Kanada chce odzyskać turystów zagranicznych, zwłaszcza tych ze Stanów Zjednoczonych. W tym celu opracowała nową strategię promowania marki kraju i postawiła na otwartość. — Nasi goście chcą czegoś więcej niż samych wrażeń z podróży, chcą przestrzeni do rozwoju, wzbogacenia się i prawdziwej zmiany — mówi wiceprezes Destination Canada ds. strategii marketingowej i dyrektor ds. marketingu Gloria Loree, cytowana w komunikacie prasowym. — W świecie, który sprawia, że czujemy się jak uwięzieni, otwartość Kanady ma pomóc poczuć się wolnymi.
Czytaj więcej
Czerwony napis „Canada” wpisany w kształt serca to nowy symbol tego kraju jako kierunku turystycznego. Wraz z nim pojawiło się też nowe hasło promocyjne
Loree tłumaczy, że ogromne obszary kraju, ale też otwarte serca i umysły ludzi dają przestrzeń, której pragną podróżnicy i pomogą marce narodowej wyróżnić się na tle konkurencyjnych rynków turystycznych.
Destination Canada dzięki współpracy z organizacją non profit TED, zajmującą się wartymi rozpowszechniania ideami, rozpoczyna dyskusję na temat otwartości. Poprzez opowieści niezwykłych Kanadyjczyków zachęca ludzi do rozmów o Kanadzie i do ponownego przemyślenia wyobrażeń, jakie mają o tym kraju.
Wystąpienia z TED, które odbyły się w Nowym Jorku, zostały sfilmowane i od wiosny będą publikowane na TED.com. Destination Canada będzie dzielić się informacjami dotyczącymi pobytów wypoczynkowych i wydarzeń biznesowych u siebie.
– Misja TED „Idei wartych rozpowszechniania” doskonale nawiązuje do hasła „otwartość” organizacji Destination Canada – mówi Lindsay Levin z TED. – Cieszymy się, że możemy wyjątkowym Kanadyjczykom zaoferować scenę TED jako miejsce, w którym dzielą się swoimi pomysłami ze światem.
Czytaj więcej
Obiekty UNESCO, turystyka kulinarna, aktywna i miejska - to główne tematy mające promować polską turystykę w tym roku. Na szczęście zagraniczni organizatorzy wyjazdów nie pytają już, czy w Polsce jest bezpiecznie – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.
Destination Canada zaprosiło na wydarzenie grupę 100 osób, między innymi przedstawicieli innych narodowych organizacji turystycznych, w tym Brand USA, Tourism New Zealand i Switzerland Tourism. W ten sposób kraj chce rozpocząć dyskusję, jak turystyka może stać się branżą czyniącą dobro.
Jak relacjonuje amerykański portal branży turystycznej Skift, wśród mówców znaleźli się rdzenni mieszkańcy Kanady, przewodnicy górscy, artyści, psychologowie, ekolodzy i filantropii, którzy są też ambasadorami tej „destynacji”. Poruszali tematy zanieczyszczenia środowiska, kwestii moralnych, ale też ludobójstwa.
TED to organizacja non-profit zajmująca się ideami wartymi rozpowszechniania, często w formie krótkich przemówień wygłaszanych przez czołowych myślicieli i działaczy. Wiele z tych prelekcji odbywa się na konferencjach organizowanych na całym świecie. Filmy i nagrania audio są następnie udostępniane bezpłatnie w sieci.
Wystąpienia z TED, które odbyły się w Nowym Jorku, zostały sfilmowane i od wiosny będą publikowane na TED.com