Brytyjczycy oszczędzają na działalności charytatywnej, żeby jechać na wakacje

Prawie co trzeci Brytyjczyk przeznaczy mniej pieniędzy na darowizny, by pozwolić sobie na wyjazd na wakacje - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę One Poll dla biura podróży Charitable Travel.

Publikacja: 12.07.2022 01:24

Brytyjczycy oszczędzają na działalności charytatywnej, żeby jechać na wakacje

Foto: AFP, Daniel Slim

Brytyjskie biuro podróży Charitable Travel chciało dowiedzieć się, jak mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa postrzegają obecnie dawanie pieniędzy na cele charytatywne. Okazuje się, że 30 procent zamierza ograniczyć datki i dzięki temu wyjechać na wakacje - pisze portal branży turystycznej Travel Weekly.

Czytaj więcej

Co drugi brytyjski turysta planuje zagraniczne wakacje. Cel: Hiszpania

Co ciekawe, 23 procent ankietowanych zalicza podróże do kategorii niezbędnych wydatków. Odsetek osób, które nie wyobrażają sobie nie przeznaczać jakiejś kwoty dla potrzebujących, wynosi 18 procent. Jednocześnie prawie trzy czwarte, bo 71 procent, tłumaczy, że nie przekazuje datków na cele charytatywne z powodu rosnących kosztów utrzymania.

Ankieta przeprowadzona wśród 2 tysięcy Brytyjczyków wykazała również, że najczęściej ludzie wrzucają pieniądze do puszek (39 procent), a 35 procent sponsoruje przyjaciół i rodzinę. 12 procent poświęca w ramach pomocy swój czas.

Agencja odnotowała jednak wzrost popytu na usługi – ich specyfika polega na tym, że turyści, kupując wyjazd, mogą wesprzeć potrzebujących bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Firma przekazuje bowiem 5 procent ceny wakacji na wybraną przez klienta organizację charytatywną. Odbywa się to dzięki współpracy z platformą JustGiving działającą w niemal każdym kraju na świecie.

Jak tłumaczy założycielka i dyrektor generalna Charitable Travel Melissa Tilling średni koszt wyjazdu czteroosobowej rodziny z jej biurem podróży to 2 tysiące funtów. To oznacza, że 100 funtów firma przekaże wskazanej przez podróżnego organizacji.

Charitable Travel uruchomiła też centrum wolontariatu – na stronie internetowej można przeczytać, jak pomóc lokalnym społecznościom w czasie podróży. Podejmować można się różnych zajęć, od sprzątania plaż aż po badanie dzikiej przyrody.

Czytaj więcej

Lecą turyści do Hiszpanii. Z Niemiec dziesięć razy więcej niż z Polski

Brytyjskie biuro podróży Charitable Travel chciało dowiedzieć się, jak mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa postrzegają obecnie dawanie pieniędzy na cele charytatywne. Okazuje się, że 30 procent zamierza ograniczyć datki i dzięki temu wyjechać na wakacje - pisze portal branży turystycznej Travel Weekly.

Co ciekawe, 23 procent ankietowanych zalicza podróże do kategorii niezbędnych wydatków. Odsetek osób, które nie wyobrażają sobie nie przeznaczać jakiejś kwoty dla potrzebujących, wynosi 18 procent. Jednocześnie prawie trzy czwarte, bo 71 procent, tłumaczy, że nie przekazuje datków na cele charytatywne z powodu rosnących kosztów utrzymania.

Biura Podróży
Traveldata: Złoty słabnie, do biur podróży wróciły podwyżki
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biura Podróży
FTI: Jeszcze nigdy biura podróży nie były tak potrzebne jak teraz
Popularne Trendy
Debata. Bon turystyczny powinien pozostać w polskiej turystyce na stałe
Biura Podróży
Sprzedaż wyjazdów wakacyjnych u niemieckich agentów goni wyniki sprzed pandemii
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Promy i Statki
Greckie promy drożeją trzeci raz. Rodzina z samochodem zapłaci 644 euro