czytaj więcej
Luksusowy hotel, pole golfowe, lądowisko dla helikopterów, wioska turystyczna i przystań powstaną we wschodniej Attyce. Koszt inwestycji to 840 milionów euro.
Podczas wydarzenia władze zaprezentowały również nowe logo Macedonii Zachodniej, które będzie umieszczane na wszystkich lokalnych produktach, żeby potwierdzić ich autentyczność i wzmocnić szanse ich rozpowszechnienia.
- Kastoria jest błogosławiona, to „Bizantyjska Dama” - w ten sposób będziemy promować miasto za granicą – zapowiedział Kikilias, dodając, że ministerstwo opracowało z lokalnymi władzami plan poprawienia Kastorii jako produktu turystycznego i wypromowania miasta jako centrum konferencyjnego.
Minister zaprosił wszystkich do tej pracy, dodając, że rebranding miasta i regionu wymaga pracy zespołowej i wspólnego wysiłku.
Wskazał przy tym na przykład wioski Nymfaio z regionu Macedonii Zachodniej, którą objęto niedawną kampanią promującą turystykę zimową w Grecji, co przyniosło sukces.
- Kastoria może konkurować z innymi międzynarodowymi miejscami i markami - zapewnił Kikilias, wyjaśniając, że celem programu jest uczynienie miasta interesującym kierunkiem turystycznym, co z kolei pobudzi lokalny biznes, stworzy miejsca pracy i przyniesie dochody całemu regionowi.
Czytaj więcej
Greckie Ministerstwo Turystyki i grecka Narodowa Organizacja Turystyki (GNTO) rozpoczęły nową kampanię marketingową. Promują w niej regiony Grecji kontynentalnej, jako cel turystyki zimowej.