Oszczędni Brytyjczycy powinni unikać strefy euro. Taniej wypoczną w Bułgarii lub Turcji

Bułgaria i Turcja będą w tym roku dla Brytyjczyków tańsze niż kurorty w strefie euro - wynika z raportu przygotowanego przez Post Office Travel Money.

Publikacja: 01.08.2022 08:21

Oszczędni Brytyjczycy powinni unikać strefy euro. Taniej wypoczną w Bułgarii lub Turcji

Foto: Aleksander Kramarz

Brytyjska firma specjalizująca się w wymianie walut opublikowała kolejną odsłonę swojego raportu, w którym porównuje koszty wyjazdów dla rodzin z dziećmi do 16 najpopularniejszych miejsc turystycznych w Europie. Z analizy wynika, że w 75 procentach z nich ceny wzrosły wobec 2019 roku - pisze tamtejszy portal branży turystycznej Travel Weekly.

Autorzy raportu twierdzą też, że w tym roku wakacje w Bułgarii i w Turcji będą dla Brytyjczyków tańsze od tych w krajach strefy euro. Jest to związane z jednej strony ze spadkiem wartości funta, z drugiej z wyższych opłat za posiłki i napoje.

Czytaj więcej

Brytyjczycy oszczędzają na działalności charytatywnej, żeby jechać na wakacje

Analiza powstaje na podstawie zestawienia cen 12 najczęściej kupowanych w wakacyjnym miejscu produktów, od posiłku przez napoje, kremy do opalania, środki odstraszające owady aż po zabawki na plażę. Okazuje się, że w tureckim Marmaris i w bułgarskim Słonecznym Brzegu zapłacić za nie trzeba około 86 funtów. W tym pierwszym kurorcie ceny wzrosły dwukrotnie wobec 2019 roku, ale załamanie się liry ten szok nieco złagodziło.

Mimo że ogólnie w Turcji i Bułgarii jest drożej niż przed pandemią, to nadal o ponad 20 procent taniej niż w najtańszym regionie w strefie euro, czyli w portugalskim Algarve (108 funtów). We włoskiej Apulii za wymienione produkty i usługi trzeba by zapłacić prawie 186 funtów, najdrożej jest na Ibizie, ale w obu wypadkach jednak taniej o około 5 procent niż przed pandemią.

Nick Boden, szef Post Office Travel Money, komentując wyniki analizy, zwraca uwagę, że ceny mogą się znacząco różnić w ramach jednego kraju. Na przykład na Korfu jest o 17 procent taniej niż na Krecie.

Badania konsumenckie przeprowadzone na potrzeby raportu wykazały, że 59 procent rodzin planuje w tym roku wyjazdy za granicę, ale 76 procent z nich podczas ostatnich wakacji wydało o ponad jedną trzecią niż wcześniej zakładało.

Czytaj więcej

Brytyjskie rodziny doceniają wycieczki zorganizowane. Liczy się bezpieczeństwo

W tym roku analiza pierwszy raz została przygotowana we współpracy z TUI. Richard Sofer, dyrektor sprzedaży w TUI UK & Ireland, mówi, że w tym roku można jednak znaleźć oferty, które gwarantują dobry stosunek jakości do ceny. Popyt jest duży, szczególnie na wyjazdy w bardziej przystępnych cenach, a sprzedaż ofert na przykład do Turcji wzrosła o 60 procent w porównaniu z 2019 rokiem.

Rodziny najchętniej wybierają wyjazdy do Algarve - tu rezerwacji jest o jedną trzecią więcej niż przed pandemią. Ludzie chętnie kupują też wycieczki all inclusive, bo to pozwala lepiej zaplanować całkowite wydatki na wakacje.

Brytyjska firma specjalizująca się w wymianie walut opublikowała kolejną odsłonę swojego raportu, w którym porównuje koszty wyjazdów dla rodzin z dziećmi do 16 najpopularniejszych miejsc turystycznych w Europie. Z analizy wynika, że w 75 procentach z nich ceny wzrosły wobec 2019 roku - pisze tamtejszy portal branży turystycznej Travel Weekly.

Autorzy raportu twierdzą też, że w tym roku wakacje w Bułgarii i w Turcji będą dla Brytyjczyków tańsze od tych w krajach strefy euro. Jest to związane z jednej strony ze spadkiem wartości funta, z drugiej z wyższych opłat za posiłki i napoje.

Pozostało 80% artykułu
Biura Podróży
Brytyjczycy cenią agentów turystycznych. Za „pierwszorzędną obsługę” zapłacą więcej
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biura Podróży
Traveldata: Ceny „lastów” rosną do ostatniej chwili
Biura Podróży
Wakacje 2022: Turcja, Grecja i Egipt najpopularniejsze. Tunezja wraca do gry
Biura Podróży
Sprzedaż wyjazdów wakacyjnych u niemieckich agentów goni wyniki sprzed pandemii
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Nowe Trendy
Niemcy już oszczędzają na jedzeniu, ale jeszcze nie na podróżach
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni