Brytyjczycy cenią agentów turystycznych. Za „pierwszorzędną obsługę” zapłacą więcej

Ten sezon dla brytyjskiej branży turystycznej będzie najbardziej intensywny od wybuchu pandemii, twierdzi organizacja ABTA. Jej zdaniem zapotrzebowanie na porady profesjonalnych doradców podróży nadal jest bardzo duże.

Publikacja: 28.07.2022 06:30

Brytyjczycy cenią agentów turystycznych. Za „pierwszorzędną obsługę” zapłacą więcej

Foto: Adobe Stock

Z najnowszych badań brytyjskiej organizacji branży turystycznej ABTA wynika, że obecnie ludzie są bardziej skłonni rezerwować wyjazdy u agentów turystycznych niż przed pandemią. Sprzedawcy są doceniani za to, że mają aktualną wiedzę (45 procent odpowiedzi), oferują wyjazdy zorganizowane, które są uznawane za bezpieczne (43 procent) i mogą pomóc w kwestiach związanych z pandemią (41 procent).

Wyniki pokazują też, że Brytyjczycy mają duże zaufanie do samej marki ABTA, a siedmiu na 10 konsumentów twierdzi, że chętniej zrobi rezerwację w firmie należącej do organizacji niż tej, która nie ma prawa posługiwać się jej logo. Co ciekawe, ponad jedna trzecia klientów (36 procent) twierdzi, że jest gotowa wydać więcej na wakacje zarezerwowane za pośrednictwem firmy będącej członkiem ABTA.

Czytaj więcej

Brytyjskie rodziny doceniają wycieczki zorganizowane. Liczy się bezpieczeństwo

By wesprzeć swoich członków, organizacja przygotowała materiały marketingowe, na przykład nową grafikę z napisem „Jesteśmy dumni z bycia członkiem ABTA”, którą można wykorzystać w formie plakatów, w podpisach e-maili czy w mediach społecznościowych z hasztagiem #WeAreABTAMembers.

ABTA sama prowadzi promocję w mediach społecznościowych, by pokazać konsumentom, że agenci są doświadczonymi i profesjonalnymi doradcami. Reklama na Facebooku i Instagramie wskazująca 10 powodów, dla których warto rezerwować u członków ABTA, została obejrzana 1,2 miliona razy.

Graeme Buck, dyrektor ds. komunikacji w ABTA, mówi, że Brytyjczycy kojarzą członków organizacji z wysokimi standardami i pierwszorzędną obsługą, a nowe materiały marketingowe mają pomóc promować ich wiedzę i doświadczenie wśród klientów, zarówno powracających, jak i tych, którzy zwracają się o poradę pierwszy raz.

ABTA uruchomiła również konkurs o nazwie #HelloHolidays, w którym klienci firm zrzeszonych w organizacji mogą wygrać bony zakupowe o wartości 250 funtów. By wziąć udział w loterii, trzeba udostępnić zdjęcie z wakacji na wybranym przez siebie kanale mediów społecznościowych i oznaczyć członka ABTA, u którego został kupiony wyjazd. Konkurs potrwa do 5 września.

Z najnowszych badań brytyjskiej organizacji branży turystycznej ABTA wynika, że obecnie ludzie są bardziej skłonni rezerwować wyjazdy u agentów turystycznych niż przed pandemią. Sprzedawcy są doceniani za to, że mają aktualną wiedzę (45 procent odpowiedzi), oferują wyjazdy zorganizowane, które są uznawane za bezpieczne (43 procent) i mogą pomóc w kwestiach związanych z pandemią (41 procent).

Wyniki pokazują też, że Brytyjczycy mają duże zaufanie do samej marki ABTA, a siedmiu na 10 konsumentów twierdzi, że chętniej zrobi rezerwację w firmie należącej do organizacji niż tej, która nie ma prawa posługiwać się jej logo. Co ciekawe, ponad jedna trzecia klientów (36 procent) twierdzi, że jest gotowa wydać więcej na wakacje zarezerwowane za pośrednictwem firmy będącej członkiem ABTA.

Biura Podróży
Biuro podróży wygrało z PFR. Niesłusznie ściągnięte pieniądze wróciły na konto
Biura Podróży
Traveldata: Wycieczek w biurach podróży coraz mniej, wzrost cen przyspiesza
Biura Podróży
Itaka: Nowy wymiar turystyki doświadczeń z platformą SeePlaces.com
Biura Podróży
Itaka wchodzi na Węgry. Pierwsi klienci polecą zimą nad ciepłe morza
Biura Podróży
Agenci turystyczni nie zawsze wiedzą, czego chcą ich klienci